  • 1. Data: 2013-06-26 14:44:01
    Temat: EuroElektronika
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Centrala w W-wie, oddział w Katowicach.
    Zniknęła z rynku?

    Kurcze kupowałem tam pewne rzeczy których nigdzie indziej nie mogę dostać.

    Ktoś coś wie?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2013-06-26 15:02:21
    Temat: [OT] EuroElektronika
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    Irek, jakie Ty masz zdanie o czymś takim:
    http://allegro.pl/nowa-frezarka-cnc-grawerka-ploter-
    300x200x45-fvat-i3354215695.html
    http://allegro.pl/frezarka-cnc-grawerka-ploter-model
    -6040z-i3290537922.html
    ?

  • 3. Data: 2013-06-26 17:47:37
    Temat: Re: EuroElektronika
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Teraz ta firma się nazywa Eltronika (od wielu zresztą już lat) i ma siedzibę
    w Łomiankach.

  • 4. Data: 2013-06-26 18:12:43
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Robbo pisze:
    > Teraz ta firma się nazywa Eltronika (od wielu zresztą już lat) i ma
    > siedzibę w Łomiankach.

    Dziękuję za pomoc, "to je ono" :)
    Pozdrawiam.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2013-06-26 21:58:14
    Temat: Re: [OT] EuroElektronika
    Od: "kk" <...@...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kqeoov$61i$1@node2.news.atman.pl...
    > Irek, jakie Ty masz zdanie o czymś takim:
> [...]

    http://www.aliexpress.com/item/220VCNC3020T-CNC3020R
    outer-CNC3020-CNC-3020-CNC3020-Router-CNC-3020T-CNC-
    3020-Router-CNCRouter-Engraver-Milling-Drilling/5487
    80315.html

    Total Price: $505.00 x 1 + $289.64 = US $794.64

    Posto od chińczyka.

  • 6. Data: 2013-06-27 12:01:17
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > Irek, jakie Ty masz zdanie o czymś takim:
    > http://allegro.pl/nowa-frezarka-cnc-grawerka-ploter-
    300x200x45-fvat-i3354215695.html

    230W wrzeciona nie jest trochę mało?

    Na pewno interesujący jest parametr:
    "Prędkość wrzeciona: 11000 RPM/MIN"
    :)

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2013-06-28 00:48:06
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    > Na pewno interesujący jest parametr:
    > "Prędkość wrzeciona: 11000 RPM/MIN"
    > :)

    Ajajaj... a nie powinno być Hz/s? :))) (odpowiednio zapewne przeliczone z
    xxx/min) :))

  • 8. Data: 2013-06-28 02:49:04
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-06-28 00:48, Anerys pisze:

    > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Ajajaj... a nie powinno być Hz/s? :))) (odpowiednio zapewne przeliczone
    > z xxx/min) :))

    Hz^2
    :)

    Śmiejemy się, a to całkiem porządna jednostka
    przyspieszenia kątowego.

    Wrzeciono rozpędza się od 0 do 11kRPM w minutę;)

    pzdr
    bartekltg

  • 9. Data: 2013-06-28 03:58:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan bartekltg napisał:

    > Hz^2
    > :)
    >
    > Śmiejemy się, a to całkiem porządna jednostka
    > przyspieszenia kątowego.
    >
    > Wrzeciono rozpędza się od 0 do 11kRPM w minutę;)

    Bardzo ciekawe są jednostki, w których można podawać zużycie paliwa
    (przez samochód na przykład). Przeważnie wyraża się je w litrach na
    100 km, czyli dm^3/100km. Ale można oczywiście też podać to w litrach
    na dyecymetr, czyli dm^3/dm, a skracając -- w dm^2, czyli w decymetrach
    kwadratowych. Albo w innych jednostkach powierzchni.

    Każdy łatwo sobie policzy, że automobil palący 10 litrów na setkę, pali
    10 cm^3 na 100 metrów. Albo 10 mm^3 na 100 milimetrów, lub 0,1 mm^3/mm.
    Czyli ma zużycie paliwa 0,1 mm^2.

    No i tu się okazuje, że to wcale nie jest taka głupia i abstrakcyjna
    jednostka, ma ona bardzo porządną interpretacje fizyczną. Gdyby chcieć
    dostarczać pojazdowi paliwo z zewnątrz (coś jak krowa, która lezie przez
    pastwisko i żre po drodze trawę) to by mu trzeba było wzdłuż jezdni
    ułożyć żyłkę z benzyny o przekroju 0,1 mm. To jest całkiem obrazowe.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2013-06-28 05:35:11
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

> [...]

    Może i tak?

    No jasne, że się śmiejemy! :D Ale raczej z takich baboli, jak RPM/minutę...

    Nie znam tego, ale sobie z ciekawości poszukam :)

    Przypomina mi to rozpędzanie się starego HDD z czasów Seagate ST-225 :))

> [...]
    > pastwisko i żre po drodze trawę) to by mu trzeba było wzdłuż jezdni
    > ułożyć żyłkę z benzyny o przekroju 0,1 mm. To jest całkiem obrazowe.

    Nie inaczej, Panie Jarek! :)
    Ja pamiętam, jak na "elektrze" uczono nas jak się podaje oporność
    właściwą... sory jeśli coś pogmatwam z czymś zupełnie innym, ale blisko 3
    godziny opracowywałem pewną bardzo przykrą sytuację sprzed ok. 32 lat, na
    podstawie wieści w mediach. Zrobiłem wpis na NK, tam są linki. Uprzedzam,
    dla bardzo odpornych.
    Trochę padłem, ale spróbuję napisać w czym rzecz - oporność właściwa, w
    ?*mm?/m (Ohm * mm^2 / m) mierzona, skrócona do ?*m (Ohm * m)... ale już nie
    wymyślę interpretacji - wyczerpałem się umysłowo i muszę to odkimać. Dodam
    tylko, że uczyliśmy się - i całkiem to ładnie szło - liczyć w oparciu o ten
    skrót. Choć nie cały czas oczywiście.