  • 1. Data: 2015-11-23 10:25:57
    Temat: Dwie satelity i dwa dekodery
    Od: "Adamos" <a...@o...pl>

    Witam,
    Dawno nie pisalem - wiec moze sie przedstawie, jestem Adam. Lubie cos
    wymyslac czasami - i mam maly problem, problem z telewizja. Otoz moja matka
    ma telewizje satelitarna, talerz 80cm, dekoder Ferguson AF-3100CK, ustawiony
    na satelite Astra. Ja kupilem teraz telewizor LCD, dostalem dekoder Orange
    Sagemcom WHD 80, i chce sie podlaczyc sie do tego talerza, to wszystko
    polaczyc - tylko ze musze miec satelite HOT BIRD i satelite tez Astra, lub
    telewizje cyfrowa naziemna DVB-T, jesli te dwie satelity i dekodery razem by
    nie dzialaly, cos sie gryzlo.
    Na poczatek pomyslalem wiec o konwerterze Monoblock twin, np. tym:
    http://allegro.pl/konwerter-inverto-twin-monoblock-b
    lack-pro-full-hd-i4798211707.html
    Bym polaczyl oba te dekodery, i tu by byl Astra i Hot Bird, i tam - tylko
    wlasnie zastanawiam sie czy to by nie sprawialo zadnych problemow, plynne
    dzialanie na obu telewizorach i obu satelitach? Wiem, ze dekodedr Ferguson
    ma przelacznik Diseqc, a ten z Orange?, tego juz do konca nie wiem...

    Mozna by to tez zrobiec inaczej, z telewizja naziemna DVB-T. To znaczy kupic
    antene naziemna, np. ta:
    http://allegro.pl/antena-dipol-44-21-69-tri-digit-16
    -8dbsymetryzator-i5091707267.html
    Ona jest bez wzmacniacza i zasilacza, sama daje 17dB, a telewizje mam z
    nadajnika warszawskiego, mieszkam okolo 50km od. Telewizor matki odlaczyc od
    satelity, podlaczyc tylko antene naziemna, a u siebie polaczyc dekoder
    Orange tylko z satelita Hot Bird i telewizja naziemna. Tylko znow sie
    zastanawiam, czy ten dekoder bedzie wspolgral z telewizja DVB-T - bo
    wszystko musi byc po jednym kablu, polaczone na zewnatrz, a w srodku
    podzielone :)

    Ktore rozwiazanie jest lepsze i tansze? - sklaniam sie ku pierwszemu, no ale
    wlasnie jeszcze pisze i prosze o porade lepszych znawcow. Aha, ustawienie
    anteny satelitarnej i konwentera twin nie bede robil sam tylko musze
    poprosic fachowca.

    Dziekuje. Pozdrawiam.
    Adam

  • 2. Data: 2015-11-23 10:59:45
    Temat: Re: Dwie satelity i dwa dekodery
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-11-23 10:25, Adamos wrote:
    [...]
    > Wiem, ze dekodedr Ferguson ma przelacznik Diseqc, a ten z Orange?,
    > tego juz do konca nie wiem...
    Zdziwiłbym się gdyby nie miał bo nawet, o dziwo, gówniane dekodery
    Cyfrowego Polsatu mają. Kupuj więc podwójnego monobloka i nie kombinuj.

  • 3. Data: 2015-11-24 09:29:32
    Od: "Adamos" <a...@o...pl>

    > Zdziwiłbym się gdyby nie miał bo nawet, o dziwo, gówniane dekodery
    > Cyfrowego Polsatu mają. Kupuj więc podwójnego monobloka i nie kombinuj.

    OK, dzieki za odpowiedź, spróbuję... - jak coś to będzie na ciebie ;) Tak
    mysle, moze na razie nie kupowac tego konwertera - tylko zostawic wszystko
    monterowi, niech on przyjedzie ze sprzetem i sprawdzi co bedzie dzialalo.
    Tylko czy wszystko bedzie mial? - i pewnie wyjdzie troche drozej..., no, ale
    bedzie sprawdzone!
    Co myslisz, myslicie?

    Dzieki. Pozdrawiam

  • 4. Data: 2015-11-24 11:48:03
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-11-24 09:29, Adamos wrote:
    [...]
    > Co myslisz, myslicie?
    Zaraz, zaraz, przecież napisałeś, że już masz ten dekoder od Orange. No
    to podłącz go do telewizora i poszukaj w opcjach czy ma Diseqc.
    Ewentualnie zadzwoń na infolinię. :-D Ja tylko dodam, że mam monobloka
    do którego podałeś link (kurde, dewaluacja, ja zapłaciłem jakieś 80zł)
    od jakichś trzech lat i działa(ł) bez problemów z trzema różnymi
    modelami dekoderów CP oraz kartą DVB-S2 Technisata.

  • 5. Data: 2015-11-26 12:32:58
    Od: "Adamos" <a...@o...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > On 2015-11-24 09:29, Adamos wrote:
    > [...]
    > Zaraz, zaraz, przecież napisałeś, że już masz ten dekoder od Orange.

    Sorry, nie bylo mnie dwa dni. No, dekoder mam... - ok sprawdze.
    Na razie dzieki. Odezwe sie jak zmontuje. Wiem sporo wiecej.