  • 11. Data: 2004-12-11 20:35:27
    Temat: Re: Energis? Futuro? Crowley? A może coś innego?
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    The Obserwer wrote:
    > 1. Modemy
    > Telindus, ASCOM Crocus - kanały cyfrywe wykreowane na 2048,
    > max. przepustowość 250 kB/s, test - ftp
    > Alcatel - połączenie zestawione na 1920 - max. przepustowość ok.
    > 230kB/s
    Nowe modemy jakie teraz montuja. Nie jest to zaden telindus ani alcatel.

    > 2. Router Polpaka
    > Znajomy może potweirdzić że w zależności od routera/switcha FR na tym
    > samym łączu i sprzęcie po swojej stronie miał od 1,8 do 2 MBit (przy
    > pewnej rekonfiguracji w TP S.A. tak wyszło)
    Ot wlasnie po pewnej konfiguracji w TP S.A. Ja sie nie doprosilem tej
    pewnej konfiguracji.

    > 3. Router klienta
    > Wydajność routera określnona w kpps, jak też sprzęt jaki obsługuje
    > port synchroniczny wpływają na to co możesz "wycisnąć" z łącza
    Routerek spokojnie sie wyrabia. Cisco 3600 testowane. Zadnych zmian.

    > 4. Ruch na łączu
    > Jeżeli znaczną część ruchu masz w pakietach < 900 bajtów też nie
    > osiągniesz max. przepustowości łącza.
    Specyfika ruchu na laczu TP S.A. ktore sie nie wydalalo wiecej jak 1,8.
    Po przepieciu na TKTelekom specyfika ruchu ta sama lacze daje 5% wiecej
    niz zakupione. To przemawia.

    Tak wiec wszystko co mozliwe juz przerobilem i tylko zmiana operatora
    dala oczekiwany efekt.

  • 12. Data: 2004-12-11 20:37:09
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    Szymon wrote:
    > Mam podobnie. 4 x 2Mb/s FR, CIR 128kb/s, LB - wyciąga maksymalnie
    > 7,25Mb/s w warswie IP. Kiedyś miałem więcej (7,8) ale od czerwca
    > spadło do 7,25. Zgłosiłem nawet usterkę - też bez efektu. BTW: w
    > umowie nie jest podawana przepustowość 2048 kb/s tylko 1984kb/s lub
    > 1920kb/s.

    No to nie jestem sam. :)

    > O tym róznie ludzie piszą - niektórzy nie polecaja :)

    Byc moze ja pisze o tym co doswiadczam. Po zmianie z polpaka na
    TKTelekoma jestem bardzo zadowolony.

  • 13. Data: 2004-12-12 08:55:05
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    Marcin wrote:
    > Cześć mam małą sieć osiedlową w Krakowie opartą na DSL'u.
    > Troszke mi się już zapchał więc szukam operatora z prawdziawego zdarzenia,
    > Niestety nie mam szczegółowego rozeznania co do rynku providerów.
    > Może ktoś z was mi pomoże lub doradzi. Napiszcie mi jakie mieliście przejścia
    > ze swoimi dostawcami i jak chodzą łącza z tych firm. Nie chciałbym po miesiącu
    > zmianiać operatora.

    z tego co kojarze w ProFuturo ostatnio jest jakas swiateczna promocja

    oto wycinek z jej oferty:

    II. Łącza symetryczne o przepływności gwarantowanej (EIR=CIR),
    przepływność gwarantowana w warstwie IP.
    III. Naliczanie opłat od 1.01.2005r. - zwolnienie z opłaty abonamentowej
    do 31.12.2004r.

    oczywiscie instalka za 1zl

    a ceny abonamentowe sa dosyc atrakcyjne 2Mbit/s bardzo blisko ceny za
    2Mbit/s w TPSA za ich Dostep do Frame Relay.

    Ogolnie Futro mnie nie kreci ;-) ostatnio wole Crowleya i Netie

    --
    VoMi7

  • 14. Data: 2004-12-12 09:29:30
    Od: "Theli" <t...@v...ci.uw.edu.pl>

    Ogolnie Futro mnie nie kreci ;-) ostatnio wole Crowleya i Netie

    Ktos wie jaka jest dostepnosc GTS'a, Crowleya czy Futuro w mniejszych
    miejscowosciach? Potrzebuje wziac cos wiecej (kilkanascie mbits) w jednym
    kawalku a oprocz tepsy i TKT nic do mnie nie dociera (z tego co wiem). Jest
    jeszcze Telenergo ale ceny maja chore :(

    Theli

  • 15. Data: 2004-12-12 12:22:29
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Theli" <t...@v...ci.uw.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kawalku a oprocz tepsy i TKT nic do mnie nie dociera (z tego co wiem).
    > Jest jeszcze Telenergo ale ceny maja chore :(

    GTS jest najwieksza firma z tej podanej trojki i AFAIK ma najwieksze
    mozliwosci sprzetowe
    (stac ich na radiolinie)
    nie pytaj w tel-energo, ale w exatelu ;)

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 16. Data: 2004-12-12 18:10:34
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    Theli wrote:
> [...]
    > kawalku a oprocz tepsy i TKT nic do mnie nie dociera (z tego co wiem).
    > Jest jeszcze Telenergo ale ceny maja chore :(

    Powiedz troche dokladniej gdzie jest ta mniejsza miejscowosc ;-)

  • 17. Data: 2004-12-12 22:28:58
    Od: wm <n...@w...pn.wm>

    Mateusz Swatek napisał:
> [...]
    > mozliwosci sprzetowe
    > (stac ich na radiolinie)
    > nie pytaj w tel-energo, ale w exatelu ;)

    Ja dostałem ofertę na radiolinię z Futuro bez większych kłopotów, tylko
    chcą umowę na dłużej niż na miesiąc.

  • 18. Data: 2004-12-13 08:31:10
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "wm" <n...@w...pn.wm> napisał w wiadomości
    > Ja dostałem ofertę na radiolinię z Futuro bez większych kłopotów, tylko
    > chcą umowę na dłużej niż na miesiąc.

    to przeczytaj dokladnie umowe - co gwarantuja ;)

    --
    Mateo

  • 19. Data: 2004-12-13 09:50:29
    Od: Tom <t...@g...pl>

    SKIERNIEWICE - http://venus.ci.uw.edu.pl/~theli/ ;-)))))

  • 20. Data: 2004-12-13 09:54:29
    Od: wm <n...@w...pn.wm>

    Mateusz Swatek napisał:
    > Użytkownik "wm" <n...@w...pn.wm> napisał w wiadomości

    > to przeczytaj dokladnie umowe - co gwarantuja ;)

    To jest sprzęt na 16mbit Internetu bez nagłówków EIR=CIR. Ale całkiem
    możliwe, że GTS ma sprzęt jeszcze bardziej sexy.