  • 1. Data: 2015-09-27 21:32:28
    Temat: Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    Dostałem list z mogielnickiej straży gminnej ze zdjęciem mojego
    samochodu, który ich zdaniem jechał 53/40 km/h i za co należą mi się 100
    zł mandatu (czyli na maksa) i 2 punkty karne. Nie pamiętam, z jaką
    dokładnie prędkością jechałem, miejsce jest niebezpieczne i zawsze tam
    zwalniam, ale kto wie, może tym razem niewystarczająco... Na dołączonym
    zdjęciu widać dwa pojazdy: mój z bardzo czytelną tablicą i drugi z
    tablicą zasłoniętą białym prostokątem. Skąd SG ma pewność, że to ja
    przekroczyłem dozwoloną prędkość? Czy TruCAM, którym mnie namierzono,
    pozwala dokładnie ustalić, prędkość którego samochodu została zmierzona?
    Jeżeli to ja popełniłem wykroczenie, nie zamierzam wymigiwać się z
    odpowiedzialności, ale nie mam pewności, że rzeczywiście jechałem za szybko.

    Tu skan tego dokumentu (zamazałem tyko moje dane osobowe):
    http://kozarzewski.org/var/sm.jpg

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 2. Data: 2015-09-27 21:42:54
    Temat: Re: Dwa samochody na zdjęciu z TruCAM-a
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

> [...]
    > ale nie mam pewności, że rzeczywiście jechałem za szybko.
    >
    > Tu skan tego dokumentu (zamazałem tyko moje dane osobowe):

    Przecież ten drugi jedzie w przeciwnym kierunku. Stąd wiedzą, że złapali
    ciebie!

  • 3. Data: 2015-09-27 21:54:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 27 Sep 2015 21:42:54 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > Przecież ten drugi jedzie w przeciwnym kierunku. Stąd wiedzą, że złapali
    > ciebie!

    Na zdjęciu nie ma informacji czy zmierzona prędkość była na zbliżaniu czy
    oddalaniu.
    A fotoradar może robić zdjęcia i zbliżających się i oddalających się
    pojazdów.

    Fotorapid oznacza kierunek strzałeczką przy prędkości.
    A ten TruCAM - kto wie czy w ogóle rozpoznaje kierunek.

    Mandatu można nie przyjąć i iść się sądzić.

  • 4. Data: 2015-09-27 21:58:55
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

> [...]
    > A ten TruCAM - kto wie czy w ogóle rozpoznaje kierunek.
    >
    > Mandatu można nie przyjąć i iść się sądzić.

    Fakt, nie ma na zdjeciu kierunku i nie musi. Wiązka w Trucamie trafia w
    punkt.

  • 5. Data: 2015-09-27 22:06:24
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Fakt, nie ma na zdjeciu kierunku i nie musi. Wiązka w Trucamie trafia w
    > punkt.

    Ale w który punkt? Skąd wiadomo, że ten punkt był na moim samochodzie?

  • 6. Data: 2015-09-27 22:15:49
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > Ale w który punkt? Skąd wiadomo, że ten punkt był na moim samochodzie?

    Nizej jest małe zdjęcie z zaznaczonym krzyzykiem w które miejsce celuje
    Trucam.

  • 7. Data: 2015-09-27 22:32:00
    Od: <6...@7...223200.invalid> (Tom N)

    Uncle Pete w

    > Ale w który punkt? Skąd wiadomo, że ten punkt był na moim samochodzie?

    Po co dajesz się w maliny wpuszczać -- zrobili to zrobili, ba może nawet
    wycelowali dobrze i na zdjęciu widac w co trafili...

    Tylko:

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
    z dnia 14 marca 2013 r.
    w sprawie warunków lokalizacji, sposobu oznakowania i dokonywania pomiarów
    przez urządzenia rejestrujące
    Na podstawie art. 129h ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o
    ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137
    i 1448) zarządza się, co następuje:
    Rozdział 1
    Przepisy ogólne
    § 1. Rozporządzenie określa:
    1) warunki lokalizacji stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na
    te urządzenia w pasie drogowym dróg
    publicznych, z uwzględnieniem zasady, że instalowana i używana jest obudowa
    wraz z urządzeniem rejestrującym;
    2) sposób oznakowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na
    te urządzenia, z uwzględnieniem oddziaływania
    prewencyjnego poprzez zapewnienie odpowiedniej widoczności;
    3) sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z
    uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do
    obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te
    urządzenia zarejestrowanych danych,
    a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy *do 10 km/h włącznie* w
    utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;
    [...]
    Rozdział 4
    Sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące
    § 6. Urządzenie rejestrujące dokonujące pomiaru prędkości *nie zapisuje* za
    pomocą technik utrwalania obrazów naruszeń
    polegających na przekroczeniu przez kierujących pojazdami dopuszczalnej
    prędkości *o 10 lub mniej km/h*.

    Warszawa, dnia 6 marca 2014 r.
    Poz. 281
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA GOSPODARKI1)
    z dnia 17 lutego 2014 r.
    w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości
    pojazdów w ruchu drogowym,
    oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej
    kontroli metrologicznej
    tych przyrządów pomiarowych2)
    [...]

    Rozdział 3
    Wymagania w zakresie charakterystyk metrologicznych przyrządów
    § 19. Błąd pomiaru wykonanego przyrządem w warunkach znamionowych
    użytkowania nie powinien przekraczać wartości
    błędów granicznych dopuszczalnych określonych w § 21 pkt 2.
    § 20. 1. Warunki znamionowe użytkowania przyrządu określa producent.
    2. Warunki znamionowe użytkowania przyrządu powinny być określone co
    najmniej dla:
    1) napięcia zasilania w zakresie wartości napięcia nie mniejszym niż:
    a) od 85% do 110% wartości znamionowej napięcia przemiennego lub stałego - w
    przypadku przyrządu zasilanego
    z zewnętrznego źródła zasilania,
    b) od 90% wartości znamionowej do wartości napięcia znamionowego - w
    przypadku przyrządu zasilanego napię-
    ciem stałym z wewnętrznego źródła zasilania;
    2) temperatury otoczenia w zakresie nie mniejszym niż od 0°C do +50°C;
    3) wilgotności względnej powietrza w zakresie nie mniejszym niż od 20% do
    95%.
    § 21. Wartości błędów granicznych dopuszczalnych przyrządu wynoszą:
    1) podczas badań w laboratorium:
    a) ? 1 km/h - dla prędkości do 100 km/h,
    b) ? 1% wartości mierzonej - dla prędkości powyżej 100 km/h;
    2) podczas badań i sprawdzeń poza laboratorium:
    a) ? 3 km/h - dla prędkości do 100 km/h,
    b) ? 3% wartości mierzonej - dla prędkości powyżej 100 km/h

    Podsumowując: nie mieli podstawy prawnej by utrwalić przekroczenie o 13km/h
    (10km/h +/- 3km/h)

    Równiez sami sie przyznali, że mierzył niejaki Kamil B.
    SM może tylko automaty wykorzystywać...

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2015-09-27 22:56:47
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

> [...]
    > Na podstawie art. 129h ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o
    > ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137

    To wszystko prawda, ale nie o to chodzilo:).
    Tylko teraz pytanie czy warto sie bronic w sądzie dla 100zł?
    Jeśli sąd miałbym 5km od miejsca zamieszkania to moze bym sie w to bawil dla
    dowcipu jednak nie slyszalem, zeby ktos wygrał w tego typu sprawie, ale tez
    nie szukalem w orzeczeniach.
    Czasami sami potrafia umorzyc podobne jesli sedzia ma jaja i sie zna ale to
    rzadkosc.
    http://3obieg.pl/sad-najwyzszy-straz-miejska-nie-ma-
    prawa-byc-oskarzycielem-publicznym
    Z tym, ze nie wiem czy to jeszzce aktualne bo zmian nie sledzilem :)

    Trucam ma +/-2km/h

  • 9. Data: 2015-09-28 09:01:44
    Od: <3...@9...090145.invalid> (Tom N)

    Czesław Wiśniak w

    > Trucam ma +/-2km/h

    To nie jest błąd pomiaru tylko dokładność pomiaru, do tego dochodzi
    "rozdzielczość" 1km/h...

    http://www.carr.org.au/d-trucam-manual.pdf

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2015-09-28 09:42:47
    Od: Czesław Wiśniak <p...@w...pl>

    > To nie jest błąd pomiaru tylko dokładność pomiaru, do tego dochodzi
    > "rozdzielczość" 1km/h...
    >
    > http://www.carr.org.au/d-trucam-manual.pdf

    Na jedno wychodzi. Według ustawy ma byc max +/-3km/h a jest +/-2km/h
    czyli wychodzi, że11km/h. W instrukcji optymalny pomiar ma być z 70m a jest
    71.
    Jeśli wszystko dobrze ustawione i katy zachowane to pozamiatane. Ciekawe czy
    był oznaczony w Yanosiku:)
    Data ważności legalizacji 30.09.2015 :)
    Owszem skurwysynstwo tak zarabiac pieniadze.
    Można iść do sądu i próbować podważyć legalnośc wykorzystywania sprzetu
    przez straz gminna, czyli to o czym pisales ale dla 100zł to trzeba miec
    czas.
    Czy od nowego roku ma sie cos zmienic?