  • Data: 2015-10-01 09:48:50
    Temat: ESP8266 i ekspandery portów
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kończę właśnie swój projekt zegara nixie, w którym zastosowałem moduł
    ESP8266 do synchronizacji czasu przez NTP. Kiedy zaczynałem projektować
    płytkę, powszechnie dostępna była tylko wersja ESP-01 (ta podstawowa, z
    wyprowadzonymi tylko dwoma pinami GPIO). Początkowo planowałem napisanie
    maszyny stanów pracującej na Atmedze, która obsługiwałaby moduł za
    pośrednictwem komend AT. W międzyczasie jednak przyjrzałem się SDK ESP i
    koncepcja się zmieniła - teraz napiszę po prostu odpowiedni firmware,
    który weźmie na siebie pobieranie czasu z serwera i prześle go dalej
    przez UART.

    W międzyczasie pomyślałem o zbudowaniu kolejnej wersji płytki
    sterującej, już bez AVR-a. Tym razem zliczanie czasu byłoby realizowane
    już wewnątrz zewnętrznego RTC. Całe sterowanie miałoby spocząć na
    barkach ESP. Niestety, nawet nowsze moduły ESP mają wciąż za mało
    portów. I tutaj mam pytanie: co będzie lepszym rozwiązaniem, zważywszy
    na konieczność multipleksowania wyświetlaczy i sterowania 74141: jakiś
    ekspander na I2C (współdzielonym z RTC) czy prosty rejestr przesówny,
    sterowany programowym "machaniem" pinami? Będzie w ogóle jakaś różnica?