  • 1. Data: 2010-01-20 15:58:29
    Temat: FT232RL i zabezpieczenia ESD
    Od: Konop <k...@g...pl>

    FTDI wszystko wrzuca do scalaka, a potem ludzie mają problemy ;)... chcę
    dorzucić na USB jakieś zabezpieczenie ESD. W prototypie dałem
    RCLAMP0504, w obudowie z nóżkami od spodu - ręcznie (hot airem) fatalnie
    się to lutuje. Małe to jak cholera, ciężko to w ogóle postawić na
    miejscu... a to niestety niszowa produkcja i wszystko pójdzie ręcznie
    :/... miejsce na płytce jest, chciałbym dać coś większego... i tu się
    zaczynają schody...
    No i pytanie - czy macie jakieś sprawdzone typy? Wielkość dowolna,
    byleby tylko piny były widoczne z zewnątrz, a nie były umieszczone od
    spodu.... Albo czy ktoś może powiedzieć, jaką pojemność może mieć taki
    element zabezpieczający, żeby nie przeszkadzało to w transmisji USB
    12Mbps? Wiem, normalnie się daje kondensatory rzędu 22pF na każdą z
    linii D+ i D-. Niestety, w FT232R_ te kondensatory są już w scalaku,
    więc pytanie jak dużą pojemność mogę do nich dodać ;D....
    I jeszcze inaczej zapytam - czy na przykład to:
    http://www.nxp.com/documents/data_sheet/PESDXL5UF_V_
    Y.pdf
    się nada?? (wersja UV)??
    Czy może tylko i wyłącznie "dedykowane"
    http://www.farnell.com/datasheets/48344.pdf

    Konop

  • 2. Data: 2010-01-20 21:35:28
    Temat: Re: FT232RL i zabezpieczenia ESD
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Konop przemówił ludzkim głosem:

    > No i pytanie - czy macie jakieś sprawdzone typy?

    USB6B1 - obudowa SO-8.

    > Niestety, w FT232R_ te kondensatory są już w scalaku,

    Wątpię, za dużą powierzchnię krzemu by to zajęło.

    > więc pytanie jak dużą pojemność mogę do nich dodać ;D....
    > I jeszcze inaczej zapytam - czy na przykład to:
> [...]

    Powinno być ok, tylko sprawdź jak jest z dostępnością, bo u naszych
    dystrybutorów jednostką miary przy takich rzeczach jest szpulka.

  • 3. Data: 2010-01-20 22:49:19
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Zbych pisze:
    > Konop przemówił ludzkim głosem:

    > USB6B1 - obudowa SO-8.

    Super!! Dzięki wielkie :)... zmieści się bez problemu, a będzie "zgodne"
    z resztą urządzenia (mam elementy o podobnej wielkości). Nie znalazłem,
    bo szukałem w Farnellu w Diodach TVS ;)... ale oni to mają niezły burdel
    w katalogu ;P... najbardziej rozbawiły mnie mostki tensometryczne (load
    cell) opisane jako "_obciążenie_ _ogniwa_" ;D;D;D...

    > Wątpię, za dużą powierzchnię krzemu by to zajęło.

    Fakt, pojemność sporo bierze, ale to są małe pojemności, rzędu 22pF... W
    sumie nie piszą wprost, że dali kondensatory... ale pojemności te daje
    się zwykle za rezystorami, które są wbudowane, stąd wysnułem wniosek, że
    pewnie tam są ;D...

    Y.pdf

    > Powinno być ok, tylko sprawdź jak jest z dostępnością, bo u naszych
    > dystrybutorów jednostką miary przy takich rzeczach jest szpulka.

    Spoko, u Farnella od 5 sztuk ;)... o ile dobrze sprawdziłem ;P... No ale
    ten USB6B1 też jest OK ;)... w sumie wolę uniknąć wtopy, bo prototyp
    powstał, działa, chcę tylko zmienić dwa elementy, na ich odpowiedniki w
    większej obudowie ;)...

    Dzięki za pomoc!!
    Konop

  • 4. Data: 2010-01-21 06:15:44
    Od: "MM" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > bo szukałem w Farnellu w Diodach TVS ;)... ale oni to mają niezły burdel w
    > katalogu ;P... najbardziej rozbawiły mnie mostki tensometryczne (load
    > cell) opisane jako "_obciążenie_ _ogniwa_" ;D;D;D...

    OT ale czy wiecie co to znaczy "Uszkodzone sensory kodera korytarza" ?
    ( z tłumaczenia instrukcji z włoskiego na nasze dokonane przez zawodowego
    tłumacza )
    rozwiązanie zagadki wieczorem ;-)

    Pozdrawiam
    MM

  • 5. Data: 2010-01-21 07:24:45
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    MM pisze:

    > OT ale czy wiecie co to znaczy "Uszkodzone sensory kodera korytarza" ?
    > ( z tłumaczenia instrukcji z włoskiego na nasze dokonane przez
    > zawodowego tłumacza )
    > rozwiązanie zagadki wieczorem ;-)

    A druga zagadka: Co znaczy "Wskaźnik pierścieniowy"? - Również jako
    efekt pracy zawodowego tłumacza.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 6. Data: 2010-01-21 09:27:12
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Michal Smolnik napisał:

    > A druga zagadka: Co znaczy "Wskaźnik pierścieniowy"? - Również jako
    > efekt pracy zawodowego tłumacza.

    Czyżby chodziło o Ring Indicator ? ;-)

  • 7. Data: 2010-01-21 09:32:35
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Czyżby chodziło o Ring Indicator ? ;-)

    Właśnie.
    Gratuluję!

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 8. Data: 2010-01-21 11:17:32
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    > Właśnie.
    > Gratuluję!

    Problem w tym, że sama "zawodowość" tłumacza o niczym jeszcze nie
    świadczy. To musi być tłumacz z określonej dziedziny bo inaczej wychodzą
    koszmarki w stylu "manipulator stołokulotoczny" ;-) W naszym przypadku
    lepsze tłumaczenie zrobi tłumacz amator, ale z zawodu elektronik.

    P.S. Co by się działo, jakby takie "kwiatki" pojawiały się w
    tłumaczeniach tekstów medycznych. Choć pewnie też się pojawiają.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 9. Data: 2010-01-21 11:28:06
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik MM napisał:
    > OT ale czy wiecie co to znaczy "Uszkodzone sensory kodera korytarza" ?

    Nie chodzi tu o jakąś klawiaturę systemu alarmowego (lub zamka
    elektronicznego) na korytarzu ? :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 10. Data: 2010-01-21 12:31:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    > Problem w tym, że sama "zawodowość" tłumacza o niczym jeszcze nie
    > świadczy. To musi być tłumacz z określonej dziedziny bo inaczej wychodzą
    > koszmarki w stylu "manipulator stołokulotoczny" ;-)

    Nie. "Manipulator stołokulotoczny" to odzew czytelników prasy
    komputerowej i użytkowników sieci FidoNet (wtedy jeszcze nie było w
    Polsce Internetu) na "dwumlaski" Jana Bieleckiego AKA "I am Jan B." i
    próby wprowadzenia zakazów stosowania w informatyce terminologii
    angielskiej.

    > W naszym przypadku lepsze tłumaczenie zrobi tłumacz amator, ale z
    > zawodu elektronik.

    Ale to jest oczywiste.

    > P.S. Co by się działo, jakby takie "kwiatki" pojawiały się w
    > tłumaczeniach tekstów medycznych. Choć pewnie też się pojawiają.

    W medycynie kasę robią "konsultanci medyczni". W tekstach technicznych
    stare dziadki, którzy połamali wszystkie zęby na tekstach budowlanych,
    nie zniżają się do dzielenia się kasą z konsultantami.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl