  • 1. Data: 2015-11-23 12:53:44
    Temat: Prosty uklad do roweru z power bank
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    Wiec mam:
    A) lampke LED jasna "cree" przednia na zasilanie zewnetrzne - z
    wylacznikiem i wyprowadzeniem do tylnej
    B) lampke tylna na zwykly LED (ale bez wylacznika i wyprowadzenia)

    Power bank na usb - pelno ich w hipermarketach ;)

    Problem w tym ze chce jakis uklad coby zapewnial... MIGANIE :)
    Wiadomo, ze miganie powoduje:
    A) mniejsze zuzycie energii z baterii
    B) zapewnia lepsza widocznosc i bezpieczenstwo

    Czy mozna wykorzystac uklad z lampki na dwa paluszki AAA ktora
    przyciskiem mozna przelaczac:
    wylaczenie/swiecenie_ciagle/miganie_jednostajne/miga
    nie_seriami?

    Czy moze jej obciazalnosc na wyjsciu jest scisle dopasowana do JEJ LEDow?

    --
    Eternal-september.org chyba najlepsze!!!!!!!!!!! ;)

  • 2. Data: 2015-11-23 14:38:08
    Temat: Re: Prosty uklad do roweru z power bank
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Yerine Ictimai pisze:
> [...]
    > Wiadomo, ze miganie powoduje:
    > A) mniejsze zuzycie energii z baterii
    > B) zapewnia lepsza widocznosc i bezpieczenstwo

    C) kurwicę innych uczestników dróg

> [...]
    nie_seriami?

    > Czy moze jej obciazalnosc na wyjsciu jest scisle dopasowana do JEJ LEDow?

    To zależy od konkretnego przypadku jaka jest obciążalność prądowa
    elementu wykonawczego i wytrzymałość napięciowa jeśli pogonisz innym
    napięciem.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2015-11-23 15:00:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    Yerine Ictimai pisze:

    >C) kurwicę innych uczestników dróg

    Niekonieczne. W nocy bede raczej wdzieczny, ze rower dal sie dostrzec,
    a szybko zniknie z pola widzenia :-)

    J.

  • 4. Data: 2015-11-23 15:28:11
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-11-23 14:38, AlexY wrote:
> [...]
    (ciap)

    > C) kurwicę innych uczestników dróg

    Uprzedziłeś mnie, też miałem to napisać :-/

    Włodek

  • 5. Data: 2015-11-24 01:09:59
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    > Yerine Ictimai pisze:
    [..]

    > Niekonieczne. W nocy bede raczej wdzieczny, ze rower dal sie dostrzec, a
    > szybko zniknie z pola widzenia :-)

    Te co mrugają są denerwujące, przyciągają uwagę, IMHO lepsze są knight
    ridery lub losowo zapalające jedną diodę z zestawu np 5, bez przerw
    ciemności.

  • 6. Data: 2015-11-24 22:58:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    J.F. pisze:

    >Te co mrugają są denerwujące, przyciągają uwagę, IMHO lepsze są
    >knight ridery lub losowo zapalające jedną diodę z zestawu np 5, bez
    >przerw ciemności.

    Maja te wade, ze z wiekszej odleglosci praktycznie widzisz to jako
    swiecacy punkt. Ktory sumarycznie nie mruga.

    J.

  • 7. Data: 2015-11-25 01:24:10
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup

    > Maja te wade, ze z wiekszej odleglosci praktycznie widzisz to jako
    > swiecacy punkt. Ktory sumarycznie nie mruga.

    Które? Bo na moje oko 2 ostatnie rozwiązania są widoczne (w sensie
    przykucia uwagi zmianą obrazu) z wystarczającej odległości.

  • 8. Data: 2015-11-25 13:42:04
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    On 11/23/15 14:38, AlexY wrote:
    > To zależy od konkretnego przypadku jaka jest obciążalność prądowa
    > elementu wykonawczego i wytrzymałość napięciowa jeśli pogonisz innym
    > napięciem.

    Wiec wpierwej poprawka: hiermarketowa tania lamka przednia ma:
    trzy paluszki (wiec napiecie bliskie usb a wiec powerbank'owi) i
    cztery diody.

    A obciazyc to chce (zamiast tych czterech diod):
    przednia lampa z dioda "cree" (1W/6V) oraz
    tylnia tez pojedyncza ale slaba normalna/standardowa (pewnie taka sama
    jak te cztery w tej lampce hipermarketowej)

    Plytka montazowa z tej lampki malutenka, zmiescic ja mozna gdziekolwiek...

    --
    Eternal-september.org chyba najlepsze!!!!!!!!!!! ;)

  • 9. Data: 2015-11-25 15:18:28
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    On 11/25/15 13:42, Yerine Ictimai wrote:
    > A obciazyc to chce (zamiast tych czterech diod):
    > przednia lampa z dioda "cree" (1W/6V)

    Wlasnie zmierze prad przy napieciu usb 5.18V
    prad cyfrowy miernik z hipermarketu wskazuje = 360mA
    Wiec moc pobierana przez te lamke wynosi
    P=360mA*5.19V = 1.868 W
    wiec ZRE WIECEJ PRADU niz napisana wartosc na obudowie prawie polowa
    tego co zmierzone!)

    oraz
    > tylnia tez pojedyncza ale slaba normalna/standardowa (pewnie taka sama
    > jak te cztery w tej lampce hipermarketowej)

    Wlasnie miernik pokazuje ze ta tylna pobiera 0.04A (40mA)

    > Plytka montazowa z tej lampki malutenka, zmiescic ja mozna gdziekolwiek...

    Wiec widac ze razem pobieraja one 0.4A,
    powerbank ma 4400mAh (o ile w to wierzyc)

    Jak mierze teraz inna lampke, tez chinska z hiermarketu, w trybie
    migania zuzycie energii pradu wynosi polowe albo mniej - kiedy migaja
    razem wszystkie trzy diody naraz,
    a kiedy migaja po kolei po jednej z trzech (w danym momencie tylko jedna
    zapala sie) to zuzycie spada az do 1/6 !

    --
    Eternal-september.org chyba najlepsze!!!!!!!!!!! ;)

  • 10. Data: 2015-11-25 15:32:50
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    On 11/25/15 15:18, Yerine Ictimai wrote:
> [...]
    > a kiedy migaja po kolei po jednej z trzech (w danym momencie tylko jedna
    > zapala sie) to zuzycie spada az do 1/6 !

    Poprawka: 1/6 tego co przy miganiu naraz trzech diod,
    czyli przy takim pojedynczym zapalaniu sie diod zuzywa 1mA,
    przy paleniu ciglym ~10mA, przy miganiu naraz polowa tego

    --
    Eternal-september.org chyba najlepsze!!!!!!!!!!! ;)