  • 1. Data: 2009-11-26 20:08:56
    Temat: Gdzie pistolet do kleju na gorąco?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Potrzebuję taki pistolet z bardzo dużą temperaturą grota. Mam taki
    "zwykły" z temp. 170°C. Kupiłem w Castoramie taki, co miał napisane
    200°C, ale okazał się ledwo 5 stopni cieplejszy. Szukałem w
    Castoramie, Merlinie, supermarketach, Allegro, Google. Najchętniej
    kupiłbym taki ok. 250-300°. Pod warunkiem, że jego cena byłaby w
    miarę niska. Przy zbyt wysokiej, naprawa będzie nieopłacalna.
    Ktoś widział coś podobnego? Ja. Ja widziałem :-) Ale za granicą i
    używany, nie w sklepie. Był z regulacją temperatury.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 2. Data: 2009-11-27 08:16:44
    Temat: Re: Gdzie pistolet do kleju na gorąco?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > 200°C, ale okazał się ledwo 5 stopni cieplejszy. Szukałem w
    > Castoramie, Merlinie, supermarketach, Allegro, Google. Najchętniej

    poszukaj pistoletu do klejenia wykładzin pcv ("gumoleum")

    po co Ci taka temperatura?

  • 3. Data: 2009-11-27 09:44:16
    Od: "pitlab" <p...@p...wp.pl>

    > Potrzebuję taki pistolet z bardzo dużą temperaturą grota. Mam taki
    > "zwykły" z temp. 170°C. Kupiłem w Castoramie taki, co miał napisane
    > 200°C, ale okazał się ledwo 5 stopni cieplejszy.

    Ewentualnie możesz pomysleć o autotransformatorze. Duże, ciężkie,
    mechaniczne bydle, ale można tym regulować napięcie.
    Z tego co pamiętam z laborek, to przy napięciu nominalnym 220V
    autotransformator dawał napięcie od 0 do 280V.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 4. Data: 2009-11-27 17:00:12
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-27 10:44:16 +0100, "pitlab" <p...@p...wp.pl> said:

> [...]
    > Z tego co pamiętam z laborek, to przy napięciu nominalnym 220V
    > autotransformator dawał napięcie od 0 do 280V.

    A co to da? Jeśli grzałka jest PTC, albo jest jakikolwiek wyłącznik
    termiczny, to choćby podłączyć i 500V, to temperatury nie przeskoczysz.

    --
    DJ

  • 5. Data: 2009-11-28 19:11:03
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    DJ <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A co to da? Jeśli grzałka jest PTC, albo jest jakikolwiek
    > wyłącznik
    > termiczny, to choćby podłączyć i 500V, to temperatury nie
    > przeskoczysz.

    W tanich gluegunach grzałka jest klasyczna, a termostatu nie ma
    żadnego, więc tu by to pomogło. Inna sprawa, że tani gluegun
    potraktowany w ten sposób albo by sie sam natychmiast rozpłynął
    (zwłaszcza, że i przy normalnej temperaturze potrafi się przy
    dłuższej pracy ponadtapiać) albo grzałke by szlag trafił po kilku
    minutach.

    J.

  • 6. Data: 2009-11-28 20:40:56
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Jarek P. napisał:

> [...]
    > normalnej temperaturze potrafi się przy dłuższej pracy ponadtapiać) albo
    > grzałke by szlag trafił po kilku minutach.

    A przede wszystkim w takiej temperaturze trzeba zapewnić stały przepływ
    tworzywa (tu kleju) bo to już jest zdecydowanie powyżej temperatury
    rozkładu większości substancji organicznych - klej po prostu zacznie się
    przypalać. W przemysłowych wtryskarkach tak grzać można - one tłoczą
    tworzywo z minimalnymi przerwami. w ręcznej klejarce to byłoby proszenie
    się o zwęglenie kleju.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2009-11-28 21:20:46
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-28 21:40:56 +0100,
    =?ISO-8859-2?Q?=22Dariusz_K=2E_=A3adziak=22?= <l...@w...pdi.net> said:

> [...]
    > się przypalać. W przemysłowych wtryskarkach tak grzać można - one tł
    > oczą tworzywo z minimalnymi przerwami. w ręcznej klejarce to byłoby

    Ze zwęgleniem przesadziłeś. Prędzej zwyczajna depolimeryzacja. Te kleje
    to przeważnie poliolefiny.

    --
    DJ