  • 1. Data: 2020-05-24 17:50:29
    Temat: F-S ma schizofrenię?...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Lęka się, że nie jest zasilany z AC, gdy chcę mu podmienić BIOS.

    Jakich czułych słów użyć, by wiedział, że choć nie ma wtyczki DC
    (bo wywaliłem) jest pod czujnym i opiekuńczym okiem AC?...

    Dlaczego F-S ma schizofrenię? Bo jednocześnie lęka się braku
    AC, widzi, że akumulatora by mu starczyło na mniej niż 1 sekundę
    i straszy mnie zwiechami BIOSu, o czym napiszę osobny nekrolog...

    Już napisałem, że ale wierzyłem w zmarłych zmartwychwstanie F-S,
    więc zaczekałem... F-S zmartwychwstał cudownie -- nie tak, jak
    to sobie wyobraziłem... Ważne, że żyje...

    -=-

    Przed wielu, wielu laty serwis LetMeRepair ożywił tak zdechłego
    F-S za pomocą transfuzji MB -- MB została wymieniona selektywnie,
    to znaczy tylko MB uległa wymianie, nic poza nią -- nawet Serial
    Number pozostał ten sam...

    Zastanawiałem się nad dostępnością na Allegro części zamiennych
    do F-S... ;)

    -=-

    F-S nie chciał odhibernować się -- tak przed kilkoma dniami, jak
    i kiedyś, gdy był jeszcze na gwarancji... Myślałem teraz, że
    zdechnie mu bateryjka podtrzymująca ustawki w BIOSie, ale mimo
    kilku dni bez ściany z 230 V i bez akumulatora -- nie zdechła.
    Myślałem o rozbiórce i wydłubaniu bateryjki, ale skończyło się
    inaczej, co widać...

    -=-

    F-S nie ma już gniazda DC -- w jego miejsce jest supeł zawiązany
    na przewodzie podlutowanym do MB i wyprowadzonym przez dziurę
    pozostała po gnieździe DC...

    Właśnie po tej operacji (wywalenia gniazda) F-S nie chciał
    odhibernować się, ale choć były problemy, gadał rozsądnie,
    więc uznałem, że tylko trzeba jakoś zresetować BIOS...

    -=-

    Jak wyjaśnić laptopowi, że jest zasilany z AC?

    Ściągnąłem BIOS (i na FDD odpalany spod DOSa; i na CD odpalany spod DOSa;
    i na HDD odpalany spod WXP) i chcę go wrzucić w czeluści MB, ale stosowny
    soft pod WXP twierdzi zawzięcie, że chce AC lub choćby 20% akumulatora...

    Być może wypalenie CD i odpałka z CD da lepsze rezultaty,
    ale jeśli i tym razem będzie ten sam problem?...

    -=-

    BIOS mam zdecydowane stary/nieaktualny i (jak pojmuję) nowszy coś naprawił z
    bootowaniem.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2020-05-31 19:16:20
    Temat: Re: F-S ma schizofrenię?...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eca97de$0$17362$6...@n...neostrada.pl

    > Przed wielu, wielu laty serwis LetMeRepair ożywił tak zdechłego
    > F-S za pomocą transfuzji MB -- MB została wymieniona selektywnie,
    + F-S za pomocą transplantacji MB -- MB została wymieniona selektywnie,
    > to znaczy tylko MB uległa wymianie, nic poza nią -- nawet Serial
    > Number pozostał ten sam...

    > Zastanawiałem się nad dostępnością na Allegro części zamiennych
    > do F-S... ;)

    Nry na obudowie i pokazywane w sofcie jednak nie są identyczne,
    a dokładniej -- numery są, ale litery nie są... ;)

    Mainboard Serial Number: 914u5z1004g7490271dks0b
    Serial Number: YKAK032647
    Asset Tag Number: YKAK032647

    Niższy numer jest taki sam na obodowie i w sofcie, ale
    wyższy nieco jrsdt inny -- na obidowie sa wersaliki,
    czyli SN pod kodem kreskowym wyglada tak:
    914U5Z1004G7490271DKS0B
    a nie tak:
    914u5z1004g7490271dks0b

    Nry na obudowie są sfatygowane, wyblakłe, pogniecione, wytarte,
    ale dostatecznie wyraźne...

    > Zastanawiałem się nad dostępnością na Allegro części zamiennych
    > do F-S... ;)

    -=-

    http://eneuel.w.duna.pl/error/fsokiemiobit.html

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 3. Data: 2020-05-31 19:31:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ed3e68b$0$17345$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > a dokładniej -- numery są, ale litery nie są... ;)

    > Mainboard Serial Number: 914u5z1004g7490271dks0b

    + Niższy numer jest taki sam na obudowie i w sofcie, ale
    + wyższy nieco jest inny ;) -- na obudowie są wersaliki,
    + czyli SN pod kodem kreskowym wygląda tak:
> [...]
    > 914u5z1004g7490271dks0b

    > Nry na obudowie są sfatygowane, wyblakłe, pogniecione, wytarte, ale dostatecznie

    Ten:
    Asset Tag Number: YKAK032647
    numer pokazuje masa innego softu, która nie daje tak
    ładnych prezentacji, choć daje użyteczną informację...

    -=-

    Jak widać -- Polak potrafi tak zmienić płytę główną, by nie zmienić
    numerów seryjnych tejże płyty, a jeśli nawet zmieni numer, to tak
    tylko, by litery wielkie zamienić na stosowne litery małe... ;)

    F-S przeszedł 2 ,,naprawy gwarancyjne'' -- raz wymieniono płytę
    bez wymienienia numeru płyty i raz wymieniono dysk... Niestety
    nie wpadłem na pomysł sprawdzenia numerów... ,,Nowy'' dysk
    szybko został zastąpiony przeze mnie innym dyskiem, być
    może Toshibą, która teraz jęczy w adapterze...

    --