  • 41. Data: 2012-05-02 08:57:19
    Temat: Re: Gdzie robić przegląd samochodu aby nie przepłacać?
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 1 May 2012 20:48:51 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Mówicie o przeglądzie takim w ASO, czy badaniu technicznym dla celów
    >przedłużenia ważności dowodu rejestracyjnego?

    Tym drugim.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 42. Data: 2012-05-02 09:05:26
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-28 07:59, dorato pisze:
    > Użytkownik "dorato" I jeszcze jedno pytanie. Czy można wydłużyć okresy
    > miedzyprzeglądowe w stosunku do tych podanych w instrukcji dla danego
    > modelu samochodu? Jeżeli tak to o ile km (%) bez wiekszego ryzyka dla
    > bezpieczeństwa i trwałości samochodu?

    Olej zmieniaj jak trzeba a co nie określona liczbę km. Czasami trzeba
    będzie zmienić po 10000, czasami przejeździsz 50000 i sam nie wiem od
    czego to zależy, po prostu jeżdżę do warsztatu, gdzie takim miernikiem
    specjalnym mierzą stan tego oleju, a innym stan płynu hamulcowego etc.
    Swoim autem w ten sposób zrobiłem prawie 200kkm i nic się nie działo.
    Poprzednim tak zrobiłem 460 kkm i jak sprzedawałem to jeszcze się
    wszystko kręciło jak powinno. W sumie niby co 10000 jestem w serwisie
    (nie ASO), ale w większości kończy się to 100 za obejrzenie dokładne
    auta i pomierzenie stanu płynów itd. Chyba tylko świece mi zmieniają
    według przebiegu a nie stanu. Z tym, że ja z założenia uznaję, że
    wszystko co naprawdę może się popsuć nie jest na gwarancji, bo nigdy nie
    było, już nie jest, jest częścią eksploatacyjną lub właśnie zostało
    popsute z winy użytkownika.

  • 43. Data: 2012-05-02 09:52:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:1mm1q750lp94ek5rl7ptqdp14t28ukffui@4ax.
    com...

    > Tym drugim.

    No to od 10 lat nie zdarzyło mi się, żeby ktoś podbił mi dowód bez macania
    auta z kanału czy innych kontroli.
    Do tego stopnia się przykładają, że wykrywali usterki, które zostały
    przeoczone na przeglądzie w ASO, np. łącznik stabilizatora.
    Nie wiem gdzie Wy jeździcie, ale zacznijcie kapować na takich co tylko
    pieczątkę przybijają, to się proceder ukróci.

  • 44. Data: 2012-05-02 10:52:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >No to od 10 lat nie zdarzyło mi się, żeby ktoś podbił mi dowód bez
    >macania auta z kanału czy innych kontroli.

    Mnie tez macaja.

> [...]
    >Nie wiem gdzie Wy jeździcie, ale zacznijcie kapować na takich co
    >tylko pieczątkę przybijają, to się proceder ukróci.

    Ale po co ? Obie grupy sa potrzebne, wystarczy tylko pojechac tam
    gdzie usluga jest wykonana tak jak sobie tego zyczymy :-)

    J.

  • 45. Data: 2012-05-02 11:14:47
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "J.F"
    > Ale po co ? Obie grupy sa potrzebne, wystarczy tylko pojechac tam gdzie
    > usluga jest wykonana tak jak sobie tego zyczymy :-)

    Popieram, popieram.

  • 46. Data: 2012-05-02 11:37:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-01 18:41, dorato pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra"
    >
    > Jeszcze mi się nie zdarzyło aby na przeglądzie technicznym gość zszedł
    > do kanału. Zawsze się ogranicza do hamowni i LPG. Ciekawe jak zereaguje
    > jak go zapytam czy nie sprawdził by stanu podwozia.

    To fajne przeglądy macie :( Mi się nie zdarzyła odwrotna sytuacja.
    Mało tego, czasem znajdą coś "ciekawego", co nie wyszło w warsztacie.

  • 47. Data: 2012-05-02 15:07:47
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

> [...]
    > do kanału. Zawsze się ogranicza do hamowni i LPG. Ciekawe jak zereaguje
    > jak go zapytam czy nie sprawdził by stanu podwozia.

    u mnie odwrotnie, hamownia, amory (jak słabe to powie żeby wymienić i
    puści), później do kanału i sprawdza wszystko - ale ma fajne podejście -
    jak coś nie zagraża życiu to tylko powie żeby zrobić i podbija, nie
    trzeba dwa razy jeździć (fajne dla mnie bo i tak naprawiam na bieżąco a
    nie marnuję czasu na kolejny podjazd), z resztą jak coś wyczuwam
    niedobrego to najpierw jadę do niego, potrzepie samochodem i wiem co
    mechanik ma zrobić (w wielowahaczowym zawieszeniu usterki nie są tak
    oczywiste dla mechaników :)

    Lukasz

  • 48. Data: 2012-05-02 23:53:33
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Artur Maśląg

    > Mi się nie zdarzyła odwrotna sytuacja. Mało
    > tego, czasem znajdą coś "ciekawego", co nie wyszło w warsztacie.

    Na przykład martwą makrelę?

  • 49. Data: 2012-05-04 22:08:22
    Od: Grejon <g...@g...com>

> [...]

    > do kanału. Zawsze się ogranicza do hamowni i LPG. Ciekawe jak zereaguje
    > jak go zapytam czy nie sprawdził by stanu podwozia.

    No popatrz, a "moi" diagności schodzili. I 2 razy z tego powodu nie
    podbili mi przeglądu.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 50. Data: 2012-05-05 06:44:37
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "Grejon" <>

    > No popatrz, a "moi" diagności schodzili. I 2 razy z tego powodu nie
    > podbili mi przeglądu.

    Może lepiej nie pytać (czy sprawdzi podwozie). Jeszcze otworzę puszkę
    Pandory.