  • 1. Data: 2009-02-11 21:17:26
    Temat: Generator słów kluczowych
    Od: "Kurciok" <k...@B...onet.pl>

    Witam

    Na stronie http://www.empik.com/multimedia,34,k jest spis słów kluczowych
    (na samej dole). Podobne spisy można odszukać także na innych stronach
    internetowych. Są to słowa kluczowe prowadzące na inne podstrony tak aby
    google mogło łatwiej zaindeksować całość. Proszę o podanie nazw skryptów
    które coś takiego realizują w ASP.NET 2.0 lub w PHP.

  • 2. Data: 2009-02-11 21:57:55
    Temat: Re: Generator słów kluczowych
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Kurciok" <k...@B...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > google mogło łatwiej zaindeksować całość. Proszę o podanie nazw skryptów
    > które coś takiego realizują w ASP.NET 2.0 lub w PHP.

    Wyszukaj w google pod nazwą "tag cloud". Tak sie nazywa ten mechanizm.
    Nie uzywalem go nigdy, wiec niestety nie jestem w stanie podac konkretnego
    skryptu, ale mysle ze znajdziesz mnostwo informacji na ten temat.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.monitoringkomputera.pl - Monitoring Komputera

  • 3. Data: 2009-02-12 14:53:24
    Od: "Kurciok" <k...@B...onet.pl>

    > Wyszukaj w google pod nazwą "tag cloud". Tak sie nazywa ten mechanizm.
    > Nie uzywalem go nigdy, wiec niestety nie jestem w stanie podac konkretnego
    > skryptu, ale mysle ze znajdziesz mnostwo informacji na ten temat.

    Ok dzięki. Jestem już po googlaniu. Myślałem że jest to bardziej
    automatyczny mechanizm, a wygląda na to że do takiej chmurki trzeba
    wprowadzić dane, które ona ma wyświetlać. Ty nie :) ale może ktoś inny zna
    może skrypty lub programy, które by analizowały treść strony z podanych
    linków automatycznie tak aby wykryć nie wiem :) może referers strony, lub
    wystąpienie danych słów na stronie czy innych stronach, tak aby do takiej
    chumrki można było przekazać dane, które ma wyswietlać? Wydawało mi się że
    takie tagi robi się po to aby google szybciej indeksowało stronę i że tagi
    na jednej podstronie prowadzą do innej losowej podstrony ale z tego co
    wyczytałem to chyba są różne opcje np. taka, która wielkość taga uzależnia
    od wystąpienia danego słowa na danej podstronie. Nie za bardzo dalej wiem
    jak to ugryść i co najlepiej w tych tagach wyświetlać :\

  • 4. Data: 2009-02-12 15:24:28
    Od: Chuck <c...@c...org>

    2009-02-12 15:53, Kurciok napisał(a):

    > Nie za bardzo dalej wiem jak to ugryść i co najlepiej w tych
    > tagach wyświetlać :\

    najlepiej to, co chciałbyś tam znaleźć jako odwiedzający ;)

    --
    CZAK

  • 5. Data: 2009-02-14 13:45:57
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Domyślam się Twoich intencji jako webmaster jednakże sugerowałbym Tobie jako
    oglądacz stron WWW odpuszczenie takich mechanizmów. Google już są pełne
    śmieci służących pozycjonowaniu, reklamowaniu, Ad-sensowaniu i odstraszaniu
    od szukania czegokolwiek. W swoich realizacjach zazwyczaj postępuję bardzo
    grzecznie i zgodnie z zaleceniami SEO. Od jakiegoś czasu obserwuję to, że
    Google bardzo ładnie pozycjonują czyste strony.

    Jeżeli uprzesz się jednak na tworzenie kolejnego śmietniska informacyjnego
    to i tak nie stworzysz nic lepiej działającego od ludzkiego mózgu. Żaden
    prosty automat nie jest w stanie przeanalizować dokumentu merytorycznie i
    określić jakie słowa kluczowe są istotne dla danego dokumentu HTML. Ktoś
    musi zdefiniować fizycznie co może być słowem kluczowym i ew. automat mógłby
    wyróżniać dane słowa jeśli występują w treści. Dobór dozwolonych słów
    powinien być określany na poziomie kategorii i to z dziedziczeniem tego co
    zdefiniowano w nadrzędnej bo inne słowa dotyczą np. kategorii "płyty CD" a
    inne - "sprzęt AGD". Można dyskutować czy taki poziom definiowania zestawu
    słów jest wystarczający... i pewnie dojdziemy do wniosku, że niekoniecznie.