  • 1. Data: 2009-12-08 12:15:21
    Temat: Dziś zabolało mnie serce
    Od: "Darkac" <d...@w...pl>

    Dzisiaj w moim miasteczku jedna ze szkół zorganizowała akcję zbierania złomu
    elektronicznego.
    Jako wrodzony zbieracz i naprawiacz zawsze było mi żal wyrzucać sprzęt
    elektroniczny czy komputerowy. Jako weteran komputeryzacji na własnej
    kieszeni czułem ile pieniędzy i pracy kosztowały pierwsze komputery. Za 5
    miesięcznych pensji kupiłem pierwsze Atari65 a rok później za 10 pensji
    kupiłem stację dysków LWD2000. Poszło na to całe chomikowane kieszonkowe
    jakie dostawałem na zagranicznym tournee artystycznym. No bo jak inaczej
    odłożyć tyle z pensji. Własnoręcznie robiłem joysticki i interfejsy do
    magnetofonu.
    Od początku lat 90-ch kupowałem na giełdzie części i składałem sobie PC-ty.
    To też kosztowało sporo. Kiedy modernizowałem komputer, z pozostałych części
    kompletowałem komputer dla kogoś mniej zamożnego z rodziny. Potem za
    następną modernizacją modernizowałem jemu, a najstarsze części lądowały u
    mnie w piwnicy. W ten sposób nazbierało się z 5 pokoleń komputerów i w końcu
    doszedłem do wniosku, że mimo że to kosztowało mnie tyle, że mimo że w tych
    komputerach zawarty jest podziwiany przeze mnie rezultat myśli i geniuszu
    komputerowych konstruktorów, nic już chyba z tych staruszków się nie przyda.
    Co z tego że są sprawne, a w DOS-ie ani w Windowsach 95 nikt już nie będzie
    się babrał. Nawet ja, który lubi zabytki techniki.
    Z ciężkim sercem zapakowałem te moje wymarzone kiedyś komputerki do
    samochodu, kilka płytek luzem i kilka dysków twardych o pojemnościach od 120
    do 3200 MB, 2 zupełne sprawne kolorowe monitory CRT i jeden czarno-biały i
    zawiozłem do tego punktu zbiórki.
    Patrzyłem jak młodzież wrzuca te moje skarby do kontenera i było mi bardzo
    smutno. A młodzi ludzie weseli, rozbawieni zupełnie nie wyczuli mojego
    nastroju. Nie są w stanie tego zrozumieć. Trochę mi ich żal. Dla nich
    komputer to żadna świętość, a szara codzienność. To tylko kwestia, niedużej
    z resztą, kasy. Są ubożsi o wiele emocji jakie dał mi ten obecny złom.
    Dla mnie jedyna korzyść, to trochę więcej wolnego miejsca w piwnicy. Drogie
    to miejsce.

  • 2. Data: 2009-12-08 12:30:47
    Temat: Re: Dziś zabolało mnie serce
    Od: spp <s...@o...pl>

    Darkac pisze:

> [...]
    > nich komputer to żadna świętość, a szara codzienność. To tylko kwestia,
    > niedużej z resztą, kasy. Są ubożsi o wiele emocji jakie dał mi ten

    A ja mam wrażenie, że podobnie odbierali na nasi rodzice kiedy
    chodziliśmy od domu do domu zbierać makulaturę. :)

    -=-
    spp

  • 3. Data: 2009-12-08 12:32:09
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "Darkac" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dzisiaj w moim miasteczku jedna ze szkół zorganizowała akcję zbierania złomu
    > elektronicznego.
    Mam nadzieję, że nie wyrzuciłeś razem z pecetami również Atari? Wtedy i mnie
    zabolałoby serce, bo można było je wystawić choćby od symbolicznej złotówki na
    Allegro i na pewno znalazłby się chętny do zaopiekowania nim, bo coraz mniej już
    tych maszyn będzie na rynku. Peceta mogę traktować jako złom, choć Pentium 100
    razem z Soundblasterem AWE32 zostawię sobie żeby czasem odpalić starą grę z
    fajnym dźwiękiem, ale Atari jest dla mnie czymś więcej i o ile będę miał gdzie
    mieszkać, to zawsze znajdzie miejsce obok mnie :-)

  • 4. Data: 2009-12-08 12:38:03
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "spp" <s...@o...pl> wrote in message news:4b1e46f8$1@news.home.net.pl...

    > A ja mam wrażenie, że podobnie odbierali na nasi rodzice kiedy chodziliśmy
    > od domu do domu zbierać makulaturę. :)

    Makulature? Pomysl, ile jedzenia po dacie waznosci wyrzucasz, kiedy nasi
    rodzice wystawali godzinami w kolejce za kawalkiem kielbasy. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2009-12-08 12:44:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    kamil pisze:

    > Makulature? Pomysl, ile jedzenia po dacie waznosci wyrzucasz, kiedy nasi
    > rodzice wystawali godzinami w kolejce za kawalkiem kielbasy. :)

    Mieszasz epoki. ;)

    W czasach iedy chodziło się od domu do domu zbierając makulaturę to
    przypadkowa kromka chleba która upadła była po podniesieniu ... całowana.

    Ale to chyba NTG. :)

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-12-08 12:50:19
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    spp pisze:

    > W czasach iedy chodziło się od domu do domu zbierając makulaturę to
    > przypadkowa kromka chleba która upadła była po podniesieniu ... całowana.
    >
    > Ale to chyba NTG. :)

    Całowana to może przesada ale ja dotąd mam to co wyniosłem z domu
    rodzinnego, czyli że chleb się szanuje i go nie wyrzuca.

    Marrcino

  • 7. Data: 2009-12-08 12:53:05
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "spp" <s...@o...pl> wrote in message news:4b1e4a27$1@news.home.net.pl...

    > Mieszasz epoki. ;)
    >
    > W czasach iedy chodziło się od domu do domu zbierając makulaturę to
    > przypadkowa kromka chleba która upadła była po podniesieniu ... całowana.
    >
    > Ale to chyba NTG. :)

    Oby tylko smalcem do gory upadla. :)

    Zeby nie bylo NTG zupelnie, tez jak glupi cieszylem sie ze stacji do c64, na
    ktora musialem 3 lata czekac, ale dzisiaj komputery stoja w kuchniach
    zamiast telewizora i tak wlasnie sa traktowane przez dzieciaki. Ja nie mam
    zadnych cieplych wspomnien zwiazanych z telewizja, dlaczego dzisiejsze
    dzieciaki mialy by traktowac monitor emocjonalnie? :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2009-12-08 13:04:00
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Marrcino pisze:

    > Całowana to może przesada ale ja dotąd mam to co wyniosłem z domu
    > rodzinnego, czyli że chleb się szanuje i go nie wyrzuca.

    Taki chleb, który nie pleśniał na drugi dzień po kupieniu.
    To już nie jest taki sam chleb, niestety. A pleśń to straszna zaraza.

    --
    animka

  • 9. Data: 2009-12-08 13:08:44
    Od: "Darkac" <d...@w...pl>

    Użytkownik "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > więcej i o ile będę miał gdzie mieszkać, to zawsze znajdzie miejsce obok

    Nie martw się. Atari zostało u mnie jako eksponat muzealny dla następnych
    pokoleń. Zapakowany w oryginalne pudełka i styropiany. Na emeryturze go
    sobie odkurzę i odpalę. Dokupiłem nawet oryginalny magnetofon, na który nie
    było mnie wtedy stać. Tylko mały turystyczny telewizorek Elektronika C432
    (ma 25 lat i dalej dobrze działa w kuchni) też muszę zachować, bo nie
    wiadomo czy będzie do czego Atari podłączyć, jak upowszechni się telewizja
    cyfrowa.

    SoundBlaster AWE32 PNP to kultowa karta i ją też sobie zachowałem na
    pamiątkę, tak jak i płytę główną z 386 bez radiatora. Karta SB kosztowała
    mnie 12 000 000 starych zł, co w przeliczeniu i uwzględnieniu inflacji to
    jak dzisiaj 2400 PLN a może i więcej.

  • 10. Data: 2009-12-08 15:39:26
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > mnie 12 000 000 starych zł, co w przeliczeniu i uwzględnieniu inflacji to

    Ja miałem Gravisa Ultrasound, to był wtedy wypas. Jak to świetnie grało,
    demka specjalnie pod GU pisane były.
    AWE jeszcze nie było.
    Dokupowałem do niego pamięci żeby więcej sie zmieściło sampli. Podobnie do
    karty grafiki.

    Atai 800XL miałem, do tego kaseciak. Płytkę turbo sam dorobiłem bo części
    śmiesznie tanie były a dłubie w elektronice.
    Potem miałem Amigę 500.Jak sie trafi przygarnę A1200 aby pograć w gierki. Na
    emulatorze to nie to samo.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez