  • 1. Data: 2009-10-10 17:17:05
    Temat: Gdzie i za ile kupie motor do DVD?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Panasonic DVD-RV32 padł sobie koledze: error H07.
    Wygooglałem, że chodzi o spindle motor - płytą nie kręci.
    Czy można taki motor kupić gdzieś tanio (np. za 20zł)
    i łatwo wymienić czy raczej wyrzucamy grata na śmieci?
    Nie mogę go znaleźć. Ktoś wie jaki to jest numer części?

  • 2. Data: 2009-10-10 20:29:13
    Temat: Re: Gdzie i za ile kupie motor do DVD?
    Od: "Bernard N" <b...@g...pl>

> [...]
    > i łatwo wymienić czy raczej wyrzucamy grata na śmieci?
    > Nie mogę go znaleźć. Ktoś wie jaki to jest numer części?
    Może tu:
    http://www.lewandowscy.pl/sklep/advanced_search_resu
    lt.php?keywords=silniczek

  • 3. Data: 2009-10-12 14:32:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bernard N" <b...@g...pl> wrote in message
    > Może tu:
    > http://www.lewandowscy.pl/sklep/advanced_search_resu
    lt.php?keywords=silniczek

    A który z tej listy będzie pasował? Bo ja nie znam "part number"... :-(

  • 4. Data: 2009-10-12 14:50:33
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > A który z tej listy będzie pasował? Bo ja nie znam "part number"... :-(

    Oczywiście sprawdziłeś, że to rzeczywiście silnik a nie np. driver? :)

    e.

  • 5. Data: 2009-10-12 16:35:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> wrote in message

    > Oczywiście sprawdziłeś, że to rzeczywiście silnik a nie np. driver? :)

    Nie, jeszcze nie otworzyłem sprzętu...

    Obstawiam silnik bo ten się obraca, łozyska wycierają przez lata
    a driver, cóż - to jest solid state, powinien wytrzymać dłużej niż
    silniczek.

    Z Twojej praktyki co jest bardziej prawdopodobne? Silnik czy driver?

  • 6. Data: 2009-10-12 19:29:26
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Pszemol wrote:
    > Obstawiam silnik bo ten się obraca, łozyska wycierają przez lata
    > a driver, cóż - to jest solid state, powinien wytrzymać dłużej niż
    > silniczek.

    Z moich doswiadczen wynika, ze pada albo driver, albo laser. Awaria
    silnika to rzadkosc... choc i to widywalem, ale raczej tylko w szybkich
    napedach pecetowych.

    k,

  • 7. Data: 2009-10-12 19:55:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "KILu" <b...@w...pl> wrote in message news:hb001u$pla$1@inews.gazeta.pl...

    > Z moich doswiadczen wynika, ze pada albo driver, albo laser. Awaria
    > silnika to rzadkosc... choc i to widywalem, ale raczej tylko w szybkich
    > napedach pecetowych.

    Z opisu na różnych forach wynika, że error H07 zalecza na chwilę
    kropla rzadkiego oleju lub WD40 wkroplona w ośkę silnika/łożysko...

    Problem wkrótce powraca, oczywiście, ale ponieważ czasowo
    olej zalecza sytuację to chyba nie padł żaden mosfet na amen?

    Dlatego pomyślałem o mechanicznym uszkodzeniu łożyska silnika.

    Ale skoro mówisz że driver - chętnie skorzystam z Twojego
    doświadczenia - dodałbyś parę szczegółów jak to naprawić?

    Jak wygląda ten "driver"? Czy to parę luźnych mos-fetów czy jakiś
    specjalizowany IC? Chcę to DVD koledze naprawić i robotę mu dam
    swoją za darmo (lutownicy mi nie ubędzie) ale jak mam kupować
    kostki scalone po 20-30 dolców to sprzęt idzie na śmietnik.
    Doradź jak się do tego zabrać - jak przetestować ten silniczek...