    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Gaśnica pianowa i mgłowa
    Date: Tue, 25 Oct 2016 01:29:53 +0200

    Zawsze mnie uczono, że gaśnic pianowych i innych opartych na wodzie nie
    wolno stosować do gaszenia urządzeń elektrycznych z wiadomych powodów.

    A tymczasem widzę polską gaśnicę pianową GWF-3x ze składem:

    79% H20
    1% ORCHIDEE SC-1
    20% INILAM A

    i z dopuszczeniem do gaszenia do 1000V.

    To ten INILAM cudownie blokuje przewodzenie wody, czy raczej ORCHIDEE?
    Bo nawet jeśli ta woda jest destylowana, to dodatek środków
    pianotwórczych raczej powinien zwiększyć przewodnictwo?

    To jednak jeszcze nic w porównaniu z gaśnicą na mgłę wodną GWM-3x,

    skład: 100% H20 i dopuszczenie do 1000V, nawet jest zalecana do urządzeń
    elektronicznych, bo nie powoduje szoku termicznego jak gaśnice na CO2.

    No to już nie wiem - można czy nie można gasić wodą urządzeń pod napięciem?