  • 1. Data: 2014-07-28 15:39:42
    Temat: Dysk do 4 letniego laptopa
    Od: s...@g...com

    HD tune zgłasza relokacje sektorów wiec pora na nowy dysk.
    Pacjent Sony VGN-NW21SF z CORE2DUO 2,2 GHz i 4 GB Ramu.

    Pytanie: jaki?

    SSD za drogie pozostaje zwykłe HDD
    Podobają mi się WD BLACK
    I teraz pytanie:
    7200 czy 5400?

    No i pytanie czy jak kupie nowy to czy jest zgodność ze starszymi modelami złaczy.

    BTW

    Plan jest taki że wcześniej padnie laptop niż HDD i wtedy kupuje NAS i podpinam tego
    HDD.

  • 2. Data: 2014-07-28 17:37:02
    Temat: Re: Dysk do 4 letniego laptopa
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    s...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > BTW
    >
    > Plan jest taki że wcześniej padnie laptop niż HDD i wtedy kupuje NAS i podpinam

    Do NASów zaleca się stosowanie dysków przewidzianych do NASów, takich
    jak np. WD RED.

  • 3. Data: 2014-07-28 19:49:17
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 28/07/2014 16:37, Poldek wrote:

    > Do NASów zaleca się stosowanie dysków przewidzianych do NASów, takich jak
    > np. WD RED.

    A tak z ciekawosci - dlaczego?
    Pytam bo jak tylko udaloby mi sie sprzedac dyski zewnetrzne, to z checia
    kupilbym jak najwieksze i WD Black.

  • 4. Data: 2014-07-29 03:15:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 18:49:17 +0100, 2late napisał(a):

    > A tak z ciekawosci - dlaczego?
    > Pytam bo jak tylko udaloby mi sie sprzedac dyski zewnetrzne, to z checia
    > kupilbym jak najwieksze i WD Black.

    Opcja korzystania z NAS zakłada raczej konfigurację któregoś poziomu RAID.
    Dyski klasy WD Green w tym zastosowaniu sprawdzają się mocno średnio.
    Dlaczego? W celu oszczędności energii odparkowują m.in. głowice i zwalniają
    prędkość obracania talerzy. Część co bardziej wrażliwych kontrolerów, jeżeli
    dysk zbyt wolno zaraportuje swoją gotowść do pracy zgłasza, że dysk z danego
    RAID wyleciał.

    [ Są dwa sposoby na zrozumienie kobiety: pierwszy nie działa, drugi nie ]
    [ istnieje. (demotywatory.pl) ]

  • 5. Data: 2014-07-29 08:10:14
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-07-28 17:37, Poldek pisze:

    > Do NASów zaleca się stosowanie dysków przewidzianych do NASów, takich
    > jak np. WD RED.

    WD RED albo WD PURPLE jeśli już coś brać ze wskazaniem na RED.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 6. Data: 2014-07-29 09:28:57
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 29/07/2014 02:15, Przemysław Ryk wrote:

> [...]
    > dysk zbyt wolno zaraportuje swoją gotowść do pracy zgłasza, że dysk z danego

    Przypadek Green znam. Interesuje mnie bardziej dlaczego nie Black. Mam
    jeden 4TB w PC-cie i gdybym gdzies uplynnil moje 2+2+1TB, to z checia
    dokupilbym w zamian drugi 4TB Black i zrobil RAID 0 w NASie.

  • 7. Data: 2014-07-29 10:38:21
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-07-29 09:28, 2late pisze:
    > Przypadek Green znam. Interesuje mnie bardziej dlaczego nie Black. Mam
    > jeden 4TB w PC-cie i gdybym gdzies uplynnil moje 2+2+1TB, to z checia
    > dokupilbym w zamian drugi 4TB Black i zrobil RAID 0 w NASie.

    Spytaj się producenta dysków oraz producentów NAS dla czego zalecają do
    swoich urządzeń dyski RED ??

    RED = NAS
    BLACK = RAID
    PURPLE = Rejestratory 24/h

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 8. Data: 2014-07-29 10:59:36
    Od: " 666" <n...@d...spamerow>

    Jeśli na Black bedziesz miał dłuższą gwarancję niż na Red, to brałbym Black.
    Tan dyskusja o NAS jest i tak bez sensu, skoro do NAS na dzień dzisiejszy lepiej
    jednak dać 3,5'' niż laptopowy 2,5''.
    Weź pod uwagę, że WD Black potrafi być głośny (z tego względu zmieniłem 750 GB
    Scorpio Black, bardzo szybki swoją drogą, na 160 GB
    SSD).

    A najpierw to sprawdź, jakie w laptopie masz złącze SATA (I, II, czy III) żeby
    rozmowa nabrała sensu.

  • 9. Data: 2014-07-29 11:41:51
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-07-29 10:59, 666 pisze:
> [...]
    > 750 GB Scorpio Black, bardzo szybki swoją drogą, na 160 GB SSD).
    >
    > A najpierw to sprawdź, jakie w laptopie masz złącze SATA (I, II, czy

    Ale tu odp. była do opcji PC (Mam jeden 4TB w PC-cie i gdybym gdzies...)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 10. Data: 2014-07-29 11:48:26
    Od: s...@g...com

    A w końcu kupiłem na allegro używany hybrydowy segate za 200pln:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=4448152468

    Nie są to jakieś duże pieniądze
    Ostatnio jak kupowałem oddzielnie dysk to zapłaciłem 600zł za 6GB :)
    Zobaczymy co z tego wyjdzie