  • 1. Data: 2023-12-10 12:07:54
    Temat: Eneloop Pro jednak do d... cz.II
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    5 lat temu (I.2019) pisałem o zupełnie niedziałających na mrozie
    Eneloop Pro.
    Teraz sprawdzam i nie działają nawet w temperaturze pokojowej.
    Naładowane były miesiąc prędzej.
    Nie działają w aparacie. Okazuje się obecnie, że ich Rw to ok.
    400mOhm, a jeden spośród 4sztuk ma 1200mOhm. Nawet parka z 400
    powoduje tylko wyświetlenie komunikatu o wymianie baterii.
    Starsze zwykłe Eneloopy z Rw ok. 200mOhm działają bez problemu.

    Biodegradacja wersji Pro jest wielokrotnie szybsza niż tych
    "gorszych" i to eksploatowanych sporo więcej.
    Wnioski - jak w temacie ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2023-12-10 12:51:08
    Temat: Re: Eneloop Pro jednak do d... cz.II
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 10.12.2023 o 12:07, Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > Starsze zwykłe Eneloopy z Rw ok. 200mOhm działają bez problemu.
    >
    > Biodegradacja wersji Pro jest wielokrotnie szybsza niż tych "gorszych" i

    One są bardzo delikatne mechanicznie. Upadek na twardą powierzchnię je
    niszczy. Istotny jest też sposób ładowania, marną ładowarką można je
    szybko wykończyć.

    P.P.

  • 3. Data: 2023-12-10 13:39:15
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Paweł Pawłowicz napisał(a) :

    > One są bardzo delikatne mechanicznie. Upadek na twardą powierzchnię je
    > niszczy. Istotny jest też sposób ładowania, marną ładowarką można je
    > szybko wykończyć.

    Wszystkie NiMH są delikatne, czy tylko te?
    Nie traktowałem ich inaczej niż reszty, oprócz tego, że były mało
    używane. Ale regularnie rozładowywane, zgodnie z zasadami. Jako że
    miały one być "te lepsze" to trzymałem je do ważniejszych
    zastosowań, typu fotki na dużym mrozie.
    Wszystkie ładowane inteligentnymi ładowarkami, 4 kanałowymi.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 4. Data: 2023-12-10 13:41:47
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
> [...]
    > Naładowane były miesiąc prędzej.
    > Nie działają w aparacie. Okazuje się obecnie, że ich Rw to ok.

    Nówki podobno: Ogniwo #A: 20 m?
    https://www.hurt.com.pl/blog/testujemy-tanie-akumula
    tory-sygnowane-logiem-eneloop-zakupione-w-popularnym
    -serwisie-aukcyjnym-uwaga-na-potencjalne-podrobki-59

    > a jeden spośród 4sztuk ma 1200mOhm.

    Padaka.

    > Biodegradacja wersji Pro jest wielokrotnie szybsza niż tych
    > "gorszych" i to eksploatowanych sporo więcej.

    Przetestuj litowe AA z przetwornicą, takie które na wyjściu dają 1,5V.

    Na moje oko/wyczucie one takie są, używasz pół roku i do kosza.

  • 5. Data: 2023-12-10 14:31:46
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    alojzy nieborak napisał(a) :

    > Nówki podobno: Ogniwo #A: 20 m?
    > https://www.hurt.com.pl/blog/testujemy-tanie-akumula
    tory-sygnowane-logiem-eneloop-zakupione-w-popularnym
    -serwisie-aukcyjnym-uwaga-na-potencjalne-podrobki-59

    Propaganda sukcesu.
    Moje miały jako nówki 45.

    > Padaka.

    > Przetestuj litowe AA z przetwornicą, takie które na wyjściu dają 1,5V.

    Nie chce mi się :-)
    Aparatu używam już bardzo rzadko. Od zastosowań na mrozie mam
    baterie Energizer Ultimate Lithium.

    Zresztą 3V by było lepsze. Pewnie i takie są aku litowe. Nawet przy
    2,5V pod obciążeniem aparat jeszcze działa.

    A i urządzeń, które wymagają AA jest już coraz mniej w moim
    otoczeniu. Jeszcze AAA w pilotach się ostały.

    > Na moje oko/wyczucie one takie są, używasz pół roku i do kosza.

    Tylko diamenty są wieczne ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 6. Data: 2023-12-10 15:28:31
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 10.12.2023 o 13:39, Zbynek Ltd. pisze:

    > Wszystkie NiMH są delikatne, czy tylko te?

    Wszystkie. Ale te szczególnie.

    P.P.

  • 7. Data: 2023-12-10 15:32:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 10.12.2023 o 13:41, alojzy nieborak pisze:

> [...]
    >
    > Padaka.

    > Przetestuj litowe AA z przetwornicą, takie które na wyjściu dają 1,5V.

    Ale ich nie można rozładowywać dużym prądem. Do lampy błyskowej się nie
    nadają.

    > Na moje oko/wyczucie one takie są, używasz pół roku i do kosza.

    "Trochę" przesadziłeś. Ale jeśli są źle eksploatowane, to tak.

    P.P.

  • 8. Data: 2023-12-10 16:18:39
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > "Trochę" przesadziłeś. Ale jeśli są źle eksploatowane, to tak.

    Cóż, autor pisze
    > Ale regularnie rozładowywane, zgodnie z zasadami.

    Jak dla mnie to to jest równoznaczne ze skracaniem żywotności.

  • 9. Data: 2023-12-12 02:47:44
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl> wrote:

    > One są bardzo delikatne mechanicznie. Upadek na twardą powierzchnię je
    > niszczy. Istotny jest też sposób ładowania, marną ładowarką można je
    > szybko wykończyć.

    Używam samych Eneloopów, od lat. Różnych. Białych, czarnych, niebieskich.
    Nie obchodzę się jak z jajkiem, ale też nimi nie ciskam. Ładuję ładowarką
    z ograniczeniem prądowym do 200 mA (na pewno AAA, nie pamiętam jaki jest
    minimalny prąd dla AA, ale chyba też 200 mA). Działają bardzo dobrze.

    --
    Za oknem wisi kobieta, trzyma się kurczowo parapetu i
    wrzeszczy! Mezczyzna stoi w