  • 1. Data: 2009-04-24 06:57:01
    Temat: GPEW i spawanie miedzi
    Od: "PP" <p...@o...pl>

    Witam
    Zawsze myślałem że miedź się lutuje aż tu nagle czytam o spawaniu......
    Do tego hasło GPEW, google raczej milczą....
    Tak z ciekawości, wiecie o co w tym wszystkim chodzi ?
    Piotr

  • 2. Data: 2009-04-24 07:25:03
    Temat: Re: GPEW i spawanie miedzi
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Tak z ciekawości, wiecie o co w tym wszystkim chodzi ?

    ale o co dokładnie pytasz? czy miedź sie spawa - tak
    można też lutować, zgrzewać, zprasowywać itp

    Andrzej

  • 3. Data: 2009-04-24 07:47:03
    Od: "o" <...@p...st>

    Użytkownik "PP" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zawsze myślałem że miedź się lutuje aż tu nagle czytam o spawaniu......

    Od dawien dawna. Są nawet specjalne elektrody otulone do miedzi dla. Trudno
    zrobić dobrą spoinę, ale fachowcy potrafią.
    Wybitni robią to TIG-iem.

    > Do tego hasło GPEW,

    Rodzaj kabla telekomunikacyjnego ?

  • 4. Data: 2009-04-24 07:48:14
    Od: "PP" <p...@o...pl>

    > ale o co dokładnie pytasz? czy miedź sie spawa - tak

    1) Co to jest GPEW
    2) Gdzie mogę poczytać o spawaniu miedzi bo mnie to ciekawi

  • 5. Data: 2009-04-24 07:54:20
    Od: "PP" <p...@o...pl>

    > Rodzaj kabla telekomunikacyjnego ?
    :) to wiem ale tu zaskoczenie, bo jeśli kabel telekomunikacyjny to wyobrażam
    sobie że żyła ma małą średnicę to nie gra mi to ze spawaniem.
    Na dodatek jakiś tajny ten kabel bo trudno coś wygooglać.
    Myślę że komuś się omsknęła ręka i coś nie tak wyszło, może chodziło o
    lutowanie kabli i spawanie światłowodów ?
    Piotr

  • 6. Data: 2009-04-24 08:19:26
    Od: "o" <...@p...st>

    > Na dodatek jakiś tajny ten kabel bo trudno coś wygooglać.

    Holenderski, produkcji ELDRA, zwykły wieloparowy żyły 0,5mm miedzi w
    izolacji

    > Myślę że komuś się omsknęła ręka i coś nie tak wyszło, może chodziło o
    > lutowanie kabli i spawanie światłowodów ?

    Niewykluczone :-)

  • 7. Data: 2009-04-24 11:50:09
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "o" <...@p...st> napisał w wiadomości

> [...]

    Jeśli w polskim tekście tłumaczonym, to najprawdopodobniej tłumacz nie
    odróżniał welding od soldering :)

    e.