  • 1. Data: 2018-07-24 07:37:00
    Temat: G. będzie z tej elektryfikacji
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Słuchałem dziś w radio o cenach energii na stacjach ładowania.
    W Polsce ma być około 1,8 zeta za kWh. Totalna porażka,
    jak już będą jakieś elektryki to tylko u tych co sobie w domu
    albo w robocie tanio naładują. Cała reszta będzie to serdecznie
    mieć w poważaniu...

    L.

  • 2. Data: 2018-07-24 08:49:22
    Temat: Re: G. będzie z tej elektryfikacji
    Od: p...@g...com

    to nie jest technologia dla Kowalskiego tylko dla paru % spoleczenstwa, oni beda piac
    z zachwytu :-)

  • 3. Data: 2018-07-24 12:42:19
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-07-24 o 08:49, p...@g...com pisze:
    > to nie jest technologia dla Kowalskiego tylko dla paru % spoleczenstwa, oni beda
    piac z zachwytu :-)

    Nie zgodzę się - większość ludzi w Polsce mieszka w budynkach
    jednorodzinnych. Nie mam statystyk co do ludzi, ale co do budynków -
    jest to 79% (tzn. 79% budynków mieszkalnych w Polsce do budynki
    jednorodzinne). Ponadto w nowych blokach zwykle są garaże podziemne z
    dostępnym gniazdkiem. Więc liczba potencjalnych klientów może być dość
    duża. I co ważne - dla większości ludzi na dojazdy do pracy i
    załatwiania spraw bieżących wystarczy niewielki zasięg. Barierą jest
    wyłącznie cena samochodu.
    T.

  • 4. Data: 2018-07-24 12:47:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-24 o 12:42, T. pisze:
    > większość ludzi w Polsce mieszka w budynkach jednorodzinnych. Nie mam
    > statystyk co do ludzi, ale co do budynków - jest to 79% (tzn. 79%
    > budynków mieszkalnych w Polsce do budynki jednorodzinne)

    To, że 79% to domy jednorodzinne nie wynika, że większość ludzi w nich
    mieszka. Podejrzewam, że jest wręcz przeciwnie.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-07-24 13:14:11
    Od: p...@g...com

    --Nie mam statystyk co do ludzi, ale co do budynków - jest to 79% (tzn. 79% budynków
    mieszkalnych w Polsce do budynki jednorodzinne). Ponadto w nowych blokach zwykle są
    garaże podziemne z dostępnym gniazdkiem.

    prawie 30% mieszkańców miast zajmuje mieszkania w budynkach jednorodzinnych

    https://instalreporter.pl/ogolna/w-bloku-czy-domy-je
    dnorodzinnym-gdzie-mieszka-wiecej-polakow/

  • 6. Data: 2018-07-24 13:42:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 24 lipca 2018 12:42:33 UTC+2 użytkownik T. napisał:
    > Ponadto w nowych blokach zwykle są garaże podziemne z
    > dostępnym gniazdkiem.

    No i co Ci da to gniazdko? Tam jest jakaś biedna moc przyłączeniowa,
    trzeba by tą instalację rozbudować, zrobić projekt, robotę,
    jakieś ustalenia finansowe kto za to zapłaci i potem jak to będzie
    rozliczane za zużycie. Powodzenia z załatwieniem czegoś takiego
    ze wspólnotą. Jak się uda choć w jednym bloku w Polsce stawiam
    kratę gorzały.

    L.

  • 7. Data: 2018-07-24 14:18:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, July 24, 2018 at 1:43:00 PM UTC+2, Lisciasty wrote:

> [...]
    > rozliczane za zużycie. Powodzenia z załatwieniem czegoś takiego
    > ze wspólnotą. Jak się uda choć w jednym bloku w Polsce stawiam

    Dokladnie tak to wyglada, w podziemnych garazach (wspolny, jedna brama) raczej
    gniazdek sie nie montuje (bo kogo obciazyc rachunkami za prad)
    Ja mam swoj garaz w garazowcu z dostepem do pradu 240 V /6 A , ale garazy jest
    duuuzo, na 99.9% jest przyjety b.maly wspolczynnik jednoczesnosci (w pierwszym z
    przegu projekcie http://fs.siteor.com/ukswawa/files/Downloads/2012070
    9100322/02_19_Instalacje_elektryczne_i_teletechniczn
    e.pdf?1341828346 jest 0.2)

    Czyli jak w co piatym garazu wezmie sie maks, to koniec limitu ;)
    Standardowo dziala, bo raczej nikt tam nie wlacza niczego poza swiatlem na kilka
    minut...

    Zwiekszenie mocy? Trudne, przerabialem ostatnio zwiekszenie w mieszkaniu (dodatkowo
    na 3 fazy), masakra udalo sie z 1x20 A na 3x16 A, na wiecej projekt , ciagniecie
    kabla na wlasny koszt z parteru itp...

    No i kwestia drugiego samochodu (tego "normalnego"). ja bym go nie wywalil na
    zewnatrz, zeby w garazu jakis badziew na miasto ladowac..., a 2 nie wejda

  • 8. Data: 2018-07-24 14:47:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 Jul 2018 12:47:07 +0200, w <pj703b$s2b$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > To, że 79% to domy jednorodzinne nie wynika, że większość ludzi w nich
    > mieszka. Podejrzewam, że jest wręcz przeciwnie.

    58 proc. obywateli Unii Europejskiej mieszka w domach, a 42 proc. w
    mieszkaniach. Polska to pod tym względem przeciętny kraj, proporcje są bardzo
    podobne.

  • 9. Data: 2018-07-24 14:55:27
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2018-07-24 o 13:42, Lisciasty pisze:

> [...]
    > rozliczane za zużycie. Powodzenia z załatwieniem czegoś takiego
    > ze wspólnotą. Jak się uda choć w jednym bloku w Polsce stawiam

    I we wspólnocie to jest ten łatwiejszy kawałek bo zanim to zrobisz to
    musisz załatwić w energetyce zwiększenie przydziału mocy, modernizacje
    przyłącza, zwiększenie mocy lokalnego transformatora itp. itd.

    --
    Gregorius

  • 10. Data: 2018-07-25 15:39:49
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    > duża. I co ważne - dla większości ludzi na dojazdy do pracy i
    > załatwiania spraw bieżących wystarczy niewielki zasięg. Barierą jest

    Jednorodzinny to nieco więcej niż jedno mieszkanie. Takich mieszkań w
    bloku jest 50. Domy jednorodzinne są też na peryferiach miast więc
    potrzeba samochodów z większym zasięgiem. Do tego ludzie poza centrami
    nie muszą oszczędzać na miejscu i optymalizować wielkości. Żeby cena
    samochodu mogła skłonić ludzi do samochodów elektrycznych to musiałyby
    one kosztować naprawdę mało na co nie zanosi się bo te samochody w
    produkcji wiele tańsze nie są o ile w ogóle.