    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Subject: Eagle PCB - jak usunąć prostokąt?
    Date: Wed, 1 May 2019 21:23:45 +0200

    Witam

    panowie, pomocy, zaczynam dopiero i mnie ten program normalnie rozp..la

    Eagle 9.4 free
    Rysuję "z palca" płytkę bo nie da się inaczej.
    Narysowałem prostokąt na TopLayer który w moim mniemaniu miał być padem
    do przylutowania kabelka. Inaczej się nie dało pociągnąć od niego
    sygnału do punktu postawionego obok przekaźnika to postawiłem na nim VIA.
    Ale teraz na podglądzie patrzę.. soldermaska zalała mi ten mój "pad" i
    tak czytam o co chodzi i piszą że nie istnieje żadna inna opcja jak
    tylko wstawić pada z biblioteki WIREPAD.
    No dobra, wymiar największy jest za mały to postawię obok siebie dwa
    pady 5-2/5
    Tylko teraz przydało by się usunąć ten prostokącik na TopLayer co
    narysowałem...

    Próbowałem wszystkiego oprócz skasowania projektu i robienia od nowa
    płytki, i nie potrafię go zaznaczyć. Zaznacza mi wszystko inne ale nie
    te jebane prostokąciki.
    Prawy guzik na nich nie działa, przeciąganie mychą obszaru zaznacza Via
    i tylko to mogę usunąć, nie istnieje ten prostokącik też na liście
    'signals'. Ripup więc kasuje wszystko ale te polygony zostawia. Ripup
    polygonów też nie działa na nie.
    Narzędzie Delete nie widzi go... kompletna dupa i kamieni kupa...
    pomocy.. mam ich 8 do skasowania.

    Albo jak już są nieusuwalne, może da się narysować coś na nich aby nie
    robiło maski tylko traktowało jako pole pocynowane do lutowania?

    PS. czy istnieje w całym internecie jeszcze bardziej nieintuicyjny
    program, jak ten? W Protelu 25 lat temu rysowałem i było prosto, dziś w
    EsyEDA popełniłem rysunek w godzinę a tu siedzę od 4 godzin i jestem w
    połowie - 2 przekaźniki, 8 padów na kabelki, czeka jeszcze dioda i
    rezystor do których po 4 godzinach jeszcze nie doszedłem.

    --
    Irokez