  • 51. Data: 2017-07-16 03:18:15
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:oke95g$im1$1@mx1.internetia.pl...

    > Zapytaj tokarza :) On też nie wie dlaczego przetoczył, no równo, idealnie
    > i hamulce po czasie skaczą :)

    Pitolisz jak potłuczony.

    > Później się go zapytaj, ile wynosi MINIMALNA grubość przetoczonej tarczy
    > dla danego modelu samochodu i dlaczego ZABRANIA się montażu tarczy, która
    > zbyt szybko się nagrzewa i nie potrafi odprowadzić nadmiaru ciepła :)...co
    > prowadzi do deformacji i wygięcia się tarcz bo są zwyczajnie za cieńkie.

    No ale my mówimy tutaj o prawidłowym toczeniu.
    To przecież dla każdego z nas, z wyjątkiem Ciebie, że
    tarcza ma mieć przed toczeniem odpowiednią szerokość
    aby po toczeniu miała więcej milimetrów niż minimalna
    jej grubość wykończeniowa. Czemu tego nie wiedziałeś?
    Może dlatego majster musiał Cię parę razy zjechać :-))

  • 52. Data: 2017-07-16 10:37:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-16 o 03:18, Pszemol pisze:

    > No ale my mówimy tutaj o prawidłowym toczeniu.

    Sreniu.

    > To przecież dla każdego z nas, z wyjątkiem Ciebie, że
    > tarcza ma mieć przed toczeniem odpowiednią szerokość
    > aby po toczeniu miała więcej milimetrów niż minimalna
    > jej grubość wykończeniowa.

    Buehehe.

    > Czemu tego nie wiedziałeś?

    No właśnie, wystarczy cie podpuścić i lecisz w głupiznę :)

    > Może dlatego majster musiał Cię parę razy zjechać :-))

    Tobie pewnie kiedyś mózg przetoczył i za mocno zebrał.

    --
    LordBluzg(R)

  • 53. Data: 2017-07-16 10:46:23
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-16 o 03:14, Pszemol pisze:

    > Dobrze wiesz że o tym samym co Ty :-))

    Ciekawe. Wiesz jak widać lepiej od piszącego co ma na myśli, to po co w
    ogóle dyskutujesz, wiedząc lepiej?

    > Owszem, pisałeś, i pamiętam, więc z moją pamięcią wszystko ok.
    > Ja po prostu nie muszę się stosować do Twoich sugestii, prawda?

    Nie musisz. Dłubać w nosie i pierdzieć podczas dyskusji też możesz
    przecież :) nawet werbalnej :)

    > Owszem, i nie mam zamiaru drążyć.
    > Na tokarza do fabryki się nie wybieram...

    To zapytaj takiego tokarza ile wynosi minimalna grubość dla twojej
    tarczy. Czy można zebrać 2, 4, 6mm bez problemów a jeśli nie to dlaczego?

    Generalnie, skoro nakurwiasz taką wiedzą, podaj grubość oryginalnej,
    nowej tarczy dla twojego VW, oceń obecny stopień zużycia, łącznie z
    wżerami oraz podaj ile mm nalezy stoczyć te tarcze i na końcu podaj
    wartość w mm i porównaj z tym co zaleca producent. To prosta operacja.
    Zamiast pierdolenia przez kilka dni na grupie, bierzesz suwmiarkę,
    katalog i odpowiedź masz w 5 minut. Napieraj.

    --
    LordBluzg(R)

  • 54. Data: 2017-07-16 17:44:29
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    W dniu 15.07.2017 o 15:19, Pszemol pisze:
    > "Kojletjo" <k...@j...pl> wrote in message

    > Czyli twarde? Czy się pomyliłem?
    Zależy, sam oceń:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Skala_twardo%C5%9Bci_B
    rinella

    --
    Rgds
    STQ

  • 55. Data: 2017-07-16 22:59:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Sreniu.

    Toczeniu.

    > Buehehe.

    Śmiejesz się jak głupi do sera :-)

    > No właśnie, wystarczy cie podpuścić i lecisz w głupiznę :)

    Głupiznę? Ja?
    To Ty pisałeś o tym, że po toczeniu tarcza za cienka.

    > Tobie pewnie kiedyś mózg przetoczył i za mocno zebrał.

    Ja nie miałem majstra - jestem sam sobie majstrem :-)
    Jak spieprzę własne auto to sam przez sobą będę odpowiadał.!

  • 56. Data: 2017-07-17 01:40:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ciekawe. Wiesz jak widać lepiej od piszącego co ma na myśli,
    > to po co w ogóle dyskutujesz, wiedząc lepiej?

    Bo Cię lubię i nie chcę abyś się czuł samotny jak Ci nie odpiszę :-P

    > Nie musisz. Dłubać w nosie i pierdzieć podczas dyskusji też możesz
    > przecież :) nawet werbalnej :)

    Dokładnie. Mogę i to lubię.

    > To zapytaj takiego tokarza ile wynosi minimalna grubość dla twojej tarczy.
    > Czy można zebrać 2, 4, 6mm bez problemów a jeśli nie
    > to dlaczego?

    Ja nie muszę pytać, producent tarczy wytłoczył na krawędzi napisy.
    Na tej mojej było wytłoczone jakie są minimalne mm.

    Kituś, Ty znowu jesteś spóźniony :-)

  • 57. Data: 2017-07-17 10:02:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

    >To zapytaj takiego tokarza ile wynosi minimalna grubość dla twojej
    >tarczy. Czy można zebrać 2, 4, 6mm bez problemów a jeśli nie to
    >dlaczego?

    Kolekcje Tabela ogladales ?

    Bajki z ta gruboscia :-)

> [...]
    >Zamiast pierdolenia przez kilka dni na grupie, bierzesz suwmiarkę,
    >katalog i odpowiedź masz w 5 minut. Napieraj.

    Producentowi zalezy, zebys kupil nowe tarcze :-)

    J.

  • 58. Data: 2017-07-17 10:10:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Przody zrobione, udało się bez rozbierania zacisków, tłoczki
    >ładnie się chowają - z tyłami będzie gorzej bo przy zdejmowaniu
    >zasiedziałego zacisku z lewej strony dziabnąłem osłonkę
    >gumową tłoczka i muszę teraz ją wymienić - shit happens :-)

    >Swoją drogą, czy tą osłonkę da się wymienić bez wyjmowania
    >tłoczka z zacisku? Obawiam się, że nie da się.

    Jesli masz na mysli te "harmonijke", to teoretycznie wlasnie bez
    wyjmowania.
    Tloczek trzeba wcisnac gleboko, wtedy sie oslone latwo wymienia.

    Ale najpierw do trzeba sprawdzic czy tloczek w tej wystajacej czesci
    nie zardzewial.
    Nasmarowac smarem dla ochrony ...

    >Dobrze, Wuju Dobra Rada :-))

    >Co do glazury, to na wyjętej tarczy spróbowałem potrzeć
    >papierem ściernym - po kilkudziesięciu sekundach tarcia
    >zaczęła się rozjaśniać i z czarnego koloru robić ruda. Jakby tą
    >glazurą była przykryta rdza na tarczy.

    Cos mi sie to nie podoba - rdza slaba jest :-)

    >Dopiero po następnych
    >kilkudziesięciu sekundach zaczęła wychodzić spod rdzy
    >nierówna warstwa metaliczna tarczy. Myślę, że gdyb te
    >tarcze były nieuszkodzone zjechanymi klockami to byłyby
    >do odzyskania i glazura do starcia tym kółkiem od 3M.

    Ciagle obstawiam, ze to nie ta glazura winna, tylko zaciete
    tloczki/prowadnice.

    J.

  • 59. Data: 2017-07-17 10:43:01
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-07-14 o 11:12, Adam pisze:

    > Odporność na temperaturę, brak krzywienia się przy przegrzaniu, nie pękają przy
    gwałtownym schłodzeniu (kałuża).

    I podobno są tak trwałe, że nie trzeba ich wymieniać w czasie życia samochodu.

  • 60. Data: 2017-07-17 11:03:12
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-07-15 o 15:19, Pszemol pisze:
    > "Kojletjo" <k...@j...pl> wrote in message

    > Czyli twarde? Czy się pomyliłem?

    Mój nóż kuchenny ma 600 HB.