  • 1. Data: 2016-10-25 01:29:53
    Temat: Gaśnica pianowa i mgłowa
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    Zawsze mnie uczono, że gaśnic pianowych i innych opartych na wodzie nie
    wolno stosować do gaszenia urządzeń elektrycznych z wiadomych powodów.

    A tymczasem widzę polską gaśnicę pianową GWF-3x ze składem:

    79% H20
    1% ORCHIDEE SC-1
    20% INILAM A

    i z dopuszczeniem do gaszenia do 1000V.

    To ten INILAM cudownie blokuje przewodzenie wody, czy raczej ORCHIDEE?
    Bo nawet jeśli ta woda jest destylowana, to dodatek środków
    pianotwórczych raczej powinien zwiększyć przewodnictwo?

    To jednak jeszcze nic w porównaniu z gaśnicą na mgłę wodną GWM-3x,

    skład: 100% H20 i dopuszczenie do 1000V, nawet jest zalecana do urządzeń
    elektronicznych, bo nie powoduje szoku termicznego jak gaśnice na CO2.

    No to już nie wiem - można czy nie można gasić wodą urządzeń pod napięciem?

  • 2. Data: 2016-10-25 02:26:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze to tak jest jak ze szczaniem na pastucha elektrycznego. Dokad nie ma ciaglosci
    strumienia to nie boli.

  • 3. Data: 2016-10-25 12:22:19
    Temat: Re: Gaśnica pianowa i mgłowa
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze tak:

    > Zawsze mnie uczono, że gaśnic pianowych i innych opartych na
    > wodzie nie wolno stosować do gaszenia urządzeń elektrycznych z
    > wiadomych powodów.

    Dziwne, że nigdzie nie można znależć tego badania na porażenie.
    Dla śniegowych i proszkowych bez problemu. Chyba nie kłamią?

    http://www.ogniochron.eu/161-opinie-instytutu-energe
    tyki

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 4. Data: 2016-10-25 15:28:53
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    >
    > No to już nie wiem - można czy nie można gasić wodą urządzeń pod napięciem?

    Chyba nie raz chodziłeś pod linią energetyczną w czasie mgły.

  • 5. Data: 2016-10-25 15:30:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >gaśnice na CO2.
    >No to już nie wiem - można czy nie można gasić wodą urządzeń pod

    Mgla to nie woda.
    Zobacz - jest mgla, a pare metrow wyzej 100, 200 czy 400kV. I jakos
    pioruny nie leca.

    Ale mgla to tez nie piana :-)

    A po mgle pewnie zostaje cienka warstwa wody ...

    J.

  • 6. Data: 2016-10-25 18:00:39
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 25 Oct 2016 15:28:53 +0200, t-1 napisał(a):

    > Chyba nie raz chodziłeś pod linią energetyczną w czasie mgły.

    Co więcej, specjalnie oczyszczoną wodę (nie przewodzącą prądu) stosuje
    się do mycia izolatorów na słupach wysokiego napięcia normalnie przy
    pracującej linii. Na YT są filmiki pokazujące, jak to się odbywa.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 7. Data: 2016-10-26 09:32:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "badworm" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >się do mycia izolatorów na słupach wysokiego napięcia normalnie przy
    >pracującej linii. Na YT są filmiki pokazujące, jak to się odbywa.

    I do chlodzenia tyrystorow w stacjach przeksztaltnikowych.
    Tyrystorow kolo setki szeregowo, potencjaly obudow wzrastaja o ten
    1-5kV, a do wszystkich doprowadzona rurka z woda z jednej pompy :-)

    J.

  • 8. Data: 2016-10-27 12:17:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    Tomasz Wójtowicz pisze tak:

    >Dziwne, że nigdzie nie można znależć tego badania na porażenie.
    >Dla śniegowych i proszkowych bez problemu. Chyba nie kłamią?
    >http://www.ogniochron.eu/161-opinie-instytutu-energ
    etyki

    Tu opinie, tam sprawozdanie ... kart charakterystyki dla ORCHIDEE tez
    nie maja, moze po prostu nie wszystko podali ?

    A propos - ta GWM-3x zawiera "3l wody zdemineralizowanej".
    Jesli dobrze zdemineralizowana, to prad slabo przewodzi i gasic pod
    napieciem w zasadzie mozna...

    Natomiast GWF-3x, to innej firmy, szukac na innej stronie :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-10-27 14:11:12
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Moze to tak jest jak ze szczaniem na pastucha elektrycznego. Dokad nie ma
    > ciaglosci strumienia to nie boli.

    A później sensacja, że musi moczyć ptaka w jakiejś nasiadówce... Bo nagle
    jednak ciągłość się stała. Wolę nie kusić diabła.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 10. Data: 2016-10-27 16:48:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cienias.