  • 1. Data: 2012-06-12 14:57:49
    Temat: tasiemka do płytki - jak połączyć?
    Od: Tomek <...@...z>

    Witam,

    Poradźcie jak to naprawić. Jest oderwana od płytki drukowanej
    plastikowa tasiemka. Siedzi to w liczniku samochodowym - peugeot 206,
    wyświetlacz LCD przejechanych kilometrów.
    To było na jakimś kleju łączone czy zgrzewane? Z drugiej strony jest
    przylepione do płytki szklanej LCD - ale tam jest OK, tylko jedna
    strona jest oderwana.

    Wygląda to tak:

    http://i48.tinypic.com/96lr1i.jpg
    http://i46.tinypic.com/29et2yo.jpg

    Tomek

  • 2. Data: 2012-06-12 16:25:51
    Temat: Re: tasiemka do płytki - jak połączyć?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomek pisze tak:

    > http://i46.tinypic.com/29et2yo.jpg

    Ja bym przewiercił laminat i skręcił dwiema śrubkami
    tak jak we wtyczkach 230v robią uchwyt kabla.

    --
    Piter

  • 3. Data: 2012-06-12 20:04:43
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 12/06/2012 13:57, Tomek wrote:
> [...]
    > To było na jakimś kleju łączone czy zgrzewane? Z drugiej strony jest
    > przylepione do płytki szklanej LCD - ale tam jest OK, tylko jedna strona

    Może wystarczy lekko podgrzać suszarką PCB? Klej jeszcze
    został, czy wyczyściłeś (strzelam, nie mam pojęcia).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2012-06-12 21:57:06
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <...@...z> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Poradźcie jak to naprawić. Jest oderwana od płytki drukowanej

    Może dopasować gniazdo do takich tasiemek? Jak rozstaw dziwny to gęściejsze
    gniazdo.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 5. Data: 2012-06-13 08:30:49
    Od: Tomek <...@...z>

    W dniu 2012-06-12 20:04, DooMiniK pisze:

    > Może wystarczy lekko podgrzać suszarką PCB? Klej jeszcze
    > został, czy wyczyściłeś (strzelam, nie mam pojęcia).

    Klej został - przeterłem tylko dla eksperymentu delikatnie na boku
    izopropanolem, ale go nie rozpuszcza. Właśnie zastanawiałem się nad
    grzaniem - bo tak to chyba było w oryginale robione. Suszara może być
    za słaba, to chyba było jakimś gorącym stemplem klejone.
    Ile stopni taka tasiemka może wytrzymać?
    Ewentualnie - co to za klej tam mógł być? Czym to się fabrycznie klei?

  • 6. Data: 2012-06-13 09:00:23
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Mozesz sprobowac poprzez kartke papieru, przejechac kilka razy grotem od
    lutownicy.
    Pomaga przy naprawie takich polaczen w wyswietlaczach, wiec moze jak
    jest jeszcze klej to zlapie.