  • 1. Data: 2009-07-09 10:19:03
    Temat: Dyski SAS - komptybilność kieszeni.
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    Witam.
    Ma ktoś może wiedzę, jak wygląda sprawa kompatybilności dysków 2,5"
    SAS 10k pomiędzy różnymi firmami? Planuję zakup serwera Lenovo RD120 i
    szukam tańszych zamienników dysków. Przy tych samych parametrach dyski
    Dell-a potrafią być nawet do 50% tańsze. Pozostaje tylko kwestia
    sposobu montowania szyn.

    Z góry dziękuję za informację.

    Damian

  • 2. Data: 2009-07-09 20:03:20
    Temat: Re: Dyski SAS - komptybilność kieszeni.
    Od: Gryngol <j...@p...onet.pl>

    Dla HP dyski robi Fujitsu. Są identyczne ale tańsze, mają tylko firmware
    wgrany od HP. Generalnie dyski SAS robi Seagate, Fujitsu i nie wiem czy
    ktoś jeszcze. Dell, HP naklejają tylko swoje naklejki:)

  • 3. Data: 2009-07-10 06:16:39
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Gryngol"
    >Dla HP dyski robi Fujitsu. Są identyczne ale tańsze, mają tylko firmware
    >wgrany od HP. Generalnie dyski SAS robi Seagate, Fujitsu i nie wiem czy
    >ktoś jeszcze. Dell, HP naklejają tylko swoje naklejki:)

    Przy czym swojego czasu bywały np. takie siupy, że dyski SCSI "HP" (wówczas
    Seagate) nie chciały działać z czymkolwiek innym niż kontroler HP.

    --
    [------------------------] Aww, you don't like the Borg assimilating
    [ K...@e...eu.org ] you? Call 1 (800) IRRELEVANT

  • 4. Data: 2009-07-10 07:56:20
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 10 Jul 2009 08:16:39 +0200, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Gryngol"
    >
    >Przy czym swojego czasu bywały np. takie siupy, że dyski SCSI "HP" (wówczas
    >Seagate) nie chciały działać z czymkolwiek innym niż kontroler HP.

    Raczej odwroenie. Kontroler od HP nie chciał działać z dyskami nie od
    HP. Ale to zamierzchłe czasy. Mniej więcej wtedy gdy jądro Linuxa nie
    miało wsparcia dla serwerów Compaqa bo ten nie chciał udostępnić
    Linusowi jakiegoś mikrokontrolera wbudowanego w płytę. I trza było
    sztuczki stosować. Ale to w okolicahc jądra 0.9x i procesora
    PentiumPro 200MHz było. ;-)

    Zdrówko

  • 5. Data: 2009-07-10 08:15:27
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek "Babcia" Dobosz"
    >Raczej odwroenie. Kontroler od HP nie chciał działać z dyskami nie od
    >HP.

    Wiem co piszę. Miałem dyski, które nie chciały działać z innymi
    kontrolerami. Działały mi tylko w Proliancie.

    Nie do końca. To było PIII.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Ja się tu chyba powieszę - pomyślał. Nie
    `b K...@e...eu.org d' wpadło mu do głowy że wobec braku ciążenia

  • 6. Data: 2009-07-11 13:10:19
    Od: "MK_102" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Gryngol" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dla HP dyski robi Fujitsu. Są identyczne ale tańsze, mają tylko firmware
    > wgrany od HP. Generalnie dyski SAS robi Seagate, Fujitsu i nie wiem czy
    > ktoś jeszcze. Dell, HP naklejają tylko swoje naklejki:)

    Prawie się zgadza, z tym że dyski SAS 2,5' robi tylko Fujitsu, przynajmniej
    ja z innymi się nie spotkałem. Problem polega na tym, że ten serwer Lenovo
    innych dysków niż te z jego firmware nie zobaczy, czyli trzeba płakać i
    płacić, albo kupić serwer Intela, który pracuje z każdym dyskiem SAS.
    MK

  • 7. Data: 2009-07-14 08:35:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Jul 2009, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    > Raczej odwroenie. Kontroler od HP nie chciał działać z dyskami nie od
    > HP. Ale to zamierzchłe czasy.

    Zamierzchłe??
    No to będę musiał poszukać do którego to HP mi kupisz dyski - byle
    pasowały i tanie były :> A nawet jeden dysk starczy.
    Dyski SAS, komputer Itanium (tylko modelu nie mam w cache).
    I żadnych tam pułapek z protokołem - tylko tak zrobisz, żeby dało
    się wetknąć, w tym wetknąć kable (światłowody) :>

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-07-14 12:00:04
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 14 Jul 2009 10:35:46 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Zamierzchłe??
    > No to będę musiał poszukać do którego to HP mi kupisz dyski - byle
    >pasowały i tanie były :> A nawet jeden dysk starczy.
    > Dyski SAS, komputer Itanium (tylko modelu nie mam w cache).

    Dyskusja dotyczyła dysków SCSI a nie SAS.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2009-07-14 22:40:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jul 2009, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    > Dyskusja dotyczyła dysków SCSI a nie SAS.

    Znaczy sugerujesz łamanie netykiety? ;)
    (zmiana tematu powinna skutkować... zmianą tematu)

    Ale mi chodziło o zasadę - pewnie jak SAS będą wychodzić z użycia,
    to też będą "kompatybilne" (albo przynajmniej chińskie adaptery
    "do wszystkiego" za 2 zł da się kupić).
    Tu i teraz (oraz gdzie indziej i w przeszłości), wobec klientów którzy
    z różnych przyczyn kupują nowości, stosuje się (i stosowało) "nóż
    w plecy".
    Jak to (ironicznie) szło, "żadne S w SCSI nie pochodzi od 'standard'"? :D

    > Zdrówko

    Wzajem :)