  • 1. Data: 2017-12-27 13:39:21
    Temat: Głośniki do laptopa - jakie?
    Od: "T" <n...@s...com>

    Chciałbym móc słuchać muzyki ze starych płyt CD.
    Mam ich sporo, są w bardzo dobrym stanie.
    Wpierw chciałem kupić odtwarzacz CD, ale nie wiem
    jaki byłby dobry.
    Inne rozwiązanie to kupienie głośników do laptopa.
    W tej chwili gdy trzeba czegoś posłuchać używam
    słuchawek, ale muzyki chciałbym słuchać "głośno".

    Czy ktos mógłby mi coś doradzić?

    W laptopie mam SoundMAX Inegrated Digital HD Audio
    i używam Widows XP pro SP3.

    Pozdrowienia
    Tomasz

  • 2. Data: 2017-12-27 14:03:10
    Temat: Re: Głośniki do laptopa - jakie?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Dec 2017 13:39:21 +0100, T napisał(a):

    > Czy ktos mógłby mi coś doradzić?

    Jeśli muzyki stacjonarnie w domu to zestaw audio z dużymi głośnikami.
    Jeśli mobilnie to tylko słuchawki.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-12-27 14:37:39
    Od: "T" <n...@s...com>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli muzyki stacjonarnie w domu to zestaw audio z dużymi głośnikami.

    Jaki, konkretnie?

    Pozdrowienia
    Tomasz

  • 4. Data: 2017-12-27 14:58:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Dec 2017 14:37:39 +0100, T napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki, konkretnie?
    Jestem zwolennikiem używanych rzeczy :) Przejrzyj oferty na Allegro i
    kup stary amplituner dobrej marki z lat 1980-2000 (orientacyjnie
    100-200zł)oraz dwie maksymalnie duże i ciężkie kolumny głośnikowe
    (orientacyjnie po 100 zł/szt) aby tylko były dopasowane mocą i
    opornością do wzmacniacza. Nie sądzę że cokolwiek z rzeczy sklepowych
    przebije tą propozycję pod względem stosunku jakości do ceny.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2017-12-27 15:24:04
    Od: Chris <x...@x...com>

> [...]
    > opornością do wzmacniacza. Nie sądzę że cokolwiek z rzeczy sklepowych
    > przebije tą propozycję pod względem stosunku jakości do ceny.

    Cena wyjdzie podobnie a nie kupuje się starych trupów, dobre starocia
    swoje kosztują.

    Zobacz np. coś takiego, cena ok 450zł.

    https://www.purepc.pl/audio_foto_video/test_glosniko
    w_edifier_r1600tiii_spotkanie_z_legenda

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 6. Data: 2017-12-27 18:14:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Dec 2017 15:24:04 +0100, Chris napisał(a):

    > Cena wyjdzie podobnie a nie kupuje się starych trupów, dobre starocia
> [...]

    Ze 3 lata temu kupiłem amplituner Telefunken HR660, 2x30W za jakieś 100
    zł. Wymagał naprawy jednego potencjometru. A do tego 2 trójdrożne
    kolumny Watson o wymiarach 270x260x510 po jakieś 80 zł/szt, dużo lepsze
    od zaprezentowanych w twoim linku. Jak dla mnie, muzyka jest OK :)
    Oczywiście, nie znajdziesz dobrej propozycji od ręki, trzeba nieco trudu
    sobie zadać. Kupując amplituner masz dodatkowy bonus - masz od razu
    radio :)
    Ten sprzęt jest w jadalni, w moim pokoju mam jeszcze starszą Yamahę
    R-300, wygrzebaną na strychu u sąsiada. Trzeba było odświeżyć ścieżki
    potencjometrów, naprawić podświetlenie skali i dorobić dwie gałki. Do
    tego są dwie kolumny trójdrożne nieznanej marki o podobnych j/w
    rozmiarach, też za darmo otrzymane, wymagały wymiany twiterów i basów
    (jakieś kilkadziesiąt zł na głośnik) no ale darowanemu koniowi w zęby
    nie patrzysz :)
    Jedyny brak takiego rozwiązania to brak wejścia S/PDIF lub optycznego.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2017-12-27 18:53:23
    Od: "T" <n...@s...com>

    > Jestem zwolennikiem używanych rzeczy :)

    Ja wręcz przeciwnie. Kupna używanych rzeczy w ogóle nie rozważam.

    Pozdrowienia
    Tomasz

  • 8. Data: 2017-12-27 19:09:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-27 o 18:53, T pisze:

    > Ja wręcz przeciwnie. Kupna używanych rzeczy w ogóle nie rozważam.

    To zacznij, sprzęt audio kosztuje, no chyba ze mogą być gówniane
    małe głośniczki za stówę. Do gier i odgłosów strzałów dobre
    do muzyki nie polecam.
    Nie polecam też podrasowywania małych gównianych głośniczków
    subwoferem, brzmi owszem lepiej ale do muzyki za słabe.
    Jak do muzyki to DAC zintegrowany ze wzmacniaczem słuchawkowym
    i słuchawki, minimum dwa razy po 300zł lub DAC z normalnym wzmacniaczem
    i duże drewniane kolumny jak już radzono. Wyjdzie drożej niż
    opcja ze słuchawkami ale i efekt lepszy.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2017-12-27 19:11:20
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ja wręcz przeciwnie. Kupna używanych rzeczy w ogóle nie rozważam.
    >
    > Pozdrowienia
    > Tomasz

    W takim razie nówki KEF LS50 lub Feniks Essence, żadnych kompromisów.

  • 10. Data: 2017-12-27 19:25:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Dec 2017 18:53:23 +0100, T napisał(a):

    > Ja wręcz przeciwnie. Kupna używanych rzeczy w ogóle nie rozważam.

    To nie korzystaj z używanych darmowych doradców :) Zamów sobie
    profesjonalistę, zrobi ci projekt za parę baniek i hi-tech dostawę za
    parędziesiąt.
    --
    Jacek
    I hate haters.