  • 31. Data: 2010-02-01 21:52:22
    Temat: Re: Ekologia w elektronice i nie tylko.
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hk7goj$rk9$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > W naszym kraju od lat spłukujemy kible wodą pitną. DLACZEGO????

    np w Warszawie :/

    e.

  • 32. Data: 2010-02-01 22:33:03
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Feromon pisze:

    > Ekologia to sposób na wyrwanie dopłaty z Unii na projekty proekologiczne.
    > A całe "globalne" ocieplenie to tylko 5 sekund w historii wszechswiata,
    > kiedy jest trochę cieplej.

    Że zacytuje Georga Carlina: "planeta nie potrzebuje ratunku - ma się
    dobrze, to ludzie mają przejebane". Z punktu widzenia środowiska
    "globalne ocieplanie" rzeczywiście niema znaczenia - co najwyżej okaże
    się że "homo sapiens" trafił na listę gatunków zagrożonych.

  • 33. Data: 2010-02-02 00:48:50
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-31 11:47, j.r. pisze:

    > rozumiem ze uzytkujesz taka listwe od dawna.

    Może z pół roku. Poszukaj w archiwum, kiedyś pisałem tu o tamtej promocji.

    > Jak z trwaloscia wylacznikow w niej zainstalowanych?

    Ciężko stwierdzić, wyglądają w porządku. Włączam niektóre po 2x dziennie
    i jeszcze nie ma żadnych problemów. A gwarancja 2-letnia pozwoli mi ew.
    doczekać do kolejnej promocji w celu wymiany.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 34. Data: 2010-02-02 00:51:36
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-02-01 07:10, Desoft pisze:

    > Mam ładowarkę do komórki i nie trzeba jej odłączać z gniazdka. Co prawda
    > robię to bo mi gniazdko zajmuje :-). Stary model tzw ciężka.

    A co to znaczy "nie trzeba"? Ładowarka ciężka więc pewnie z
    transformatorem, myślisz że zupełnie nic nie zużywa gdy nie podłączysz
    komórki?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 35. Data: 2010-02-02 06:56:38
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > A co to znaczy "nie trzeba"? Ładowarka ciężka więc pewnie z
    > transformatorem, myślisz że zupełnie nic nie zużywa gdy nie podłączysz
    > komórki?

    Oczywiście, że zużywa. Tylko bardzo mało.
    Zgodnie z tą filozofią, elektrownia powinna na noc wyłączać mi trafo
    zasilające dzielnicę.
    Przy jego sprawności 98% i powiedzmy 100kVA daje nam 2kW strat.

    Nie po to wymyślamy gadżety typu pilot, żeby potem chodzić na piechotę do
    telewizora.
    I to moja sprawa czy chcę mieć wygodę (płacąc za to), czy będę oszczędzał i
    wieczory spędzał przy lampie naftowej.

    Zresztą zaraz włączę wszystkie ładowarki jakie mam w domu, może zrobi się
    globalne ocieplenie i ta zima wreszcie się skończy :-)

    --
    Desoft

  • 36. Data: 2010-02-02 07:15:04
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > jeszcze nie ma żadnych problemów. A gwarancja 2-letnia pozwoli mi ew.
    > doczekać do kolejnej promocji w celu wymiany.

    I jak potem wymienisz listwe, ktora zaklikasz na smierc to
    cala ta ekologie bedzie mozna psu w zad wsadzic ;)

  • 37. Data: 2010-02-02 22:47:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Feb 2010, Jakub Jewuła wrote:

    > Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    > I jak potem wymienisz listwe, ktora zaklikasz na smierc to
    > cala ta ekologie bedzie mozna psu w zad wsadzic ;)

    Hola, my tu nie o ekologii, w cytacie widzę, że o ekonomii ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2010-02-02 23:01:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Feb 2010, Feromon wrote:

    > Nie mniej jednak namawiam do osazczędności, nawet, gdy nie jest opłacalna.
    > W naszym kraju od lat spłukujemy kible wodą pitną. DLACZEGO????

    Bo potrzebny jest albo zbiornik (na "półścieki", typu woda z pralki),
    do tego z problemami pt "rozwój bakterii i grzybów" do rozwiązania,
    albo doprowadzenie wody przemysłowej.
    Jedno i drugie kosztuje.
    Na etapie "mam za duże mieszkanie 75 m^2" można zacząć się zastanawiać
    co zrobić z wolnym miejscem, przeciętnie w .pl problemem jest gdzie
    upchnąć dodatkowy pawlacz na graty dla dzieci (zamiast zbiornika :)).

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2010-02-02 23:37:03
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-02-02 08:15, Jakub Jewuła pisze:

    > I jak potem wymienisz listwe, ktora zaklikasz na smierc to
    > cala ta ekologie bedzie mozna psu w zad wsadzic ;)

    Jeżeli zdążę jeszcze przed upływem gwarancji to nic za to nie płacę -
    niech się producent martwi takimi zwrotami. Zapewne policzył i tak już
    wcześniej, że taniej będzie zrobić badziew (choć na aż taki badziew moja
    listwa wcale nie wygląda) i wymienić 30% egzemplarzy, niż od razu
    droższy produkt. Dla mnie jako odbiorcy końcowego ważna jest kwota
    początkowa (koszt listwy) oraz późniejsze oszczędności (z racji
    odłączania np. nbox'a, który w standby ciągnie kilkadziesiąt watów).

    Jeszcze lepszym rozwiązaniem byłaby listwa sterowana pilotem. Nie trzeba
    ruszać d* a jeden procek listwy + odbiornik ciągnąć mogą znacznie mniej
    prądu, niż kilka urządzeń w standby. Są już gotowce ale z racji ceny
    (150zł?) wolałbym zrobić sobie własną "radiową" listwę. Albo na IR.

    Tu chodzi tylko i wyłącznie o kasę. Chyba nie wierzysz w całą tą
    paplaninę pseudoekologiczną?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/