  • 1. Data: 2020-05-18 10:17:57
    Temat: Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?
    Od: User <n...@s...com>

    Co radzicie kupić żeby korzystać z portu USB Type-C?
    Chodzi o kabel, ewentualnie adapter.
    Proszę o rady wynikające z własnego doświadczenia
    i podanie plusów i minusów.

  • 2. Data: 2020-05-18 10:50:44
    Temat: Re: Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 18.05.2020 10:17, User wrote:
    > Co radzicie kupić żeby korzystać z portu USB Type-C?
    > Chodzi o kabel, ewentualnie adapter.
    > Proszę o rady wynikające z własnego doświadczenia
    > i podanie plusów i minusów.

    Ale żeby robić co dokładnie?

  • 3. Data: 2020-05-18 11:04:09
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 18.05.2020 o 10:50, Uncle Pete pisze:

    > Ale żeby robić co dokładnie?

    Po pierwsze jeszcze jeden port USB, a w przypadku adaptera może więcej
    portów (jakiś hub ?)
    Po drugie szybszy transfer

  • 4. Data: 2020-05-18 12:31:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-18 o 11:04, User pisze:

    > Po pierwsze jeszcze jeden port USB, a w przypadku adaptera może więcej
    > portów (jakiś hub ?)
    > Po drugie szybszy transfer

    Przecież USB-C to jest odpowiednik USB 3.1 plus dodatkowe możliwości,
    typu MHL.
    Wystarczy zwykła przejściówka za kilka zł. lub hub USB 3.1/3.0 z
    kabelkiem USB-C, jeśli nie chcesz tego podpinać np. do monitora.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-05-18 13:07:10
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 18.05.2020 o 12:31, Adam pisze:

> [...]
    > Wystarczy zwykła przejściówka za kilka zł. lub hub USB 3.1/3.0 z
    > kabelkiem USB-C, jeśli nie chcesz tego podpinać np. do monitora.

    Wobec tego bardzo proszę o podanie czym różni się port USB Typu-C od
    "zwykłego" USB:
    co można podłączyć i co do tego jest potrzebne -  jaki adapter, kabel.
    przejściówka.
    Tak jak w poście otwierającym wątek, chodzi mi o wasze doświadczenia
    (czego używacie i co się sprawdza),
    a nie o  reklamę z Internetu.

  • 6. Data: 2020-05-18 13:53:37
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 18.05.2020 o 13:07, User pisze:

> [...]
    > przejściówka.
    > Tak jak w poście otwierającym wątek, chodzi mi o wasze doświadczenia

    Do tej pory wydawało mi si, że port USB Typu-C to taki szybszy port USB.
    Ale, czy teraz dobrze rozumiem, że adapter USB Typu-C pozwalałby
    połączyć przy pomocy odpowiednio
    długiego kabla laptop z telewizorem i obraz (np. filmy) oglądać na
    telewizorze zamiast na monitorze laptopa?
    W laptopie mam port HDMI. Czy adapter USB Typu-C daje pod względem
    oglądania obrazu z laptopa
    na telewizorze coś więcej niż port HDMI w laptopie? Oczywiście mój
    telewizor tez ma port HDMI.

  • 7. Data: 2020-05-18 15:32:25
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > przejściówka.
    > Tak jak w poście otwierającym wątek, chodzi mi o wasze doświadczenia

    Chodzi Ci o port USB-C w latopie czy urządzeniu zewnętrznym?

    USB-C to rodzaj złącza, a nie protokół. Coś jak mini USB, potem micro
    USB, a USB-C to takie jakby nieco większe micro, tylko można wkładać
    wtyczkę dowolną stroną. USB-C może działać zarówno w standardzie USB 2
    jak i USB 3. Plus czasami MHL. Więc w większości zastosowań jest to po
    prostu inny rodzaj złącza. Jest wygodny z uwagi na symetryczność, ale da
    się bez tego przeżyć. Zaletą mogą być m.in. niewielkie wymiary.

  • 8. Data: 2020-05-18 16:25:50
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 18.05.2020 o 15:32, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > prostu inny rodzaj złącza. Jest wygodny z uwagi na symetryczność, ale
    > da się bez tego przeżyć. Zaletą mogą być m.in. niewielkie wymiary.

    Dzięki.

    Na podstawie lektury tego wątku, jak i informacji z Internetu, wydaje mi
    się,  że potrzebuję dwóch rzeczy:
    1) kabla min. 3 m z HDMI na obu końcach do połączenia laptopa z
    telewizorem - są takie na Allegro, z lepszymi lub gorszymi parametrami;
        np. 4K, ale skoro mój telewizor nie ma 4K, to chyba takiego kabla
    nie potrzebuję
    2) huba z USB Typu-C podłączanego do portu Typ-C w laptopie, z kilkoma
    końcówkami USB 3.0 lub 3.1 typu A; nie mam innych urządzeń
         do podłączenia do Typu-C, wiec końcówki USB-A mi wystarczą.
          a) Nie wiem tylko czy taki hub musi mieć swoje zasilanie z
    gniazdka elektrycznego.
          b) Ponadto nie wiem jak takiego huba szukać na Allegro, bo
    wyświetlają mi się takie, że podłącza się go do typu A, a jedna z końcówek
               jest typ C, a mnie chodzi o to żeby huba podłączyc do typu C

  • 9. Data: 2020-05-18 16:44:30
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 18.05.2020 o 16:25, User pisze:

    >       b) Ponadto nie wiem jak takiego huba szukać na Allegro, bo
    > wyświetlają mi się takie, że podłącza się go do typu A, a jedna z
    > końcówek
    >            jest typ C, a mnie chodzi o to żeby huba podłączyc do
    Znalazł się:
    https://allegro.pl/oferta/hub-usb-typ-c-type-rozdiel
    acz-4-porty-usb-8353574384

  • 10. Data: 2020-05-18 17:17:10
    Od: User <n...@s...com>

    W dniu 18.05.2020 o 16:44, User pisze:

    > Znalazł się:
    > https://allegro.pl/oferta/hub-usb-typ-c-type-rozdiel
    acz-4-porty-usb-8353574384

    Szukam takiego huba ale aktywnego, nie tylko na Allegro, ale nigdzie nie ma.
    Czy nie bywają huby podłączane do USB Type-C aktywne lub czy one już "z
    definicji" są aktywne?