  • 121. Data: 2011-02-13 16:13:13
    Temat: Re: Dynamika(DR) w aparatach?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze "Paweł W.":

    > Powoli dochodzę do wniosku, że rozszerzanie dynamiki w światłach jest po
    > prostu obniżaniem bazowej czułości matrycy.

    Właściwie o odniesieniu do samej matrycy trudno mówić o czymś takim jak
    czułość. ISO w fotografii cyfrowej to przecież tylko wzmocnienie sygnału.
    Wyłącz wzmocnienie i zamiast czułości dostajesz tylko dwie wartości:
    amplitudę szumu i maksymalny ładunek jaki może zgromadzić fotodetektor.
    Dzielisz jedno przez drugie i masz dynamikę. I teraz rozchodzi się o to, że
    można albo zmniejszać amplitudę szumu, albo pojemność. Obecnie robi się
    tylko to pierwsze. Te metody nie są tożsame, bo jednak czas naświetlania ma
    znaczenie. Zmniejszając szum można oczekiwać zmniejszania czasu
    naświetlania, ale zwiększając pojemność powinno się go zwiększać (liczba
    złapanych fotonów jest przecież wartością bezwzględną). Migawka może po
    prostu nie wyrobić z tak krótkim czasem.

  • 122. Data: 2011-02-13 19:38:59
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-02-13 17:00:04 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Tak, bezwzględna wartość wybrana przez producenta światłomierza.

    18% odbicia.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam