  • 1. Data: 2012-06-12 19:06:52
    Temat: Generator 32768Hz
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Witam,

    Skleciłem generator taki jak tu:

    http://www.nieruchomosci.018.pl/wiki/index.php?show=
    Generator_Pierce'a

    U1 - 74LS04
    R1=20M
    R=300K
    C1=8.5-48pF (trymer)
    C2=33pF

    Za cholerę nie chce ruszyć. Macie jakiś pomysł??

    MH

  • 2. Data: 2012-06-12 19:41:21
    Temat: Re: Generator 32768Hz
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Z tego co pamiętam, przy 32k powinieneś dać bramkę Schmitta albo cmos...

    niekoniecznie. Tu masz więcej na temat tego gereatora

    http://www.mpdigest.com/issue/Articles/2008/Mar/Crys
    tek/Default.asp

    tyle, że z tego co widze, tam są zupełnie inne wartości elementów. Porównaj
    sobie.

  • 3. Data: 2012-06-12 20:27:15
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > http://www.nieruchomosci.018.pl/wiki/index.php?show=
    Generator_Pierce'a

    wiesz ja się nie znam, ale chyba przy takiej konfiguracji kwarcu muszą być
    dwie bramki...

  • 4. Data: 2012-06-12 20:31:08
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Houston, we got a MH...
    > Witam,
    >
    > Skleciłem generator taki jak tu:
    > http://www.nieruchomosci.018.pl/wiki/index.php?show=
    Generator_Pierce'a

    > U1 - 74LS04
    [...]
    > Za cholerę nie chce ruszyć. Macie jakiś pomysł??

    Z tego co pamiętam, przy 32k powinieneś dać bramkę Schmitta albo cmos...

    > MH

    Sławek
    --
    ________ 2. Bierzemy gumowa kartke papieru (bez brzegu) i naciagamy
    _/ __/ __/ na globus.

  • 5. Data: 2012-06-12 20:49:13
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Może sundayman trolluje, a może i nie... Ale informuje :

    > niekoniecznie. Tu masz więcej na temat tego gereatora

    http://qvstech.com/Resources/Documents/Oscillator-Ap
    plication-Notes.pdf

    'The Pierce amplifier can be designed with digital logic elements
    in CMOS, TTL, and ECL; CMOS for low frequencies, TTL for
    medium frequencies, and ECL for high frequencies.'

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Właśnie - MS Windows wciąż jest JEDYNĄ SENSOWNĄ OPCJĄ. -- Pszemol

  • 6. Data: 2012-06-12 21:35:01
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    MH pisze:
> [...]
    > C1=8.5-48pF (trymer)
    > C2=33pF
    >
    > Za cholerę nie chce ruszyć. Macie jakiś pomysł??

    Jak na LS to grubo za duże wartości R. Wymień bramkę na jakąś CMOSową,
    albo poeksperymentuj z R w okolicach 1-3K i R1 też coś koło tego...
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 7. Data: 2012-06-13 08:28:34
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Generator_Pierce'a

    > [...]
    >>
    > Z tego co pamiętam, przy 32k powinieneś dać bramkę Schmitta albo cmos...

    W żadnym wypadku Shmitta, za to tylko i wyłącznie CMOS.

    --
    Desoft

  • 8. Data: 2012-06-13 13:50:25
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

    > Jak na LS to grubo za duże wartości R. Wymień bramkę na jakąś CMOSową,
    > albo poeksperymentuj z R w okolicach 1-3K i R1 też coś koło tego...

    Wymieniłem LS04 na 4069. Ruszyło bez pudła. Dzięki za poradę.

    MH