  • 41. Data: 2011-06-29 13:36:36
    Temat: Re: Epoka autofocusa i manual-focusa zbliża sie ku końcowi
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 29.06.2011 14:48, dobrov wrote:
    > Teraz wniosek ogólniejszy: wydaje mi się, że póki nie schodzimy do
    > poziomu, gdzie rolę odgrywają jakieś efekty kwantowe, to efektem
    > odpowiedniej skali powielającej ilość rejestrowanej informacji możemy
    > wyeliminować dowolne zniekształcenie.
    >
    > Czy mylę się a jeżeli tak, to dlaczego?

    Ponieważ na mniejszych czujnikach mamy większy błąd pomiarowy. Nawet
    uśrednienie informacji z kilku nie pozwoli nam uzyskać tak dokładnej
    informacji jak z jednego na temat padającego światła. Kilka czujników to
    też dodatkowe ścieżki, dodatkowa elektronika, która się grzeje i
    wprowadza szumy.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 42. Data: 2011-06-29 14:06:44
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    W dniu 2011-06-29 15:36, b...@n...pl pisze:

> [...]
    > informacji jak z jednego na temat padającego światła. Kilka czujników to
    > też dodatkowe ścieżki, dodatkowa elektronika, która się grzeje i

    Nie nie - ty mówisz tylko o przeszkodach technicznych a nie o nieprzekraczalnych
    barierach fizycznych dla takiej strategii.
    Barierami fizycznymi są wg mnie dopiero efekty kwantowe.

    Nota bene szum wprowadzany przez matrycę, to kolejny element, który
    można wyeliminować poprzez zwielokrotnienie informacji.
    Dla statycznego ujęcia bardzo prosto:
    - zrobić wiele zdjęć normalnym aparatem a potem je zsumować.

    Dla dynamicznego jest już trudniej - można powiększyć matrycę bez
    zmiany DPI i voila.
    Można też obniżyć jej temperaturę ciekłym helem i voila :)
    Można zrobić też to zdjęcie szesnastoma aparatami ustawionymi w
    matrycę i używając odpowiednich magicznych algorytmów uwzględniających zmianę
    kąta widzenia wycisnąć obraz lepszy niż z jednego aparatu.

  • 43. Data: 2011-06-30 20:58:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.06.2011 14:48, dobrov pisze:

> [...]
    > poziomu, gdzie rolę odgrywają jakieś efekty kwantowe, to efektem
    > odpowiedniej skali powielającej ilość rejestrowanej informacji możemy

    No właśnie sęk w tym, że dochodzimy.

    Musisz zwiększyć liczbę pikseli. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
    zwiększając wymiary matrycy lub zmniejszając piksele.

    W pierwszym przypadku masz kilka kłopotów. Dwa podstawowe to cena (duża,
    bezbłędna matryca jest cholernie droga, bo wymaga odrzucenia wielu
    wadliwych "wafelków") oraz taki detal, że większa powierzchnia matrycy
    to mniejsza głębia ostrości - czyli "myk" z tego typu patentem będzie
    owszem dawał "wybór" płaszczyzny ostrości, ale fizycznie będzie to
    węższy zakres.

    W drugim przypadku pojawiają się właśnie problemy ze zjawiskami
    kwantowymi - chociażby taki problem, że masz skończoną liczbę fotonów w
    danym strumieniu świetlnym. I będzie spadać czułość, spadać dynamika i
    rosnąć zaszumienie.