  • 1. Data: 2002-06-17 15:46:38
    Temat: EraNet a news.tpi.pl
    Od: "Moi" <M...@...pl>

    Czy komunikat "Nie masz uprawnien..." (or so) przy probie wyslania
    postu na TePSowy newsserwer przez EraNet oznacza, ze istnieje
    jakas dyskryminacja EraNetowych IP na news.tpi.pl?
    I czy analogicznie jest z SDI na news.icm.edu.pl?
    I, jeszcze, (IF TRUE) czy ma to sens?

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 2. Data: 2002-06-17 16:48:26
    Temat: Re: EraNet a news.tpi.pl
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Moi <M...@...pl> wrote:

    > Czy komunikat "Nie masz uprawnien..." (or so) przy probie wyslania
    > postu na TePSowy newsserwer przez EraNet oznacza, ze istnieje
    > jakas dyskryminacja EraNetowych IP na news.tpi.pl?

    Strzelam, że nie są to adresy klientów Polpaku.
    PTC zapewne się nie dogadało w tej sprawie z kimkolwiek.

    > I czy analogicznie jest z SDI na news.icm.edu.pl?

    A to się pewnie najlepiej Szymon Sokół wypowie.

    > I, jeszcze, (IF TRUE) czy ma to sens?

    Tak. Każdy news-serwer powinien przyjmować tylko "swoich"
    użytkowników/klientów.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 3. Data: 2002-06-17 16:48:31
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, "Moi" <M...@...pl> wrote:

> [...]
    >jakas dyskryminacja EraNetowych IP na news.tpi.pl?
    >I czy analogicznie jest z SDI na news.icm.edu.pl?
    Nie, nie ma żadnej dyskryminacji. Po prostu news.tpi.pl obsługuje tylko
    klientów TPNET. A inne serwery (w tym news.icm.edu.pl) nie obsługują klientów
    TPNET.

    >I, jeszcze, (IF TRUE) czy ma to sens?
    Tak.
    --
    Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow O

  • 4. Data: 2002-06-17 18:51:53
    Od: "Moi" <M...@...pl>

    "Przemysław Maciuszko" <s...@i...pl> napisał
    > Tak. Każdy news-serwer powinien przyjmować tylko "swoich"
    > użytkowników/klientów.

    Pryncypium mi sie podoba, jednakze w sytuacji, kiedy ktos korzysta
    z notebooka, w pracy (np. Polpak), w domu (np. ProviderX) i na wycieczce
    (np. EraNet) i jest uzalezniony[1] od newsow, to, teoretycznie, powinien
    sciagac _te same_ grupy, z _tymi samymi_ postami (naglowkami)
    trzykrotnie, na ten sam komputer (notebook), jesli chce cokolwiek
    napisac.

    Czytac moge newsy z kazdego serwera, pisac tylko, jak rzekles, "na swoj".
    Zatem, pryncypium owo nie tyczy generowania[2] zbednego ruchu, tylko
    chonorowego[3] "jak Kuba Bogu..., ...pan nas tez."

    [1] - Daj Boze ludziom tylko takie uzaleznienia;
    [2] - w OE default-pewnik 300 naglowkow;
    [3] - futszaKu - mam slownik ort. ;-)

    > Przemysław Maciuszko

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 5. Data: 2002-06-17 21:11:53
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Moi napisał(a):
[...]

    A jaki interes ma TPSA w udostępnianiu serwera news klientom konkurencji ?

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... I am immortal, I have inside me blood of kings,

  • 6. Data: 2002-06-17 21:13:02
    Od: Asia Jedrychowska <a...@a...net>

    Moi <M...@...pl> wrote:
> [...]
    > sciagac _te same_ grupy, z _tymi samymi_ postami (naglowkami)
    > trzykrotnie, na ten sam komputer (notebook), jesli chce cokolwiek

    nie sądzę, żeby niusadmini zmieniali swoją politykę bezpieczeństwa tylko
    dlatego, że nie chce ci się pogmerać w sieci i zainstalowac jakieś
    news-proxy typu hamster.

    a.
    --
    ,-=-. ,>@<. ,(O). ,-=-. Asia Jędrychowska ,\|/.
    `'.'' `'.'' `'.'' `'.'' `'.''

  • 7. Data: 2002-06-17 21:13:07
    Od: "Mark" <t...@p...gazeta.pl>

    "Moi" <M...@...pl> napisał(a) w wiadomości news:aelaut$iel$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > sciagac _te same_ grupy, z _tymi samymi_ postami (naglowkami)
    > trzykrotnie, na ten sam komputer (notebook), jesli chce cokolwiek
    Załóż konto pocztowe na http://poczta.onet.pl lub
    http://www.gazeta.pl/poczta i będziesz mógł korzystać odpowiednio z
    news://news.onet.pl lub news://news.gazeta.pl oczywiście po zalogowaniu się
    na serwer news.
    --
    Mark
    t...@p...fm

  • 8. Data: 2002-06-17 21:13:31
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Moi <M...@...pl> wrote:

    > Pryncypium mi sie podoba, jednakze w sytuacji, kiedy ktos korzysta
    > z notebooka, w pracy (np. Polpak), w domu (np. ProviderX) i na wycieczce

    .. może skorzystać z jednego z serwerów z autoryzacją (onet, gazeta).
    Winny jest tylko provider (operator w tym wypadku). Zdaje się, że Polkomtel
    potrafił się w tej sprawie dogadać...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2002-06-17 22:31:09
    Od: "Michal Swiderski" <a...@c...com.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > .. może skorzystać z jednego z serwerów z autoryzacją (onet, gazeta).
    > Winny jest tylko provider (operator w tym wypadku). Zdaje się, że
    Polkomtel
    > potrafił się w tej sprawie dogadać...

    Chyba nie potrafił bo odcieło mnie na GPRS Plusa najpierw od news.uw.edu.pl
    a potem od news.tpi.pl,
    ale przerzuciłem się na gazetę i jest ok.

    Pozdrawiam

    Michał Świderski

  • 10. Data: 2002-06-17 22:57:17
    Od: "przygod" <p...@w...pl>

    może skorzystać z jednego z serwerów z autoryzacją (onet, gazeta).
    > Winny jest tylko provider (operator w tym wypadku). Zdaje się, że
    Polkomtel
    > potrafił się w tej sprawie dogadać...
    oj wydaje się....właśnie wycieli w pień wczoraj całego polkomtela:))
    a przynajmniej mnie i kilku znajomych....
    przygod