  • 1. Data: 2014-01-27 22:14:46
    Temat: Dziwne - komputery chorują na to samo?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Wytargałam z piwnicy dwa komputery zabytki, i monitor CRT niemal nowy, by oddać to
    wszystko dzieciom/studentom/pasjonatom/potrzebującym/wyrzucić
    .

    Jeden to:
    płyta Abit BH6, procesor celeron 800 na przejściówce przestaktowany na 900MHz, karta
    mi nieznana/nie pamiętana z nadrukiem "3dfx", kość pamięci 256MB, dysk Segate 20 GB,
    CD, dyskietka. WIN XP.

    Drugi to:
    płyta Abit NF-7S, procesor nie pamiętam, pamięć 3*256MB, karta Radeon 9700, dysk
    Segate nie pamiętam GB, CD, dyskietka. WIN XP.

    Oba komputery "startują".
    Po mrugających diodach i szumie dysków domyślam się, że załadowuje się system
    operacyjny, ale też _oba!_ nie dają żadnego obrazu przez kabel analogowy d-sub 15 pin
    na monitor.

    Próbowałam z dwoma monitorami:
    - lcd EIZO FLEX SCAN s1910
    - crt IIYAMA VISION MASTER 1451

    Oba monitory z oboma starymi komputerami czarne.
    (oba monitory dla sprawdzenia podłaczyłam do netbooka i działają prawidłowo).

    Co dolega tym dwóm starym komputerom?
    Dolega im zapewne to samo albo robię coś źle, tylko co?
    Stały ponad 8 i 11 lat w ciepłej i suchej piwnicy.
    Przypuszczam, że oba są sprawne, tylko ja popełniam gdzieś błąd. Gdzie?

    - Majka

  • 2. Data: 2014-01-27 22:18:03
    Temat: Re: Dziwne - komputery chorują na to samo?
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Zasniedzialy gniazdka d-sub i nie kontaktuja?

  • 3. Data: 2014-01-27 22:38:08
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Majka" napisała:

    > Jeden to:
    > płyta Abit BH6, procesor celeron 800 na przejściówce przestaktowany na
    > 900MHz,
    > karta mi nieznana/nie pamiętana z nadrukiem "3dfx",

    Jeśli jest to Voodoo 3dfx 1 lub 2 (nie żadne Rush, Banshee czy Voodoo 3), to
    do wyświetlenia standardowego obrazu w 2D wymaga dodatkowej, zwykłej karty
    graficznej. Jest?

    > Drugi to:
    > płyta Abit NF-7S, procesor nie pamiętam,

    Jakiś AMD, Athlon czy inszy Duron. Cud, że w ogóle startuje ;->

    JoteR

  • 4. Data: 2014-01-27 22:43:53
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik JoteR napisał:

    > Jakiś AMD, Athlon czy inszy Duron. Cud, że w ogóle startuje ;->

    Nie takie rzeczy mi kiedys startowaly :p

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 5. Data: 2014-01-28 08:24:28
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    Nie chcę cię martwić, ale na tym obecnie internetu przeglądać się nie
    da, a komputer bez internetu jest teraz uważany za bezużyteczny.
    Szkoda zachodu. Działający sensownie blaszak można kupić na allegro za
    mniej niż 100zł.
    S.

  • 6. Data: 2014-01-28 09:10:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Jan 2014 13:14:46 -0800 (PST), Majka napisał(a):

    > Co dolega tym dwóm starym komputerom?

    Metoda eliminacji. Jeśli monitory są sprawne to komputery są do d... :) A
    dlaczego, trudno powiedzieć. Zapewne nie bez przyczyny wylądowały w
    piwnicy. Być może właśnie dlatego że się popsuły? :)
    Mozna próbować reanimować ale tylko tego na NF-7S (ten na BH6 to już do
    śmieci). Można by wstawić szybszy procek (bo już tanie a chipset Nforce2
    niezły) i XP jeśli legalny to jest nie do pogardzenia. W tym celu
    wymontować płytę, sprawdzić optycznie elektrolity, poczyścić złącza
    krawędziowe pamięci i karty graficznej i próbować uruchomić na stole w
    minimalnej konfiguracji (bez dysków i innych kart). Jak odpali, to krok
    dalej. Jest szansa jeśli kondensatory są OK. Jak nie, to podmienić grafikę.
    Oczywiście, na początku pomierzyć napięcia zasilacza.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2014-01-28 09:59:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-01-27 22:14, Użytkownik Majka napisał:

    > Oba monitory z oboma starymi komputerami czarne.
    > (oba monitory dla sprawdzenia podłaczyłam do netbooka i działają prawidłowo).

    Jeśli nie karty GFX to padły kondensatory na płycie.
    Czasami pomaga ich wygrzanie czyli włączasz na pół godziny,
    a po tym czasie robisz reset i obraz może wrócić.
    Ale jeśli się potwierdzi to koszt przelutowania kondensatorów
    będzie większy niż wartość sprzętu.