  • 1. Data: 2004-11-16 13:36:10
    Temat: Dziś zapukała do mnie policja ;)
    Od: "Komuch" <p...@N...pl>

    Witam

    Może nie ta grupa, ale wiem, że są tu kompetentne osoby, które zechcą pomóc,
    bo sprawa jest poważna.

    Przyjechała dziś do mnie policja - sekcja kryminalna.
    Pokazali mi pismo z interii, które otrzymali na żądanie, ponieważ popełnione
    zostało przestępstwo.

    Pewna osoba wysłała maila z pogróżkami, nie było by w tym nic strasznego,
    jednak odbiorca maila za jakiś czas została dotkliwie okaleczona.

    W piśmie otrzymałem jedynie IP, z którego łączono się. Dostałem także część
    nagłówków maila.

    Jest także pozycja SID i długi szesnastkowy kod...

    Niestety więcej nie mam, a problem w tym że mam połączenia maskowane.

    Proszę bardzo o rady, jak mogę skutecznie dojść do tego kto to zrobił??

    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2004-11-16 15:29:45
    Temat: Re: [POLIP] Dziś zapukała do mnie policja ;)
    Od: Przemek Celej <s...@p...fm>

    Komuch wrote:

> [...]
    >
    >Niestety więcej nie mam, a problem w tym że mam połączenia maskowane.
    >
    >Proszę bardzo o rady, jak mogę skutecznie dojść do tego kto to zrobił??

    Jak nie logowałeś połączeń to chyba nic :( Najwyżej możesz im dać listę
    swoich klientów.

    Ponad 400 tysiecy kandydatow na meza? Poszukaj wlasnego!
    >>> http://link.interia.pl/f183c

  • 3. Data: 2004-11-16 18:09:48
    Od: "Komuch" <p...@N...pl>

    Użytkownik "Przemek Celej" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Jak nie logowałeś połączeń to chyba nic :( Najwyżej możesz im dać listę
    > swoich klientów.

    Ano niestety ...
    Zaraz po tym zapuściłem na każdym routerze net-acct'a ...

    Ta lista to ok. 190 klientów.

    Tylko boję się o jedno... podobno prawo telekomunikacyjne nakazuje każdemu
    dostawcy logowanie i w razie potrzeby udostępnienie danych.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-11-16 18:33:11
    Od: Przemek Celej <s...@p...fm>

    .

> [...]
    >
    >Tylko boję się o jedno... podobno prawo telekomunikacyjne nakazuje każdemu
    >dostawcy logowanie i w razie potrzeby udostępnienie danych.

    Słyszałem że za nie trzymanie logów można iść nawet do paki (jeżeli
    prokurator potraktuje to jako utrudnianie śledztwa), _ale nie wiem na
    ile to prawda_. Odpowiedz poprostu że nie masz w/w danych i zaproponuj
    że najwyżej możesz dać listę klientów maskowanych pod tym IP. I jeszcze
    jedno, może to Ci coś pomoże:

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&threadm=pan
    .2004.07.18.14.48.58.769858%40gazeta.pl&rnum=5&prev=
    /groups%3Fq%3Disp%2Blogi%26hl%3Dpl%26lr%3D%26group%3
    Dpl.comp.networking%26selm%3Dpan.2004.07.18.14.48.58
    .769858%2540gazeta.pl%26rnum%3D5

    Nudzisz sie? Zagraj sobie! >>> http://link.interia.pl/f183d

  • 5. Data: 2004-11-16 19:15:38
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

> [...]
    ..

    > Słyszałem że za nie trzymanie logów można iść nawet do paki (jeżeli
    > prokurator potraktuje to jako utrudnianie śledztwa),

    AFAIK maksymalna kara jest 10% przychodu rocznego
    porownujac moj przychod do kosztow utrzymania kopi ruchu na laczach +
    oddzielnego zabezpieczonego pomieszczenia ...
    (tego wymaga prawo)

    to ja juz wole 10% kary
    (1 dysk dziennie na backup - nie zarobilbym na frytki,a nawet sam musialbym
    do pracy w McD pojsc)

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 6. Data: 2004-11-16 19:24:42
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On Tue, 16 Nov 2004 20:15:38 +0100
    "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl> wrote:

    > to ja juz wole 10% kary
    > (1 dysk dziennie na backup - nie zarobilbym na frytki,a nawet sam
    > musialbym do pracy w McD pojsc)

    Ilu masz tych userow i o jakim dysku mowisz ? Logi to plain text
    zazwyczaj, ktory sie pieknie pakuje.

    --
    pozdr. Slawek
    JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net

  • 7. Data: 2004-11-16 21:15:33
    Od: Przemek Celej <s...@p...fm>

    Mateusz Swatek wrote:

> [...]
    >
    >to ja juz wole 10% kary
    >(1 dysk dziennie na backup - nie zarobilbym na frytki,a nawet sam musialbym

    Z tego co wiem jest obowiązek logowania tylko sesji (tj. źródłowy i
    docelowy IP, źródłowy i docelowy port, data, ewentualnie MAC) a to się
    ładnie kompresuje i można to przechowywać ze "standardowymi" zasobami
    pamięciowymi.

    Pracuj w portalu INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f1839

  • 8. Data: 2004-11-16 21:28:58
    Od: "miab" <m...@f...pl>

> [...]
    > (tego wymaga prawo)
    >
    > to ja juz wole 10% kary
    > (1 dysk dziennie na backup - nie zarobilbym na frytki,a nawet sam

    1dysk 4.3GB dziennie 2-4 złote(w zależności od firmy/jakości).
    Frytki są droższe.

    miab

  • 9. Data: 2004-11-16 21:33:52
    Od: "Komuch" <p...@N...pl>

    Użytkownik "miab" <m...@f...pl> napisał w wiadomości

    > 1dysk 4.3GB dziennie 2-4 złote(w zależności od firmy/jakości).
    > Frytki są droższe.

    W sumie zacząłem logować już ruch net-acct'em

    Dziennie niech wyjdzie 200MB/segment... Kompresja...

    Nagrywarki DVD nie są drogie. Płyty też, jednostronna to ~4.5GB, dwustronna
    prawie 2x tyle... Niech pójdzie raz na tydzień taka płyta to święto. Gorzej
    z zabezpieczonym pomieszczeniem.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-11-17 05:40:01
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Komuch <p...@N...pl> zapodał(a):
> [...]
    2x tyle... Niech pójdzie raz na tydzień taka
    > płyta to święto. Gorzej z zabezpieczonym pomieszczeniem.

    Trochę nie w temacie - nagrywarka dwustronna to raczej zgodność
    z "DVD+R" i "DVD-R" - chodziło Ci o 'dwuwarstwową' ? (DL?)
    Różnica w cenie między 'zwykłą' a DL to teraz ok. 10-15zł (~280zł).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl