  • 1. Data: 2010-09-15 09:10:10
    Temat: Farnell a faktura VAT
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Chciałem ostatnio zrobić zakupy w Farnellu bo w TME akurat nie mieli
    paru rzeczy. Mając gotowy koszyk zadzwoniłem do konsultanta pytając o
    płatności i faktury. I co się okazuje.
    1. Jak płacę kartą to mam fakturę w funtach.
    2. Jak płacę przelewem na podstawie proforma to na proformie mam dane
    takie jak do faktury a na fakturze już tylko dane wysyłkowe (inny adres
    w moim przypadku).
    3. Pytam do kogo mogę wtedy napisać w sprawie korekty faktury i dostaję
    odpowiedź że nie mają polskiego oddziału.
    4. W trakcie rozmowy z konsultantem uświadamiam sobie że nie mając
    europejskiego NIPu nie mogę takiej faktury rozliczyć .
    Zaskoczył mnie trochę brak tej dość ważnej informacji na platformie
    internetowej.
    Jakość ELFA i Distrelec potrafiły sobie to jakoś zorganizować.

    Chyba że czegoś nie wiem i koledzy mający DG wiedzą jak zrobić żeby nie
    mając VAT UE uzyskać od nich fakturę akceptowaną przez US.

    MD