    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: GPS w telefonie czyli jaka mapa
    Date: Sun, 31 May 2009 14:18:46 +0200

    osiek pisze:

    > Dzięki piękne :) tak jak już mi podał trop Tomasz wychodzi na to że
    > trekbuddy zaspokoi mnie. Cena i wybór map trochę nie bardzo ale nie jest
    > żle jeśli chodzi o PL. No i możliwość robienia map własnoroęcznie choć
    > ne wiem czy jest do tego soft na Mac-a. Trzeba będzie się przytulić do
    > jakiejś Windy jakby coś ale to już OT
    >
    > Dzięki za wskazówkę
    Koledzy polecili Ci pare napewno dobrych progamów,ale jak na jednej
    stronie zobaczyłem buy now only 99$ to mnie śmiech ogarnął. Nie żebym
    był sknera, ale chyba lekkie przegięcie.
    Co do TB. darmowy, java, czasem java pod WM. Mapy mozna robić
    korzystając ze strony:
    http://gm2tb.awokenmind.de/
    zaznaczasz co chcesz, powiekszenie i sciagasz na dysk.
    Jednak samodzielne robienie map ma plusy. raz ze rozdzielczość kawałków
    dopasowujesz do ekranu/pamieći, dwa mozesz przeprowadzić wyraźną
    optymalizacje barw(czytelność w słońcu) trzy, możesz zrobić mape ze
    skanu, albo widok satelitarny... Trzeba pomęczyć. JA również nie mam
    windowsa, jakoś trzeba sobie radzić, laptopa wypożyczam jak musze...
    jak poszukasz to znajdziesz mapy do TB (za darmo) właściwie każdego
    zakamarka
    Co do GPS. Zewnętrzne są lesze, bo są stworzone tylko do tego celu.
    można je również umieścić w lepszym miejscu - gdzie lepiej będą widziały
    satelity. JEdnak trzeba pamietać zeby je miec, i mieć naładowane.
    Co do GPS w telefonach - pytaj, sprawdzaj. SiRFstar III rządzi!
    (nieaktualne, ale niejest to przesada)
    ToMasz