  • 61. Data: 2012-12-15 17:56:11
    Temat: Re: Fotoradary nic nie dają?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Masz, skoro nie widzisz sprzeczności z tym co się dzieje na ulicach, a
    > takimi wynikami.
    > Inaczej byś wiedział, że korki zaczynają się tworzyć gdy samochody
    > zwalniają, a nie gdy przyspieszają.

    mówię tylko o tym, że czasami coś co wydaje się oczywiste - w
    rzeczywistości takim nie jest. Ot - zostawiam sobie furtkę, że jednak nie
    mam monopolu na wiedzę i ktoś tam może mieć rację, może zrobić rzeczywiście
    rzetelne badania a nie "na zlecenie. I tyle.
    Gdyby wszyscy myśleli tak jak ty - ziemia nadal byłaby w naszym mniemaniu
    płaska. Przecież to widać jak na dłoni...

    > No może - np. związek pomiędzy tendencjami obniżania prędkości
    > samochodów i kasą dla naukowców wykonujących podobne pseudobadania.
    > Pewnie jak wprowadzali 60, to z podobnych badań wynikało, że 60 jest
    > optymalne.
    > Za parę lat z badań wyjdzie że 30 czy 20.

    Bardzo możliwe, dlatego bardzo wyraźnie pisałem, że nawet nie pamiętam ani
    gdzie to czytałem. ani kto był autorem. Więc i intencje trudno
    zweryfikować.

    > Ale ja wspominam, bo mamy idealny przykład skutków jazdy 40 km/h.
    > Nie pseudobadania, w których wynik wyszedł jaki miał wyjść, tylko
    > czysta praktyka.
    > Czyli bezcenna weryfikacja bzdur.

    Bosh, Cavallino - z Tobą rozmawia się czasami jak z dzieckiem.
    Zdanie "o takich głównych to nawet nie wspominam" znaczy ni mniej ni więcej
    tylko" nie ma sensu wspominać, bo tutaj sprawa jest oczywista".
    Nie musisz zatem odpowiadać przenoując mnie o swojej racji, bo już ci ją
    wcześniej przyznałem.
    Tak, część ludzkości na odśnieżonych drogach głównych w czasie "napadu
    zimy" jeżdzi jakby byli pojebani...
    Czy tak jest bardziej dosadnie i wystarczająco jasno?

    > Pewnie każdy z tych powodów po trochu ma zastosowanie.
    > Ale nie o to chodzi, tylko o efekt i jego odniesienie do bzdur
    > serwowanych przez srających na zielono.

    Tutaj się nie zgodzimy - uważam, że nie można odnosić dyskusji o
    prędkościach maksymalnych do ruchu w warunkach zimowych bo tutaj większym
    problemem jest powolne ruszanie, duże odstępy między samochodami itp.

    Jak sądzisz - w któym przypadku więcej samochodów przejedzie przez
    skrzyżowanie:
    - samochody ruszają dynamicznie, rozpędzają się do 40 i z tą predkością się
    poruszaja
    - samochody z racji zimy ruszają powoli, zostawiają spore odstępy między
    sobię bo ślisko, rozpędzająsię do 40 i dalej jadą z tą predkością.
    - samochody z racji zimy ruszają powoli, zostawiają spore odstępy między
    sobię bo ślisko, rozpędzająsię do 70 i dalej jadą z tą predkością.

    Dlateog od samego początku zaznaczam, że korki przy zimowej aurze są
    spowodowane nie tylko zmniejszeniem maksymalnej prędkości ale również
    innymi czynnikami.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 62. Data: 2012-12-15 19:03:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...
> [...]
    > mam monopolu na wiedzę i ktoś tam może mieć rację, może zrobić
    > rzeczywiście
    > rzetelne badania a nie "na zlecenie. I tyle.

    No pewnie że może.
    I jak wyniki będą się pokrywać z faktami, to sądzisz, że tego nie zauważysz?

    W badania dotyczące punktualności MPK Poznań, gdzie rzekomo spóźnia się 1%
    tramwajów też wierzysz?

    > Gdyby wszyscy myśleli tak jak ty - ziemia nadal byłaby w naszym mniemaniu
    > płaska. Przecież to widać jak na dłoni...

    Mów za siebie.
    Ja tam zdjęcia z kosmosu widziałem.

> [...]
    > więcej
    > tylko" nie ma sensu wspominać, bo tutaj sprawa jest oczywista".

    Widać nie jest, skoro posiadasz choć cień wątpliwości co do genialnej
    przepustowości dróg przy 40 km/h.
    No chyba, że nie ogarniasz związku pomiędzy jednak niegenialnością takiego
    ruchu z korkami.

    > Nie musisz zatem odpowiadać przenoując mnie o swojej racji, bo już ci ją
    > wcześniej przyznałem.
    > Tak, część ludzkości na odśnieżonych drogach głównych w czasie "napadu
    > zimy" jeżdzi jakby byli pojebani...

    Tyle że ja zupełnie nie o tym.
    A raczej o tym, że każdy kto jeździ 40 po głównych ulicach jest taki jak Ty
    to nazwałeś powyżej.
    Również ci, co to twierdzą jak dobre skutki przynosi ograniczanie prędkości
    w miastach.

    > Tutaj się nie zgodzimy - uważam, że nie można odnosić dyskusji o
    > prędkościach maksymalnych do ruchu w warunkach zimowych bo tutaj większym
    > problemem jest powolne ruszanie, duże odstępy między samochodami itp.

    Na Baraniaka jest regularny korek, a nie żadne powolne ruszania i duże
    odstępy.

> [...]
    > - samochody z racji zimy ruszają powoli, zostawiają spore odstępy między
    > sobię bo ślisko, rozpędzająsię do 70 i dalej jadą z tą predkością.

    A jaki to ma związek ze stanem o którym mówimy?
    Ślisko nie jest, odstępy są normalne, a do 40 ruszać nie ma sensu
    dynamicznie, więc żaden punkt nie pasuje.

    > Dlateog od samego początku zaznaczam, że korki przy zimowej aurze są
    > spowodowane nie tylko zmniejszeniem maksymalnej prędkości ale również
    > innymi czynnikami.

    A ja twierdzę że nie w tym przypadku.

  • 63. Data: 2012-12-17 03:56:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    co następuje:

    > No pewnie że może.
    > I jak wyniki będą się pokrywać z faktami, to sądzisz, że tego nie

    Niw wszystko jest takie oczywiste do zauważenia.

    > W badania dotyczące punktualności MPK Poznań, gdzie rzekomo spóźnia
    > się 1% tramwajów też wierzysz?

    Nie wiem - nie jeżdzę tramwajami.

    > Mów za siebie.
    > Ja tam zdjęcia z kosmosu widziałem.

    Ale mówisz o czasach obecnych.
    A kiedy się tego domyślono - takich zdjęć nie było.
    Nie każdą wiedzę da się przecież zweryfikować "na oko"

    > Widać nie jest, skoro posiadasz choć cień wątpliwości co do genialnej
    > przepustowości dróg przy 40 km/h.
    > No chyba, że nie ogarniasz związku pomiędzy jednak niegenialnością
    > takiego ruchu z korkami.

    Znowu coś mieszasz.
    W tym fragmencie nie było o 40, było o zaskoczeniu faktem oblodzenia
    drogi...

    > Na Baraniaka jest regularny korek, a nie żadne powolne ruszania i duże
    > odstępy.

    Jak w wielu innych miejscach. No i?
    To że ludzie robią coś kiepsko (ruszanie) nie oznacza, że w określonych
    warunkach nie mogą robić tego jeszcze gorzej.

    > A jaki to ma związek ze stanem o którym mówimy?
    > Ślisko nie jest, odstępy są normalne, a do 40 ruszać nie ma sensu
    > dynamicznie, więc żaden punkt nie pasuje.

    Czy dobrze rozumiem, że twoją odpowiedzią jest - w żadnym z podanych
    przypadkó przepustowość skrzyżowania nie będzie największa?
    Czyli że zawsze będzie taka sama!?
    Skoro tak, to ja bym nie psioczył na innych badających...

    > A ja twierdzę że nie w tym przypadku.

    Co jakby kończy dyskusję. Bo jednak mamy zdecydowanie różne obserwacje tego
    "co oczywiste".

    Przykładowo - jeżeli przed rondem z jednym pasek ruchu i niewielkiej
    średnicy, gdzie nigdy nie ma korków, nagle w czasie śniegu trzeba odczekać
    5 minut, to jaki ma związek ten korek z obniżeniem prędkości maksymalnej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 64. Data: 2012-12-17 17:49:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Ale mówisz o czasach obecnych.

    A słowo "nadal" o czym mówi, jak nie o czasach obecnych?
    Znowu nie wiesz o czym sam mówisz?

    > A kiedy się tego domyślono - takich zdjęć nie było.
    > Nie każdą wiedzę da się przecież zweryfikować "na oko"

    Ale są rzeczy, które da się wykluczyć na oko.
    Np. że wolniej znaczy szybciej.

    > Znowu coś mieszasz.
    > W tym fragmencie nie było o 40, było o zaskoczeniu faktem oblodzenia
    > drogi...

    Ale to Ty sobie nawijasz o własnych rojeniach, a nie odpowiadasz na to co
    piszę, więc pretensje też do siebie.

    > Jak w wielu innych miejscach. No i?

    To, że jak się jeździło (kilka dni temu) normalnie, czyli 80, to żadnego
    korka nie było.
    Dzisiaj już zresztą też się jechało normalnie, bo ludzie nie widzieli śniegu
    na poboczu, więc się nie bali jechać więcej niż 40.
    Oczywiście na jezdni śniegu nie ma już od tygodnia prawie, zalegał głównie
    na poboczach.

    > Czy dobrze rozumiem, że twoją odpowiedzią jest - w żadnym z podanych
    > przypadkó przepustowość skrzyżowania nie będzie największa?

    Nie, moją odpowiedzią jest, że mówiłem o konkretnym przykładzie, który nie
    zawiera się w żadnej z opcji, którymi próbowałeś go opisać.
    Ja się w teoryjki z bożej łaski nie bawię, mnie interesują empiryczne
    doświadczenia.

    Na tej samej zasadzie teoryjki o spalaniu wyczytane z katalogu mnie śmieszą,
    jeśli wiem że faktyczne spalanie jest o 30% większe.
    Kumasz analogię?

    > Przykładowo - jeżeli przed rondem z jednym pasek ruchu i niewielkiej
    > średnicy, gdzie nigdy nie ma korków, nagle w czasie śniegu trzeba odczekać
    > 5 minut, to jaki ma związek ten korek z obniżeniem prędkości maksymalnej?

    Może mieć, jeśli po rondzie jeździ się teraz 5 km/h zamiast 20 km/h.

  • 65. Data: 2012-12-18 07:56:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > A słowo "nadal" o czym mówi, jak nie o czasach obecnych?
    > Znowu nie wiesz o czym sam mówisz?

    Cały Ty, uczepiłeś się słówka, zamiast odnieśc się do meritum.
    Jakby wszyscy mieli takie podejście, to może w kosmos jeszcze byśmy nie
    polecieli (bo przecież to widać na oko, że człowiek nie potrafi latać) itd.

    > Ale są rzeczy, które da się wykluczyć na oko.
    > Np. że wolniej znaczy szybciej.

    Oczywiście. O ile myślimy prostolinijnie i rozpatrujemy ruch jednostajny.
    CZyli nijak to się ma do ruchu na drodze.

    > Ale to Ty sobie nawijasz o własnych rojeniach, a nie odpowiadasz na to
    > co piszę, więc pretensje też do siebie.

    Emocje zamiast ad meritum?
    Zatem uznaję, że przyznajesz mi rację i delikatnie zauważam, że chamstwo
    zaczyna z Ciebie wychodzić...

> [...]
    > śniegu na poboczu, więc się nie bali jechać więcej niż 40.
    > Oczywiście na jezdni śniegu nie ma już od tygodnia prawie, zalegał

    Jeżeli ty normalnie nie widzisz korka na baraniaka, to ja nie wiem, jak z
    Tobą mam rozmawiać.
    Regularnie jest tam korek do prawoskrętu.

> [...]
    > nie zawiera się w żadnej z opcji, którymi próbowałeś go opisać.
    > Ja się w teoryjki z bożej łaski nie bawię, mnie interesują empiryczne

    To bardzo ciekawe.
    Twój opisywany przypadek nie zqawiera w sobie rozpatrywania ruszania,
    zachowywanych odległosci miedzy samochodami? To nic dziwnego, że wyniki są
    jakie są. A badaniom zarzucasz brak rzetelności.

    > Na tej samej zasadzie teoryjki o spalaniu wyczytane z katalogu mnie
    > śmieszą, jeśli wiem że faktyczne spalanie jest o 30% większe.
    > Kumasz analogię?

    Też mnie śmieszą ale analogii nie kumam.

    > Może mieć, jeśli po rondzie jeździ się teraz 5 km/h zamiast 20 km/h.

    Jeżeli napisałeś to na serio to nie mam więcej pytań...
    BTW rondo jest przykładem gdzie zależnośc - szybciej~więcej jest absolutnie
    nie liniowa. To tak a propos wcześniejszego pytania.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 66. Data: 2012-12-18 13:07:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Emocje zamiast ad meritum?
    > Zatem uznaję, że przyznajesz mi rację i delikatnie zauważam, że chamstwo
    > zaczyna z Ciebie wychodzić...

    Znowu się powtarzasz i nazywasz prawdę powiedzianą w oczy chamstwem.
    Naprawdę masz tak skrzywiony mózg przez poprawność polityczną, że wydaje Ci
    się, że nikt nie ma prawa Ci jej powiedzieć?
    No to Ci się wydaje, ja będę Ci ją powtarzał każdorazowo.

    Ja wiem o czym piszę (o konkretnym przypadku) a Twoje teoretyczne rozważania
    naokoło (czyli rojenia obok tematu) mnie zupełnie nie interesują i nie mam
    zamiaru ani z nimi dyskutować, ani w ogóle się przejmować tym, że zechciałeś
    je popełnić.

    > Jeżeli ty normalnie nie widzisz korka na baraniaka, to ja nie wiem, jak z
    > Tobą mam rozmawiać.
    > Regularnie jest tam korek do prawoskrętu.

    Nic nie pisałem o skrzyżowaniu Baraniaka/JP II.
    Nie muszę na szczęście dojeżdżac do tego fragmentu.
    Mówiłem o całej reszcie ulicy.

    > To bardzo ciekawe.
    > Twój opisywany przypadek nie zqawiera w sobie rozpatrywania ruszania,

    Nie.
    Mówiłem o jeździe 40 km/h.

    > Też mnie śmieszą ale analogii nie kumam.

    Aha.
    No to mówi się trudno.

    Proponuję na tym zakończyć.

  • 67. Data: 2012-12-29 12:40:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > wydaje Ci się, że nikt nie ma prawa Ci jej powiedzieć?
    > No to Ci się wydaje, ja będę Ci ją powtarzał każdorazowo.

    Twoje emocjonalne wystąpienie nie miało nic wspólnego z prawdą objawioną o
    jakiej zdaje się, chciałbyś mówić...

> [...]
    > interesują i nie mam zamiaru ani z nimi dyskutować, ani w ogóle się
    > przejmować tym, że zechciałeś je popełnić.

    To nie odpowiadaj - proste.

    > Nic nie pisałem o skrzyżowaniu Baraniaka/JP II.
    > Nie muszę na szczęście dojeżdżac do tego fragmentu.
    > Mówiłem o całej reszcie ulicy.

    Nigdy korków tam nie widziałem, nawet w śniegu.

    > Nie.
    > Mówiłem o jeździe 40 km/h.

    Ale żeby jechać, trzeba ruszyć.
    Czy ty rozpatrujesz ruch w kategoriach prawa fizyki? Na zasadzie: weźmy
    idealną kulę poruszającą się ruchem jednostajnym w wyizolowanym środowisku.
    Wtedy tak, masz rację - czym szybciej tym przejedzie więcej samochodów.

    Nie widzę problemu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,