  • 1. Data: 2009-11-26 09:24:53
    Temat: Super-cap vs aku ?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    macie jakieś na miary na jakieś opracowania/ artykuły porównujace
    cechy super kondensatorów i nowoczesnych akumulatorów?

    chodzi mi o porównanie zdolność gromadzenia określonej ilości energii w
    określonej przestrzeni
    kwestie dopasowania napięć i różnice wagi są tu nie istotne

  • 2. Data: 2009-11-26 12:44:39
    Temat: Re: Super-cap vs aku ?
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Nov 26, 10:24 am, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:
> [...]
    > określonej przestrzeni
    > kwestie dopasowania napięć i różnice wagi są tu nie istotne

    Opracowania mam, ale ściśle tajne przez poufne.
    Dla zgrubnego oszacowania:
    Cap: D-Cell 350F @ 2.5V -> ?E | {U=2.5...1.25V} = 350*(2.5?-1.25?)/2 =
    820J
    NiMH: D-Cell 9Ah @ 1.2V -> ?E = 9 * 3600 * 1.2 = 39kJ

    Cap: D-Cell Imax ? 250..500A
    NiMH D-Cell Imax ? 25A

    Marek

  • 3. Data: 2009-11-26 15:19:47
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    c.googlegroups.com...

  • 4. Data: 2009-11-26 15:23:24
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    Sorry za poprzedniego posta... klikło się za szybko...

    > Dla zgrubnego oszacowania:
    > Cap: D-Cell 350F @ 2.5V -> ?E | {U=2.5...1.25V} = 350*(2.5?-1.25?)/2 =
    > 820J
    > NiMH: D-Cell 9Ah @ 1.2V -> ?E = 9 * 3600 * 1.2 = 39kJ

    czyli jeszcze przepaść w pojemności...
    chyba żeby podnieś napięcie do jakiś 100V
    ale tak to chyba tylko w erze...

    dzieki!

  • 5. Data: 2009-11-26 16:32:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello qlphon,

    Thursday, November 26, 2009, 4:19:47 PM, you wrote:

    [...]

    > Cap: D-Cell 350F @ 2.5V -> ?E | {U=2.5...1.25V} = 350*(2.52-1.252)/2 =
    > 820J

    350*(2.5^2-1.25^2)/2 bo inaczej bzdury wychodzą.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2009-11-26 16:55:50
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Nov 26, 5:32 pm, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > 350*(2.5^2-1.25^2)/2 bo inaczej bzdury wychodzą.

    On mnie zacytował, tyle, że kodowanie mu sonderznaczki wcięło
    (kwadraty były)...
    Marek

  • 7. Data: 2009-11-26 17:03:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Thursday, November 26, 2009, 5:55:50 PM, you wrote:

    > On mnie zacytował, tyle, że kodowanie mu sonderznaczki wcięło
    > (kwadraty były)...

    Takie są skutki używania niesłusznych znaczków w korespondencji :P

    Jak ktoś ze znajomych używa już GoogleWave, to jestem pod loginem
    squadack w domyslnej domenie googlewave. Więcej z powodów
    antyspamowych nie piszę - Ci co wiedzą o co chodzi się domyslą ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2009-11-26 17:13:26
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    RoMan Mandziejewicz przemówił ludzkim głosem:

    > Takie są skutki używania niesłusznych znaczków w korespondencji :P

    Albo czytnika do d..., bo to tylko w twoich cytatach są powycinane kwadraty.

  • 9. Data: 2009-11-26 17:25:41
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Albo czytnika do d..., bo to tylko w twoich cytatach są powycinane
    > kwadraty.
    Nie tylko.
    Pzdr
    FJ

  • 10. Data: 2009-11-26 17:38:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbych,

    Thursday, November 26, 2009, 6:13:26 PM, you wrote:

    > RoMan Mandziejewicz przemówił ludzkim głosem:

    > Albo czytnika do d..., bo to tylko w twoich cytatach są powycinane kwadraty.

    Czytnik jest cacy - kwadratów nie będzie, bo ja odpowiadam w ISOlatce
    a oryginał był w UTF-8 - ma prawo się pieprzyć. Ale normalne znaczki
    potęgowania, używane od zawsze w ASCII przechodzą bez problemu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl