  • 51. Data: 2019-02-19 20:41:41
    Temat: Re: Globalne ocieplenie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2019 15:06:01 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > CO2 jest mało znaczącym
    > gazem cieplarnianym,

    Słyszałeś o Wenus?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 52. Data: 2019-02-19 20:44:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2019 18:29:57 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Myłeś kiedyś przemysłowo te butelki? Bo ja, jako bardzo młody
    > człowiek, miałem okazję pracować w rozlewni piwa i wytwórni oranżady.
    > I - uwierz mi - nie chcesz wracać do szkła.

    Piwo nadal jest rozlewane głónie do szkła, a butelek nie myje się już
    ręcznie...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 53. Data: 2019-02-19 21:09:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2019 19:22:04 +0100, T. napisał(a):

    > ądzę, że śladu po nich
    > w ziemi niem będzie.

    Ślad masz np. w rybim mięsie. Tworzywa ulegają głównie bardzo silnemu
    rozdrobnieniu, ale nie rozkładowi w sensie chemicznym. Drobiny są wszędzie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 54. Data: 2019-02-19 21:15:40
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2019 00:53:46 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Dodam jeszcze że sporo rzeczy które jest w multiplach w standardzie dla posiadaczy
    Merców są dostępne za słonymi dopłatami

    Ale nie alarm :)

    > Nie mówiąc o tym że ekosyfu generujesz kilkakrotnie wiece zapewne. Chociażby
    dlatego że dwa razy do roku wymieniasz olej, opony i inne elementy i płyny które
    zutylizować trzeba a przeważnie prawidłowo utylizowane nie są.

    W Multipli nie wymieniasz oleju, opon i płynów? Bo nie rozumiem. Jak masz
    nastoletnie jtd, to tak co 10 tys. wypadałoby wymienić olej i filtr, nie?

    A autko ogónie sympatyczne.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 55. Data: 2019-02-19 21:18:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2019-02-17 o 22:19, J.F. pisze:

    >Akurat zimę w styczniu i lutym 1987r. bardzo dobrze pamiętam. Była to
    >zima stulecia, a mróz sięgał poniżej -30'C. Mróz trzymał prawie przez
    >cały styczeń i początek lutego. Oczywiście nie cały czas było -30'C,
    >ale tak się wahał od -5'C do -15'C.

    Dlatego napisalem "w okolicach".
    Jedna mrozna zime z tego okresu pamietam, ale tak mi wychodzi, ze to
    raczej rok wczesniej bylo.
    Ale chyba lepiej pamietasz
    https://24wspolnota.pl/pl/biala/wydarzenia/6256/Zimy
    -stulecia-w-Historii-Polskiej-meteorologii.htm

    Z tym, ze ja wspominam z Wroclawia.

    A rok czy dwa pozniej - calkowite przeciwienstwo :-)

    J.

  • 56. Data: 2019-02-20 08:37:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2019 21:15:36 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > nastoletnie jtd, to tak co 10 tys. wypadałoby wymienić olej i filtr, nie?

    Pisałem już wcześniej- od kilkudziesięciu juz lat w żadnym z aut nie bawi się w
    wymianę olejów. Sprawdzam tylko poziom i jak trzeba to dolewam.
    Multiple miałem od 2013roku i olej wymieniem w 2016bodaje bo wyrznąłem w lesie miską
    olejowa w kamień i się dziura zrobiła. To miskę zaspawałem i wlałem nowy olej
    Przez te lata kilka aut miałem i usterki przeróżne typu zawieszenie układ kierowniczy
    czy elektryczne. Ale nigdy nie było kłopotów z silnikami pomimo niewymieniania oleju.

    > A autko ogónie sympatyczne.
    A to fakt
    Zaluje w sumie ze niedawno sprzedałem, mogłem zostawić na pamiątkę. Za kilka lat to
    rarytas by byl

  • 57. Data: 2019-02-20 10:53:07
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-02-19 o 21:09, Maciek pisze:

    > Ślad masz np. w rybim mięsie. Tworzywa ulegają głównie bardzo silnemu
    > rozdrobnieniu, ale nie rozkładowi w sensie chemicznym. Drobiny są wszędzie.

    Podobno te "ekologiczne" torebki plastikowe tak działają - rozdrabniają
    się, ale nie rozkładają chemicznie. Ale przyznam - szczegółów nie znam.
    T.

  • 58. Data: 2019-02-20 10:54:02
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Ty naprawdę sądzisz że ekolodzy to Tajny Klon Wiekiej Loży Masońskiej
    > który spiskuje przeciw ludzkości? Niemożliwe, nikt nie jest aż tak
    > głupi... Zatem musisz być po prostu trolem który czerpie przyjemność z
    > wygłaszania kretyńskich sądów. Na co zresztą wskazuje twoja
    > jednoliterowa ksywka :)

    No pokonałeś mnie argumentami... :-)
    T.

  • 59. Data: 2019-02-20 11:10:25
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 20 Feb 2019 10:53:07 +0100, T. wrote:

    > Podobno te "ekologiczne" torebki plastikowe tak działają - rozdrabniają
    > się, ale nie rozkładają chemicznie. Ale przyznam - szczegółów nie znam.

    Dokładnie to samo czytałem. Plastik się ponoć nie rozkłada, tylko
    rozdrabnia, i te drobinki trafiają do łańcucha pokarmowego. W
    ekstremalnych sytuacjach organizmy umierają, bo mimo pełnych żołądków nie
    mają w nich nic do przetworzenia.

    Jedyna nadzieja w ćmach woskowych. Albo w tym, że się w końcu
    opamiętamy...

    (przeczytał poranną gazetę)

    Jednak nie, zostają tylko ćmy.

    Mateusz

  • 61. Data: 2019-02-20 11:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

> [...]
    > I - uwierz mi - nie chcesz wracać do szkła.
    >
    > Butelki PET są bardzo pożądanym surowcem wtórnym. Nawet w Polsce.

    A co złego w przemyslowym myciu butelek? Bo ja tez miałem okazję
    popracowac w takim miejscu i nic złego w tym nie widziałem... Łacznie z
    tym ze po umyciu kazda butelke fotografował i sprawdzał komputer na
    obecnosc jakiegos brudu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,