  • 1. Data: 2010-08-25 10:12:18
    Temat: Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
    Od: WS <L...@c...pl>

    http://img94.imageshack.us/i/fototyk.jpg/
    http://img820.imageshack.us/i/foto1sso.jpg/

    WS

    PS. nie wiem, czy przypadkiem nie bylo...

  • 2. Data: 2010-08-25 10:15:53
    Temat: Re: Fotoradar + photoshop = kasa dla gminy? ;)
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-25 10:12, WS wrote:

    > http://img94.imageshack.us/i/fototyk.jpg/
    > http://img820.imageshack.us/i/foto1sso.jpg/
    >
    > WS
    >
    > PS. nie wiem, czy przypadkiem nie bylo...

    ekstra język - szkoda, że tak wszędzie artykułów nie piszą, od razu by
    się milej czytało :)

  • 3. Data: 2010-08-25 10:29:10
    Od: szymo <s...@w...pl>

    WS pisze:
    > http://img94.imageshack.us/i/fototyk.jpg/
    > http://img820.imageshack.us/i/foto1sso.jpg/
    >
    > WS
    >
    > PS. nie wiem, czy przypadkiem nie bylo...

    Zawsze wiedziałem że w "strarzy wiejskiej" pracują ch.je dlatego też
    ch.owo podrobione zdjęcie w fotoszopie :)

  • 4. Data: 2010-08-25 10:43:35
    Od: Wojtek <p...@a...eu>

    On Wed, 25 Aug 2010 01:12:18 -0700, WS wrote:

    > http://img94.imageshack.us/i/fototyk.jpg/
    > http://img820.imageshack.us/i/foto1sso.jpg/

    Masakra :D
    Dajmy straży wiejskiej jeszcze większe uprawnienia! Jasne...

    --
    Wojtek
    aquaz.eu

  • 5. Data: 2010-08-25 10:43:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    WS pisze:
    > http://img94.imageshack.us/i/fototyk.jpg/
    > http://img820.imageshack.us/i/foto1sso.jpg/
    >
    > WS
    >
    > PS. nie wiem, czy przypadkiem nie bylo...

    Tak wygląda normalne zdjęcie zrobione przez FR w nocy.

    Z powodu użycia lampy błyskowej zdjęcie tablicy jest prześwietlone
    (doskonale odbija ona światło) - każdy może sobie cyknąć zdjęcie z lampą
    samochodu w nocy i zobaczy.
    Fotoradar posiada jakąś tam optykę, która powoduje że na zdjęcie
    nałożony jest drugi, ciemniejszy obraz na którym tym razem dobrze widać
    tablicę, czasami jeszcze jakiś cień reflektorów i innych jasnych elementów.

    Tu zdjęcia ze strony producenta:
    http://www.zurad.com.pl/jpag/imageslk/modul/FotoRapi
    d/zdjecie.jpg
    http://www.zurad.com.pl/jpag/imageslk/modul/FotoRapi
    dC/zdjecie.jpg

    U gościa akurat trafiło ładnie w środek zderzaka.

    Gość który pieniaczy niech sobie pieniaczy, może faktycznie przekonany
    jest o tym straż miejska fałszuje zdjęcia żeby mu zrobić na złość. Ale
    pismak mogliby już się pokusić o jakiś cień rzetelności.

  • 6. Data: 2010-08-25 10:48:29
    Od: Wojtek <p...@a...eu>

    On Wed, 25 Aug 2010 10:43:51 +0200, Tomasz Pyra wrote:

    > Gość który pieniaczy niech sobie pieniaczy, może faktycznie przekonany
    > jest o tym straż miejska fałszuje zdjęcia żeby mu zrobić na złość. Ale
    > pismak mogliby już się pokusić o jakiś cień rzetelności.

    Wiadomo, że taki efekt może się zdarzyć, ale jeżeli to zdjęcie z
    fotoradaru faktycznie wygląda tak jak na skanie w gazecie to moim zdaniem
    powinno ono od razu wylądować w koszu.

    W żadnym wypadku nie można na podstawie zdjecia na którym W ŻADEN SPOSÓB
    nie można odczytać choćby FRAGMENTU numeru rejestracyjnego wystawiać
    mandatu...

    --
    Wojtek
    aquaz.eu

  • 7. Data: 2010-08-25 10:49:44
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...

    > http://img94.imageshack.us/i/fototyk.jpg/
    > http://img820.imageshack.us/i/foto1sso.jpg/
    >
    > WS
    >
    > PS. nie wiem, czy przypadkiem nie bylo...

    a ja na to bull shit. zdjecie jest prawidlowe, ten typ tak po prostu robi te
    foty. na czesci zdjecia pokazujacej samochod i ew. kierowce, doswietlonej
    fleszem, tablica jest przepalona i niemozliwa do odczytania. zeby dalo sie
    odczytac numery, fotoradar robi albo druga fotke bez flesza albo pierwsza
    jest tak obrabiana, zeby numery byly czytelne (zmniejszenie jasnosci) i
    nakladana na oryginal. i tyle. takie foty dostawalem i z Poznania, i z
    Warszawy, jesli numery byly nieczytelne, to powyzej albo ponizej byly
    "uwidocznione"

    @

  • 8. Data: 2010-08-25 10:52:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2010 10:29:10 +0200, szymo wrote:
    >Zawsze wiedziałem że w "strarzy wiejskiej" pracują ch.je dlatego też
    >ch.owo podrobione zdjęcie w fotoszopie :)

    Tak gwoli scislosci - to jest chyba nie fotomontaz tylko
    "Seidel filter". To taki filtr zakladany na obiektyw, ktory pare %
    swiatla odchyla o pare stopni.

    W efekcie mamy to co na zdjeciu - robione w nocy z lampa blyskowa,
    jasna plama w miejscu tablicy [odblaskowa], i jednoczesnie ta sama
    tablica przyciemniona i czytelna, ale przesunieta. Wraz ze swiatlami
    odblaskowymi po bokach.
    I tylko zastanawia czemu tak ciemno o godzinie 8:50 w lipcu.

    Wkomponowalo sie pieknie .. powod zeby kupic hultaja/kia ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-08-25 10:52:48
    Od: Wojtek <p...@a...eu>

    On Wed, 25 Aug 2010 10:49:44 +0200, Artur Miller wrote:

    > jesli numery byly nieczytelne, to powyzej albo ponizej byly
    > "uwidocznione"

    Owszem - prawda, przy czym ja mam je powyżej, powiększone w takiej jakby
    "ramce", a nie przyklejone gdzieś na spód zderzaka.. Przypadek?

    --
    Wojtek
    aquaz.eu

  • 10. Data: 2010-08-25 10:56:38
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > jest o tym straż miejska fałszuje zdjęcia żeby mu zrobić na złość. Ale
    > pismak mogliby już się pokusić o jakiś cień rzetelności.

    dokładnie, gdyby ludzie wiedzieli co da się wyłuskać np. za pomocą FFT z
    czegoś co z pozoru jest szumem to by się zdziwili,
    inna sprawa to czego się spodziewasz po gazecie w której używa się takiego
    języka?
    ja raczej niewiele,

    brat