  • 1. Data: 2015-10-01 09:48:50
    Temat: ESP8266 i ekspandery portów
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Kończę właśnie swój projekt zegara nixie, w którym zastosowałem moduł
    ESP8266 do synchronizacji czasu przez NTP. Kiedy zaczynałem projektować
    płytkę, powszechnie dostępna była tylko wersja ESP-01 (ta podstawowa, z
    wyprowadzonymi tylko dwoma pinami GPIO). Początkowo planowałem napisanie
    maszyny stanów pracującej na Atmedze, która obsługiwałaby moduł za
    pośrednictwem komend AT. W międzyczasie jednak przyjrzałem się SDK ESP i
    koncepcja się zmieniła - teraz napiszę po prostu odpowiedni firmware,
    który weźmie na siebie pobieranie czasu z serwera i prześle go dalej
    przez UART.

    W międzyczasie pomyślałem o zbudowaniu kolejnej wersji płytki
    sterującej, już bez AVR-a. Tym razem zliczanie czasu byłoby realizowane
    już wewnątrz zewnętrznego RTC. Całe sterowanie miałoby spocząć na
    barkach ESP. Niestety, nawet nowsze moduły ESP mają wciąż za mało
    portów. I tutaj mam pytanie: co będzie lepszym rozwiązaniem, zważywszy
    na konieczność multipleksowania wyświetlaczy i sterowania 74141: jakiś
    ekspander na I2C (współdzielonym z RTC) czy prosty rejestr przesówny,
    sterowany programowym "machaniem" pinami? Będzie w ogóle jakaś różnica?

  • 2. Data: 2015-10-01 17:17:10
    Temat: Re: ESP8266 i ekspandery portów
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    taki ot, jak się już obraziłeś to zignoruj

    skąd czerpiesz dokumentację?

  • 3. Data: 2015-10-01 21:04:19
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 01.10.2015 o 17:17, platformowe głupki pisze:
    > taki ot, jak się już obraziłeś to zignoruj
    >
    > skąd czerpiesz dokumentację?

    No tym razem to nie jest głupie pytanie, bo w sumie jeśli chodzi o dobrą
    dokumentację do ESP8266 i ichniego SDK to szału nie ma. Może kolega
    Atlantis poleci coś czego używa, mam takie dwa moduliki i jak na razie
    wykorzystałem jeden z nich wgrywając do niego jakiś firmware, który robi
    z niego "przezroczystą" bramę dla uarta przez wifi na porcie 23.

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2015-10-02 09:55:08
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-10-01 o 21:04, Jakub Rakus pisze:

    > No tym razem to nie jest głupie pytanie, bo w sumie jeśli chodzi o dobrą
    > dokumentację do ESP8266 i ichniego SDK to szału nie ma. Może kolega
    > Atlantis poleci coś czego używa

    Ja używam dokumentacji dołączonej do SDK. Przede wszystkim trzeba
    zapoznać się tym, który ma w nazwie "programming guide" (czy jakoś
    takie, nie mam go teraz pod ręką).
    Poza tym jest w sieci kilka tutoriali, które tłumaczą podstawy, chociażby:

    http://hackaday.com/2015/03/18/how-to-directly-progr
    am-an-inexpensive-esp8266-wifi-module/
    https://blog.attachix.com/programming-for-esp8266-pa
    rt-1/

    Do tego jeszcze dochodzi możliwość pisania kodu w Arduino IDE, ale tego
    osobiście nie sprawdzałem. Generalnie szału nie ma, ale idzie się w tym
    połapać. Ja jeszcze nie pisałem bardziej skomplikowanych wsadów, które
    konfigurowałyby moduł od podstaw i wykonywały na nim jakieś
    skomplikowane operacje. Niemniej idzie się w tym połapać.

  • 5. Data: 2015-10-02 17:05:03
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    studiujesz kod?
    chylę czoła!

    jakby Ktoś chciał podyskutować to "zapraszam do mnie".

  • 6. Data: 2015-10-12 18:36:55
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 02.10.2015 um 09:55 schrieb Atlantis:

> [...]
    > konfigurowałyby moduł od podstaw i wykonywały na nim jakieś
    > skomplikowane operacje. Niemniej idzie się w tym połapać.

    Mam trochę tych modułów, też /12 i 12A. Te mają już więcej portów. Ale
    możesz spróbować użyć 74HC595 albo podobnego na wyższe napięcie lub
    prądy (są takowe) i zajmiesz 2 lub 3 GPIO dla praktycznie dowolnej
    liczby wyjść (przy sensownej częstotliwości odświeżania). Osobiście
    używam taką konfigurację do pomiaru oporności drabinki (po której
    zasuwają szczury), by znaleźć pozycję łapek. Drabinka ma 192 szczeble,
    po 96 z każdej strony. Wszystko wisi na jednym STM32 i wiaderku 74HC595
    (plus switche analogowe, ale tobie niepotrzebne). Podobną konfigurację
    mam też do sterowania zaworów. Ich jest 80 sztuk.

    Waldek