  • 1. Data: 2009-01-02 15:50:17
    Temat: Fotolia
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Witam,
    mam pewną watpliwość odnośnie użytkowania zdjęć zakupionych w Fotolii. Moje
    obawy wzbudza fragment 3 punktu regulaminu "Nie możesz wykorzystywać,
    reprodukować, dystrybuować, pokazywać ani tworzyć prac pochodnych opartych
    na Pracach dostępnych na Witrynie, chyba że w ramach odpowiedniej Umowy na
    Pobieranie Plików, i jedynie zgodnie z warunkami tej Umowy."
    To ma odstraszać tych co nie kupili zdjęcia i chcą je użyć czy jeśli kupię
    to też nie mogę stworzyć opracowania (np. element layoutu) i wolno użytkować
    tylko w czystej postaci?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-02 16:51:16
    Temat: Re: Fotolia
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > je użyć czy jeśli
    > kupię to też nie mogę stworzyć opracowania (np. element layoutu) i
    > wolno użytkować tylko w czystej postaci?

    Paździochu, nie troluj tylko przeczytaj co sam zacytowales...

  • 3. Data: 2009-01-03 20:36:30
    Od: Les <s...@p...fm>

> [...]
    > na Pracach dostępnych na Witrynie, chyba że w ramach odpowiedniej Umowy na
    > Pobieranie Plików, i jedynie zgodnie z warunkami tej Umowy."

    A co w tym niejasnego?
    Po ludzku to chyba będzie tak: Nie możesz zrobić swojej pracy
    przyglądając się (kopiując) pracę znajdującą się w zbiorach Fotoli.
    Chodzi o to, że bardzo łatwo ściągnąć zdjęcie poglądowe np. fajnego
    rysunku, narysować podobne (lub takie same) i sprzedawać jako swoje!
    To jest przestępstwo wg. Fotoli (i chyba na rynku amerykańskim).

    > To ma odstraszać tych co nie kupili zdjęcia i chcą je użyć czy jeśli kupię
    > to też nie mogę stworzyć opracowania (np. element layoutu) i wolno użytkować
    > tylko w czystej postaci?

    Jeżeli sobie kupisz fotkę/rysunek to możesz zrobić z tym co zechcesz -
    oprócz odsprzedaży dalszej (osobie trzeciej - czytaj: jakiejś innej
    firmie) no chyba, że wykupisz licencję rozszerzoną).

    > Pozdrawiam

    Pozdrawiam
    Les

  • 4. Data: 2009-01-04 06:44:06
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Dnia 03.01.2009 Les <s...@p...fm> napisał/a:

    > Jeżeli sobie kupisz fotkę/rysunek to możesz zrobić z tym co zechcesz -
    > oprócz odsprzedaży dalszej (osobie trzeciej - czytaj: jakiejś innej
    > firmie) no chyba, że wykupisz licencję rozszerzoną).

    Czy dobrze rozumiem, że kupuje się jakieś dzieło, na podstawie którego można
    stworzyć własne dzieło, ale z tym własnym dziełem nie można już nic zrobić,
    ponieważ jeśli ktoś inny zrobi coś na podstawie naszego dzieła to my popełnimy
    przestępstwo?

    No bo jeśli kupując to coś płaci się za możliwość wykorzystania tego, ale nie
    da się tego juz odsprzedać dalej, to to co stworzymy jest czymś pośrednim -
    m.in. nie da się tego sprzedać dalej.

  • 5. Data: 2009-01-05 15:37:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2009, Jacek Popławski wrote:

> [...]
    > ponieważ jeśli ktoś inny zrobi coś na podstawie naszego dzieła to my popełnimy

    Nie, on popełni.
    Jeśli opis o góry jest prawdziwy (nie odnoszę się do źródła), to
    nam nie wolno wyrazić *zgody* na takie wykorzystanie tego co zrobiliśmy,
    żeby wynik był dalej powielany - nie mozemy, bo nie mamy do tego prawa.

    > No bo jeśli kupując to coś płaci się za możliwość wykorzystania tego

    Domyślne jest tylko "prawo do korzystania zwane licencją".
    Powielać, rozpowszechniać i tak dalej (domyślnie) nie wolno.

    > ale nie da się tego juz odsprzedać dalej

    To "coś zrobione" się da.
    Tylko prawa do dalszego przerabiania, powielania i tak dalej już nie :D

    pzdr, Gotfryd