  • 1. Data: 2009-10-10 09:47:59
    Temat: [req] woreczki antystatyczne
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    nie wiecie gdzie można kupić woreczki antystatyczne, takie w jakie pakuje
    elemeny tme na przykład?

  • 2. Data: 2009-10-10 10:51:29
    Temat: Re: [req] woreczki antystatyczne
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    identifikator: 20040501 pisze:
    > nie wiecie gdzie można kupić woreczki antystatyczne, takie w jakie
    > pakuje elemeny tme na przykład?

    W... TME ;) http://www.tme.eu/katalog/9547bdc49ec10c87e0a30d21e6
    1bb7d8.html

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 3. Data: 2009-10-10 14:34:12
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    dzięki. ale drogie nie ma może gdzieś zamienników?

  • 4. Data: 2009-10-10 16:26:49
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    jak myślicie, czy pamięci EPROM cmos trzeba czy nie trzeba pakować w folię
    antystatyczną?

  • 5. Data: 2009-10-10 17:22:56
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    identifikator: 20040501 wrote:

    > jak myślicie, czy pamięci EPROM cmos trzeba czy nie trzeba pakować w folię
    > antystatyczną?

    lepiej tak, a jak nie masz, to w folie aluminiowa.

    Waldek

  • 6. Data: 2009-10-10 19:52:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Oct 2009 18:26:49 +0200, identifikator: 20040501 wrote:
    >jak myślicie, czy pamięci EPROM cmos trzeba czy nie trzeba pakować w folię
    >antystatyczną?

    Jak to w zyciu - jak masz pecha to i folia nie pomoze.

    Wspolczesne uklady sa dosc odporne, i jakas przesadna ostroznosc nie
    jest potrzebna. Ale mam jedne buty w ktorych strzelam ostro.

    J.

  • 7. Data: 2009-10-11 21:21:02
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > Jak to w zyciu - jak masz pecha to i folia nie pomoze.
    >
    > Wspolczesne uklady sa dosc odporne, i jakas przesadna ostroznosc nie
    > jest potrzebna. Ale mam jedne buty w ktorych strzelam ostro.

    Odporne to niby są, ale czas ich życia się skraca nawet przy drobnych
    "pikach" ESD. Nie dziwne, że w fabrykach bardzo się przestrzega ochrony
    przed ESD - to wydłuża czas trafienia urządzenia do serwisu (choćby do
    jednego dnia po zakończeniu okresu gwarancji).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-10-12 16:15:19
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    a czy sytuacja poprawia się w przypadku zamontowania takiego cmos scalaka w
    układzie? chodzi o przypadek gdy nóżki eproma są wolne i niepodłączone, ale
    zasilanie jest spięte jakimiś kondensatorami? może warto by dać opornik na
    zasilanie?