  • 11. Data: 2020-02-27 11:02:30
    Temat: Re: Dysk do NAS
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Po ile?

    -----
    > nabyłem 2 sztuki WD RED 6TB WD60EFAX.

  • 12. Data: 2020-02-27 17:44:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-02-26 o 22:08, Michal M. Lechanski pisze:
    > Dobry wieczór.
    > Padł mi WD RED 6TB, próba znalezienia następcy zakończyła się
    > niepowodzeniem - niby są dostępne (UK) ale od niezbyt wiarygodnych
    > sprzedawców, a niektórzy z tych wiarygodnych informują, że już tego
    > modelu nie będą mieli w ofercie. Do tego ceny tych dostępnych są dość
    > wysokie.
    >
    > Czy istnieje jakiś zamiennik? A może jest jakaś tańsza opcja?
    >
    > Nas używany jest głównie jako nośnik codziennych backupów i składnica
    > różnych plików (głównie video) do których dostęp jest sporadyczny.
    >
    > Dziękuję z góry za wszelkie informacje.

    Tak jak już pisali powyżej, możesz kupić obudowę na przykład w promocji
    jest na Amazonie WD My Book Duo 12TB z dwoma dyskami WD RED WD60EFAX w
    środku:
    https://www.amazon.fr/dp/B073ZLTQML/?tag=pepperpl03-
    21

    a tak OT, jak Ci padł? Nagle? sypnął błędami? Jaki przebieg?
    Mam 2 sztuki WD60EFRX-68L0BN1 w NAS z nalatanymi 1050 godzinami i SMART
    jest OK ale się zastanawiam jak długo. W końcu to WD, najbardziej
    awaryjne dyski z jakimi miałem kiedykolwiek do czynienia.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2020-02-27 21:49:44
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 27.02.2020 o 16:44, Irokez pisze:

    > jest na Amazonie WD My Book Duo 12TB z dwoma dyskami WD RED WD60EFAX w
    > środku:
    > https://www.amazon.fr/dp/B073ZLTQML/?tag=pepperpl03-
    21

    Dzięki, może faktycznie to dobra opcja - dyski mają już ok 3 lat i ten
    drugi też właściwie już by wypadało wymienić.

    > a tak OT, jak Ci padł?

    WD60EFRX

    > Nagle? sypnął błędami? Jaki przebieg?

    Nagle, nic nie sygnalizowało problemu. Raid się zdegradował a dysk w
    ogóle nie jest widziany przez NAS. Nie jestem pewien wieku dysków, u
    mnie działają ok 3 lat, a nie jestem pierwszym właścicielem.

    > Mam 2 sztuki WD60EFRX-68L0BN1 w NAS

    Dokładnie takie same jak moje.

    --
    Michał

  • 14. Data: 2020-02-27 21:52:38
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 27.02.2020 o 08:54, Mirek Ptak pisze:

    > Mam nadzieję, że reklamowałeś u WD?

    Nie, NAS z drugiej ręki, u mnie ok 3 lat, dowodu zakupu nie mam.

    > Nawet bez paragonu możesz sprawdzić po numerze seryjnym, czy ma jeszcze
    > gwarancję - paragon tylko jeśli okaże się, że długo leżał w sklepie :)

    A dziękuję bardzo - sprawdzę jak wyjmę dysk, ale nie spodziewam się by
    dyski wciąż były na gwarancji.

    --
    Michał

  • 15. Data: 2020-02-27 21:53:44
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 26.02.2020 o 21:08, Michal M. Lechanski pisze:

    > Padł mi WD RED 6TB

    dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi.

    --
    Michał

  • 16. Data: 2020-02-27 21:57:18
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 27/02/2020 20:49, Michal M. Lechanski wrote:

    > Nagle, nic nie sygnalizowało problemu. Raid się zdegradował a dysk w
    > ogóle nie jest widziany przez NAS. Nie jestem pewien wieku dysków, u
    > mnie działają ok 3 lat, a nie jestem pierwszym właścicielem.

    A podłączyłeś dysk do PC, aby zobaczyć czy go wykrywa? Co w smarcie widać?

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 17. Data: 2020-02-28 07:45:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No właśnie.
    "Regenerowałem" dwa Redy zwykłym systemowym (spod W10) diskpart -> clean all (czyli
    pełne wyzerowanie całych dysków), i chodzą od
    miesięcy jak burza.

    -----

  • 18. Data: 2020-03-02 12:58:16
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-27 o 17:44, Irokez pisze:
> [...]
    > jest OK ale się zastanawiam jak długo. W końcu to WD, najbardziej
    > awaryjne dyski z jakimi miałem kiedykolwiek do czynienia.

    Qrde, co Wy macie za dyski, że chwilę pochodzą i padają?

    U mnie w NAS mam 2 szt. Seagate i 2 szt. WD.

    ===================
    Jeden z WD:

    Drive Identity Information:
    Device Model: WDC WD10EFRX-68FYTN0
    Serial Number: WD-WCC4J1VY....
    User Capacity: 1,000,204,886,016 bytes

    Drive S.M.A.R.T. Health Status:
    === START OF READ SMART DATA SECTION ===
    SMART overall-health self-assessment test result: PASSED

    S.M.A.R.T. Short Test Status:
    Test Description: Short offline
    Remaining: 00%
    LifeTime(Hours): 33045
    LBA of First Error: -

    ===================
    Jeden z Seagate:

    Drive Identity Information:
    Device Model: ST1000NM0033-9ZM173
    Serial Number: Z1W4....
[...]

    LifeTime(Hours): 33217
    LBA of First Error: -
    ===================

    Dyski mają ponad 33 tysiące godzin i żadnych błędów.

    W jednej z maszyn mam dyski SAS mające ponad 80 tys. godzin i nie mające
    jeszcze błędów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2020-03-02 17:39:32
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 02/03/2020 11:58 AM, Adam wrote:

    > Qrde, co Wy macie za dyski, że chwilę pochodzą i padają?

    Ja nie nazekam. Ostatni dysk mi padl w erze kiedy kupowalo sie dyski 10GB.
    WD 6 TB chodzi z 7 lat (strzelam na oko) 2 lata temu dokupilem Seagate.
    Prze okazji gadania ze SSD sa nie trwale a zwlaszczaw zestawie RAID 0.
    Przez jakis czas mialem 2 x RAID 0 az w koncu po 4 latach zamienilem to na
    RAID 0 1 x 4 i teraz ze 2 lata chodzi i nic. Jedyne 2 badblocki mam tez
    wstacjonarnym, WD black 4GB ale to tez juz ze 3 lata i nic sie nie
    powieksza. Moze dlatego ze to wszystko chodzi 24/7/365 w NASie utime'y to
    200 - 300 dni.

  • 20. Data: 2020-03-02 17:44:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-03-02 o 12:58, Adam pisze:

    > Qrde, co Wy macie za dyski, że chwilę pochodzą i padają?

    WD Red

    > U mnie w NAS mam 2 szt. Seagate i 2 szt. WD.

    a bo masz jakieś starocie z tych co jeszcze się starali trochę.

    A wy tu tym czasem mamy największy syf jaki można było kupić w
    przedziale 4T-6TB:
    https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-stats-for-
    2018/
    a tu za 2019, widać że zaczęli rezygnować z tego ścierwa:
    https://www.backblaze.com/blog/backblaze-hard-drive-
    stats-q1-2019/
    bo tu już nie ma:
    https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-stats-q2-2
    019/

    --
    Irokez

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com