  • 1. Data: 2010-01-20 16:32:14
    Temat: Wtyczka IDC 10 pin. Czym zacisnąć?
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

    Witam,
    Czy jest możliwe zaciśnięcie takiej wtyczki na taśmie nie mając specjalnej
    zaciskarki? Ktoś mi powiedział, że zaciska w imadle, ale zrobiłem kilka prób
    i połamałem złącza, a taśma nawet do pinów nie chwyciła. Nie uśmiecha mi się
    wydawać prawie 100 PLN aby zacisnąć 2 wtyczki. Pytałem po znajomych, ale
    nikt nie ma takiego sprzętu:-(

    Pozdrawim
    Piotrek

  • 2. Data: 2010-01-20 16:35:00
    Temat: Re: Wtyczka IDC 10 pin. Czym zacisnąć?
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Piotrek_P pisze:
> [...]
    > wydawać prawie 100 PLN aby zacisnąć 2 wtyczki. Pytałem po znajomych, ale

    Ja zaciskam 16pin w małym modelarskim imadle. Przekładam taśmę pomiędzy
    ostre końcówki pinów a plastykową ramkę i bardzo powoli zaciskam imadło
    do wyczuwalnego oporu. Pilnuję aby taśma była prostopadle do wtyku. Jak
    na razie 100% skuteczność.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2010-01-20 16:43:44
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

> [...]
    > wyczuwalnego oporu. Pilnuję aby taśma była prostopadle do wtyku. Jak na

    Właśnie tak próbuję i albo mi się łamią te boczne "prowadnice", albo taśma
    mi się wysuwa bo nie dociśnięta do styków. Muszę jeszcze potrenować, tylko
    nie wiem czy mi starczy materiału ;-). A tylko jedna tasiemkę do nowej
    zabawki chcę zrobić. Ech...

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-01-20 17:20:27
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Piotrek_P pisze:

> [...]
    > mi się wysuwa bo nie dociśnięta do styków. Muszę jeszcze potrenować, tylko
    > nie wiem czy mi starczy materiału ;-). A tylko jedna tasiemkę do nowej

    Moje złącza są podobne do tego:
    http://www.tme.eu/katalog_pics/0/0/d/00db215d872a73c
    904f9e9d1eccf0eea/09185166803.jpg
    aby tasiemka nie wypadała, zanim złożę w imadło delikatnie ściskam
    palcami aby zęby się lekko wbiły w izolację.

    --
    Filip.

  • 5. Data: 2010-01-20 17:23:51
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

> [...]
    > mi się wydawać prawie 100 PLN aby zacisnąć 2 wtyczki. Pytałem po
    > znajomych, ale nikt nie ma takiego sprzętu:-(

    No i okazało się, że nie ma żadnej filozofii w zaciskaniu imadłem. Wychodzi
    100% trafień jak napisał Filip. Problem polegał na tym że w paczce którą
    dostałem, mam dwa rodzaje nakładek na taśmę. Różnią się tymi bocznymi
    "wąsami" no i akurat trafiałem na te niewłaściwe, dlatego się łamały przy
    zaciskaniu. Ech ci sprzedawcy, kto im to pakuje?

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-01-20 17:33:25
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

> [...]
    904f9e9d1eccf0eea/09185166803.jpg
    > aby tasiemka nie wypadała, zanim złożę w imadło delikatnie ściskam palcami

    Z tego co widzę to chyba te Twoje nakładki mają wąsy zakończone takim
    ząbkiem Właśnie część takich mi przysłali i one nie pasują do drugiej części
    moich wtyczek. W moich nakładkach są jakby takie ramki w które po
    zaciśnięciu wskakuje ząbek umieszczony w dolnej części wtyczki czyli
    odwrotnie.

    Dzięki, człowiek się ciągle uczy ;-), najczęściej na błędach...

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 7. Data: 2010-01-20 19:36:50
    Temat: Re: Wtyczka IDC 10 pin. Czym zacisn?ć?
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Piotrek_P wrote:

> [...]
    > tymi bocznymi "w?sami" no i akurat trafiałem na te niewła?ciwe,
    > dlatego się łamały przy zaciskaniu. Ech ci sprzedawcy, kto im to
    Witam,
    te z dluzszymi wasami sluza prawdopodobnie do zabezpieczenia tasmy
    po jej zacisnieciu krotsza zapinka i wywinieciu, tj. na zdjeciu:
    http://zapodaj.net/e6a7b94a3937.jpg.html
    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2010-01-20 20:23:36
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

> [...]
    > te z dluzszymi wasami sluza prawdopodobnie do zabezpieczenia tasmy
    > po jej zacisnieciu krotsza zapinka i wywinieciu, tj. na zdjeciu:

    Nie mam pod ręką fabrycznej taśmy komputerowej, ale coś kojarzę że właśnie
    tak to wygląda jak sugerujesz. Teraz się przyjrzałem i faktycznie ta
    nakładka która nie pasowała do podstawy wtyczki, ładnie wchodzi w tą
    nakładkę, którą się zaciska na taśmie :-). To wygląda na zabezpieczenie
    przed wyrwaniem taśmy ze złącza przy wyciąganiu z gniazda.

    Pierwszy raz miałem potrzebę zrobić taką taśmę samemu więc 0 doświadczenia
    ;-)

    Dzięki za podpowiedź, problem wydaje się być rozwiązany :-)

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 9. Data: 2010-01-21 16:16:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek_P" <p...@o...pl> napisał w
> [...]
    > specjalnej zaciskarki? Ktoś mi powiedział, że zaciska w imadle,
    > ale zrobiłem kilka prób i połamałem złącza, a taśma nawet do

    Imadlo to jest to, oczywiscie takie z plaskimi szczekami.

    Ale zobacz co znalazlem akurat - moze i takie zlacza tam sa
    http://workmanship.nasa.gov/lib/insp/2%20books/frame
    set.html

    J.

  • 10. Data: 2010-01-21 22:12:33
    Od: JS <j...@o...tego.nie.pl>

    W artykule <hj9uku$29r$1@news.onet.pl> J.F. napisalu:

    > Użytkownik "Piotrek_P" <p...@o...pl> napisał w
    >
    > Imadlo to jest to, oczywiscie takie z plaskimi szczekami.

    Tu opsano metodę bezimadłową (Pejdż 16, rodz. VI. FAKU,
    Q: Jak zacisnąć te ch#$^&@* wtyczki IDC na taśmach?):

    http://www.freddiechopin.info/index.php/pl/download/
    category/
    3-arm-jtag?download=7%3Amanual-do-arm-jtag-rev02

    --
    Pozdrawiam!
    Jarosław Szynal