  • 1. Data: 2009-06-21 09:49:46
    Temat: Format 16:9 ?
    Od: "Korsarz" <2...@7...eu>

    Po kiego wymyslono format ekranu 16:9 (1,78:1) jak praktycznie wiekszosc
    produkcji kinowych jest w 2,39:1. W ten sposob mam fajny panoramiczny
    telewizor, ktorego ekran nie jest wykorzystywany w calosci, bo cokolwiek
    odpale z DVD czy Blu-ray jest z pasami u gory i z dolu. Na szczescie
    produkcje telewizyjne w cywilizowanym swiecie sa w 16:9, ale czlowiek czasem
    chce sobie poogladac film z kina i dupa zbita.

  • 2. Data: 2009-06-21 15:30:25
    Temat: Re: Format 16:9 ?
    Od: "P" <...@n...com>

    Użytkownik "Korsarz" <2...@7...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > produkcje telewizyjne w cywilizowanym swiecie sa w 16:9, ale czlowiek
    > czasem chce sobie poogladac film z kina i dupa zbita.

    16:9 format telewizyjny a 2.35:1 kinowy

    realizacje telewizyjne sa robione w 4:3 lub 16:9, po to tv panoramy

  • 3. Data: 2009-06-21 16:14:08
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Po kiego wymyslono format ekranu 16:9 (1,78:1) jak praktycznie wiekszosc
    > produkcji kinowych jest w 2,39:1.

    Po to, żeby utrudnić życie. Tym sposobem formaty są nie dwa, nie cztery, a
    ze 20. Poczytaj o formatach na wikipedi to będziesz wiedział. Mówiąc w
    skrócie - naukowcy mieli nasrane we łbach i wyszło jak wyszło.

    *piotr'ek*

  • 4. Data: 2009-06-22 06:30:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Korsarz wrote:
> [...]
    > z dolu. Na szczescie produkcje telewizyjne w cywilizowanym swiecie sa
    > w 16:9, ale czlowiek czasem chce sobie poogladac film z kina i dupa

    ale już jest pierwszy telewizor z formacie kinowym :)

  • 5. Data: 2009-06-22 08:01:28
    Od: "Korsarz" <2...@7...eu>

    > ale już jest pierwszy telewizor z formacie kinowym :)

    No prosze, jaki? :)

    Tak po za tym chyba najlepszym wyjsciem bedzie rzutnik obrazu ;)

  • 6. Data: 2009-06-22 09:32:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Korsarz wrote:

    > No prosze, jaki? :)
    >
    > Tak po za tym chyba najlepszym wyjsciem bedzie rzutnik obrazu ;)

    tylko że takie o odpowiedniej rozdzielcozśic sa straszliwie drogie.

  • 7. Data: 2009-06-22 12:15:11
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Korsarz pisze:
    > Po kiego wymyslono format ekranu 16:9 (1,78:1) jak praktycznie wiekszosc
    > produkcji kinowych jest w 2,39:1.

    16:9 to jeszcze nic. Po kiego wymyślono format 14:9?

  • 8. Data: 2009-06-22 15:15:36
    Od: " wmak" <w...@g...pl>

    Gienek <g...@s...pl> napisał(a):

    > 16:9 to jeszcze nic. Po kiego wymyślono format 14:9?

    Bardzo dobrze, że wymyślono i zastosowano w moim Philipsie 32" sprzed 6-7
    lat.
    Tego formatu przez 95% czasu oglądania używam.
    Programy nadawane w 4:3 dają na takiej panoramie rozmiar 25" - nie po to
    taki wielki i drogi telewizor kupiłem.
    Gdybym wybrał jakiś automatyczny "super zoom", (jak robi większość
    właścicieli panoramicznych TV) to po ekranie biegałyby mi strasznie grube
    baby, te z boku kadru byłyby od zewnętrznej nieproporcjonalnie jeszcze
    grubsze.
    Wybrałem ustawienie 14:9 - obraz wypełnia w poziomie cały ekran, u dołu i
    góry jest trochę obcięte - tak równo z górą logo TVP.
    Niewiele to przeszkadza, bo tam rzadko jest coś ciekawego, jeśli chcę
    widzieć jakieś napisy na dole, stoper u góry itp to pilotem przesuwam cały
    obraz w pionie.
    Przy nadawaniu 16;9 obraz automatycznie dopasowuje format i zawsze oglądam
    naturalnie szczupłe, proporcjonalne postaci.
    Zamieszanie zrobiło się, gdy zacząłem używać dekodera HD Cyfry z twardym
    dyskiem (oglądam oczywiście SD przez Scarta).
    Najpierw po każdej zmianie programu na dekoderze musiałem klikać
    wielokrotnie na guzik formatu (podpisany HD) na pilocie Cyfry i na pilocie
    Philipsa, zanim uzyskiwałem proporcjonalny obraz.
    W końcu znalazłem najprostszą kombinację:
    w ustawieniach dekodera na stałe " Typ Telewizora - HD" i "Zoom 14:9" a po
    włączeniu telewizora trzeba wybrać "Szeroki Ekran" - telewizor tego nie
    zapamiętuje po wyłączeniu.
    Programy 4:3 jak zwykle oglądam lekko przycięte z góry i z dołu a format
    16;9 wchodzi automatycznie.
    Drobna niewygoda, że po wybraniu HD dekoder nie wymusza na telewizorze
    wyboru wejścia AV (pewno nie wystawia napięcia na 8 nodze Scarta) - trzeba
    wybrać wejście.

    Podsumowując: format 14:9 wymyślono w celu oglądania programów 4:3 na
    panoramicznych telewizorach "bez lornetki i przysuwania fotela"
    Wmak

  • 9. Data: 2009-06-22 19:32:24
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Jun 2009 10:01:28 +0200, "Korsarz" <2...@7...eu> wrote:

    >No prosze, jaki? :)

    http://www.consumer.philips.com/consumer/pl/pl/consu
    mer/cc/_categoryid_TELEVISIONS_CA_PL_CONSUMER/?origi
    n=7_pl_pl_value_google&s_kwcid=TC|14725|philips%2021
    %3A9||S||4122296956

    http://tiny.pl/32gm

    -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

  • 10. Data: 2009-06-22 21:45:11
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > produkcje telewizyjne w cywilizowanym swiecie sa w 16:9, ale czlowiek
    > czasem chce sobie poogladac film z kina i dupa zbita.

    A ja mam 16:10 i jest git.

    zyga