    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Eneloop Pro jednak do d...
    Date: Sun, 27 Jan 2019 23:35:38 +0100

    Elo

    Miały niby działać nawet na mrozie przy -20°C. I niby działały. Niby.
    Od razu po zakupie 2,5 roku temu je zamroziłem do -14°. Nawet niemal
    rozładowane do końca, posiadając ładunek ledwo 100mAh, uruchamiały
    aparat. Również uprzednio zamrożony. Aku przy tym ładunku i tej
    temperaturze miały wówczas rezystancję wewnętrzną 100mOhm.

    Używane były sporadycznie. Może z 10 razy. Nigdy nie przechowywane
    całkowicie wyładowane.

    Teraz zamrożone już w terenie do -20°, choć niemal całkowicie
    naładowane, nawet nie powodowały wyświetlenia komunikatu o słabych
    bateriach. Potem przy -8° chociaż pokazał się taki komunikat. Nie
    chce mi się już mierzyć ich w domu po zamrożeniu. W temp pokojowej
    mają Rw ok. 60mOhm. Ładunek pozostały w nich, rozładowując prądem
    700mA, wyniesie pewnie z 1200-1700 (obecnie w trakcie rozładowania)

    Rok temu zima była słaba, toteż i nie było możliwości sprawdzenia na
    większym mrozie. Może już wtedy by nie działały.

    Na zimę chyba przyjdzie kupować co roku komplet nowych zwykłych
    Eneloopów. Przepłacać za szajs Pro nie ma co.

    W terenie na szczęście uratowały mnie będące w rezerwie Energizer
    Ultimate Lithium. Mające działać przy -20. I działały. Choć kupione
    7(!) lat temu jako rezerwowe dla zwykłych Eneloopów i użyte w
    międzyczasie ledwo do 20, może 40 zdjęć.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65