  • 1. Data: 2019-05-04 22:59:25
    Temat: EBUS
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam kocioł gazowy z magistralą EBUS.

    Tak sobie stukam i pukam po necie i widzę że dużo tego za zachodnią
    granicą się używa, poza tym raczej miernie. Ale chyba mają tam jakieś
    przejścia z EBUS na TTL i chyba znalazłem rózne kawałki kodu w tym
    demona na Linuxa do monitorowania.

    Żeby była jasność: nic tam wpiętego nie mam. Ba, zwarta jest.

    Czy warto sie szarpnąć na podpięcie do tej magistrali i co mógłbym w
    sytuacji "sam kocioł" osiągnąć poza tym co mam?

    A mam:
    a) wyjątkowo mierne sterowanie temperaturą - nie da się przeszkoczyć 60
    stopni
    b) wyjątkowo mierne sterowanie nastawami, tzw "uproszczone" czyli z
    punktu widzenia inżyniera - prostackie i niefunkcjonalne.
    c) absurdalną histerezę rzędu 12 stopni(!)

    Używając ebusa mogę uzyskać jakaś poprawę na tych frontach?

    Kocioł to Saunier Duval Semia w jakiejś ogólnie "uproszczonej" wersji.
    Nie polecam ;)