  • Data: 2018-10-19 18:22:48
    Temat: ESP8266 - rozmiar flasha
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pracuję właśnie nad pewnym projektem, który nie wymaga zbyt potężnego
    MCU ani dużej ilości linii IO. Tak naprawdę chodzi tylko o komunikację z
    kilkoma układami I2C, machanie paroma liniami, generowanie jednego
    sygnału PWM oraz czytanie jednego wejścia analogowego.

    Pomyślałem sobie, że spokojnie mogę to załatwić za pomocą ESP8266.
    Ponieważ przy okazji chciałbym mieć panel WWW, przez który mogę sobie
    ten układ skonfigurować, wziąłem sobie za podstawę skopiowany kiedyś
    GitHuba projekt esphttpd z moimi własnymi modyfikacjami i gotową stroną
    konfiguracyjną. Potem zacząłem dodawać biblioteki niezbędne z punktu
    widzenia mojej funkcjonalności.

    Wszystko kompilowało się, do czasu. W pewnym momencie dodałem o jeden
    plik za dużo i linker zaczął sypać błędami. Zacząłem eksperymentować,
    zakomentowując (na razie) zbędne funkcje. Okazało się, że w pewnym
    momencie projektów znów zaczyna się kompilować.

    Czyli brak pamięci flash...

    Zajrzałem do Makefile. Znajduje się tam następujące ustawienie:

    #SPI flash size, in K
    ESP_SPI_FLASH_SIZE_K=4096

    Próbowałem zwiększyć tę wartość, ale nic to nie dało.

    Stąd kilka pytań:

    1) Jaki największy flash dostanę w module z ESP8266?
    2) Co zmienić w projekcie, żeby prawidłowo się kompilował pod taki
    większy model?

    W tej chwili, jeśli uda się skompilować projekt, powstają dwa pliki:
    0x00000.bin (36,9 kB) oraz 0x40000.bin (223,6 kB).

    Ewentualnie, istnieje jakaś łatwa do ogarnięcia alternatywa?