    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: GPS w telefonie czyli jaka mapa
    Date: Sat, 30 May 2009 21:05:48 +0200

    osiek pisze:
    > Powoli dojrzewam do wymiany telefonu i mam taki sobie mały kapry by mieć
    > GPS w telefonie ale nie po to by nawigować tylko po to by zorientować
    > się gdzie jestem i ewentualnie co jest w okolicy, jak dojść. Nawigacja
    > mówiona skręć w lewo w prawo i na drzewo całkowicie zbędna. Pożądane
    > raczej mapy nie samochodowe. Chciałbym po prostu zastosować to w trakcie
    > jakichś wycieczek rowerowych, łażenia po górach itp itd. Dobrze żeby
    > było to off-line i możliwość aktualizacji przez komputer ;) Wygląda mi
    > na to że rozwiązanie to albo Nokia Maps albo Google Maps. Pierwsze może
> [...]
    mnie kiedyś zależało zeby mieć w telefonie Ojcowski PArk Narodowy, a
    przynajmniej jego część i zrobiłem sobie mapkę (skanując i kalibrując
    papierową) do programu Trekbuddy(java). OD tego czasu minęło chyba z 5
    lat, a w dalszym ciągu nie znalazłem godnego, darmowego następcy.
    Wiadomo ze ozi explorer jest lepszy i garminy jakieś, ale w telefonie,
    biorąc pod uwagę łatwośc tworzenia map - Trekbudy jest "deBeściak"
    Jak masz zamiar naprawde korzystać z GPSu, a system/telefon jest Ci
    obojętny, to kup urządzenie które ma najlepszy odbiornik GPS
    ToMasz