  • 1. Data: 2005-01-23 19:47:01
    Temat: GO!nternet
    Od: "hermar" <hermar@USUŃop.pl>

    Witam grupowiczów.
    Znajoma mieszka 40km od Warszawy przy puszczy kampinowskiej i nie ma innej
    możliwości łączenia się ze światem jak przez łącza radiowe\satelitarne.
    Czy ktoś z Was wie coś o firmie Go!nternet? Jak wygląda sprawa z tranferami
    rzeczywistymi [pomijając pogodę na zewnątrz], jak dbają o klienta? I przede
    wszystkim... czy warto [przy braku opcji przez przewody]...?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    --

    Marcin Hernik
    www.hermar.prv.pl

  • 2. Data: 2005-01-24 18:51:25
    Temat: Re: GO!nternet
    Od: Arkadiusz Patyk <a...@a...eu.org>

    On Sun, 23 Jan 2005 20:47:01 +0100, "hermar" <hermar@USUŃop.pl> wrote:

> [...]
    >rzeczywistymi [pomijając pogodę na zewnątrz], jak dbają o klienta? I przede
    >wszystkim... czy warto [przy braku opcji przez przewody]...?

    ma znajomy - niezbyt zadowolony - ping na vpn zestawionym na socks po
    tcp ponad 2000. Zdalna praca po ssh,vnc,rdp i podobnych masakra.
    O voip można zapomnieć.
    Dla niewymagającego użytkownia do przegladania stron, gadu-gadu itp
    się nadaje - nic więcej.

    --
    Arkadiusz Patyk [areq(at)pld-linux.org] [http://rescuecd.pld-linux.org/]
    [IRC:areq ICQ:16231667 GG:1383] [AP3-6BONE] [AP14126-RIPE]

  • 3. Data: 2005-01-29 11:22:19
    Od: m...@p...onet.pl

    > ma znajomy - niezbyt zadowolony - ping na vpn zestawionym na socks po
    > tcp ponad 2000. Zdalna praca po ssh,vnc,rdp i podobnych masakra.
    > O voip można zapomnieć.

    Usługi są dość tanie, a zatem, mocno obciążone. Parmetry są cienkie bo raz, że
    kiepski kanał wychodzący przez GPRS (tzn. nr dla użytkowników go!nternet) i
    wielokrotnie odsprzedane pasmo na transponderach Astry. Lepiej poszukać innych
    linków jednokierunkowych i zapewnić sobie sensowny kanał zwrotny we własnym
    zakresie lub wykupić indywidualny pakiet u operatora. O wiele lepiej wygląda
    sprawa łączy np. skyDSL do 1-16 mbps (kanał zwrotny min. 33 kbps, pingi
    poniżej 1000 ms). Testowałem tego typu linki w Niemczech, gdzie jest teraz na
    nie moda (abonament zaczyna się od kilkunastu euro miesięcznie). W Polsce
    podchody pod tą usługę robi jakaś firma z Warszawy.

    Mlewa