  • 1. Data: 2013-11-03 15:41:24
    Temat: Dwie linie i dect?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Zastanawiam się, czy można jakoś wygodnie obsługiwać dwie linie telefoniczne
    posiadając kilka zwykłych zestawów dect (bez centralki,
    bez telefonu dwuliniowego)?
    Każdy z telefonów jest innego producenta (panasonic, bosch, aeg).
    Przykładowo jedna baza podpięta do pierwszej linii, druga baza do drugiej linii, czy
    każda ze słuchawek dawałaby radę obsługiwać
    obydwie bazy?

    BTW dect zdaje się miał zapewniać podpięcie dowolnej słuchawki do dowolnej bazy
    (także innego producenta), ale w praktyce chyba tak
    różowo nie jest.

  • 2. Data: 2013-11-05 12:12:13
    Temat: Re: Dwie linie i dect?
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 3 Nov 2013 15:41:24 +0100, " 666" <j...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    >BTW dect zdaje się miał zapewniać podpięcie dowolnej słuchawki do dowolnej bazy
    (także innego producenta), ale w praktyce chyba tak

    tak, ale gdy DECT ma jeszcze GAP (General Access Profile) - jak nie ma
    tego magicznego GAP w specyfikacji, to moze nie dzialac.

    Chyba w Australii jest DECT 1.8GHz i na rynku sa bazy 2-liniowe i
    nawet CLIP moze dzialac. Ale to daleko........... Kiedys szukalem po
    Europie i nie znalazlem takich 2-liniowcow.

    A czy te 2 linie to sa 2 linie POTS czyli zwykle linie analogowe np.
    od TPSA lub Dialogu/Netii....?

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2013-11-05 19:18:57
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    To są dwie "niezwykłe" (Sferia + UPC).
    Przy czym tak generalnie jedna linia służy tylko do odbierania (stary numer), druga
    tylko do dzwonienia (korzystne taryfy), i
    przydałoby się to robić z jednego aparatu, dla wygody.

    -----

  • 4. Data: 2013-11-05 23:15:45
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 5 Nov 2013 19:18:57 +0100, " 666" <j...@g...pl> wrote:

    >To są dwie "niezwykłe" (Sferia + UPC).
    >Przy czym tak generalnie jedna linia służy tylko do odbierania (stary numer), druga
    tylko do dzwonienia (korzystne taryfy), i
    >przydałoby się to robić z jednego aparatu, dla wygody.

    no tak, ale telefon "o tym nie musi wiedziec" - czyli 2 osobne kabelki
    z RJtem na koncu.

    Jezeli nie musialby byc to dect to kiedys panasonic mial taki 2
    liniowy telefon na biurko i to dostepn (kiedys) na polskim rynku.

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2013-11-07 12:09:13
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    http://shop.panasonic.com/shop/telephones-multi-line
    -phones
    Ale chodzi o to, aby wykorzystać posiadane już aparaty, a nie kupować nowy.

    -----

  • 6. Data: 2013-11-09 21:10:11
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 7 Nov 2013 12:09:13 +0100, " 666" <j...@g...pl> wrote:

    >http://shop.panasonic.com/shop/telephones-multi-lin
    e-phones
    >Ale chodzi o to, aby wykorzystać posiadane już aparaty, a nie kupować nowy.

    a to co wskazales, to jest DECT 6.0 pracuje na 1.9GHz a a ten nasz na
    1.8GHz

  • 7. Data: 2013-11-10 22:44:02
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik <a...@p...pl>

> [...]
    >
    > Jezeli nie musialby byc to dect to kiedys panasonic mial taki 2
    > liniowy telefon na biurko i to dostepn (kiedys) na polskim rynku.

    search:"base duo dect"

  • 8. Data: 2013-11-14 00:00:38
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Było parę modeli "przewodowych", m.in. KX-TS208 (z wyświetlaczem) oraz KX-TS3282
    ("systemowy").
    Przewodowo-bezprzewodowe DECT oferuje kilka firm, m.in. Panasonic, AT&T, ITT, RCA,
    Uniden, przy czym najłatwiej o DECT 6.0 czyli z
    rynku amerykańskiego.
    Amerykański DECT 6.0 ma minimalnie przesunięte częstotliwości w kierunku 1900 MHz
    (mniej więcej 1921 MHz - 1928 MHz) i ciekawe, czy
    w praktyce są jakieś zakłócenia / interferencje z europejskimi częstotliwościami
    komórkowymi?

    -----

  • 9. Data: 2013-11-14 01:11:46
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Ciekawy filmik o [nie]bezpieczeństwie telefonii DECT:
    http://www.youtube.com/watch?v=hspURafyYNI

    -----

  • 10. Data: 2014-01-25 14:12:03
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Wypróbowuję system telefon 2-liniowy (dwie linie stacjonarne) + komórka połączone ze
    stacjonanrnym przez Bluetooth (czyli razem
    właścicwie 3-liniowy) + osobna mobilna słuchawka DECT (systemowa, też 2-liniowa +
    komórka, ma osobne guziki "1", "2" i "cell").
    Ciekawe było ściągnięcie jednym (no powiedzmy paroma ;)) naciśnięciem guzika całej
    książki tel. kilkaset pozycji do bazy telefonu
    stacjonarnego.
    Jak wszystko taki system ma swoje zalety i wady (no trudno rozmawiać jednocześnie z
    trzema różnymi rozmówcami przez jeden telefon
    ;))
    Choć przez trzy telefony na raz też nie jest łatwo ;-)
    Ale na przykład można zestawić konferencję 4 osób (my + dwie linie stacjonarne +
    jedna linia komórkowa).
    Można chodzić po mieszkaniu - lub szczególnie po dużym domu i ogrodzie - tylko z
    jedną ruchomą słuchawką DECT bez osobnego targania
    komórki.
    Zła wiadomość: aparatu Maya nie daje się po Bluetooth zalogować do tej bazy (baza
    stacjonarnego i Maya widzą się wzajemnie i nawet
    dają się sparować po Bluetooth, ale w którymś momencie logowanie zostaje odrzucone;
    Maya w ogóle nie pyta o PIN).
    Szkoda, bo Mayę też chciałem zalogować.
    Do bazy stacjonarnego można zarejestrować łącznie aż cztery komórki po Bluetooth,
    tyle że jednocześnie naraz tylko dwie z tych
    czterech mogą być widziane i tylko przez jedną na raz można rozmawiać.